Als ik het zo goed lees, heb jij de NS vorig jaar verzocht een doorlopend abonnement te annuleren. Zo te lezen hebben ze dit gewoon gedaan.
Wat heb je precies aan het NS-personeel gevraagd? Als je alleen vraagt 'is mijn kaart nog geldig en tot wanneer?', dan kunnen ze zeggen 'ja, tot die en die datum'. Het voordeelurenabonnement kan wel van de kaart af zijn gehaald, maar je kunt er dan nog steeds mee reizen (hetzij tegen vol tarief).
Het bovenstaande lijkt mij een logische verklaring (als ik je verhaal goed heb begrepen, maar wellicht zit ik er naast

). Als mijn verklaring klopt, dan ben je boos op NS omdat ze hun werk doen.
Wat je de volgende keren kunt doen:
1. Vraag aan de rekeninghouder (je moeder) of het geld is afgeschreven.
2. Zorg voor een reisoverzicht en check of je met vol tarief reis of niet. Dit kan door een uitdraai bij de Tickets en Service te vragen, of een online overzicht via ns.nl of ov-chipkaart.nl.