lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
40% korting, maar nu niet meer???
Gepost door: Tilburgse79 (IP Gelogd)
Datum: April 26, 2012 01:17PM

Ik heb jarenlang een 40% kortings voordeeluren-abonnement gehad die ik elk jaar van mijn moeder kreeg als verjaarscadeau. Vorig jaar in april heb ik contact gehad met de NS klantenservice omdat ik ongewild een doorlopend abonnement had en hier niet voldoende over was ingelicht. Er was ook onduidelijkheid over van welke rekening het abonnementsgeld werd afgeschreven, hierover heb ik nog altijd geen duidelijkheid. Er is in maart of april van 2011 contact geweest van mij uit met de NS, en het abonnement zou opgezegt worden in april van dat jaar. Toen ik in mei van dat jaar de kaart liet controleren, was de kaart nog altijd geldig! Aangezien ik het gedoe nogal zat was, liet ik het erbij, er vanuit gaande dat ik blijvend een doorlopend abonnement zou houden. Gedurende 2011 en 2012 heb ik diverse keren laten controleren door NS-personeel of de kaart nog geldig was, en kreeg dan te horen dat de kaart tot in maart 2012 (precieze datum weet ik helaas niet meer) geldig zou zijn. Ook dan ging ik van het doorlopende abonnement uit, en verwachtte ik dat na afschrijving van het abonnemensgeld het weer door zou lopen tot het jaar daarna. Nu kom ik er kortgeleden achter dat mijn abonnement is stopgezet. Gisteren (25 april 2012) heb ik contact gehad met de klantenservice die me vertelde dat het abonnement inderdaad is stopgezet, maar dan al sinds 25 april 2011! Dit strookt totaal niet met de informatie die ik van diverse NS-medewerkers kreeg als ik met de trein rees, volgens hen was mijn kaart geldig tot ergens in maart 2012! Ook werd me vertelt dat het niet mogelijk was om eenzelfde abonnement opnieuw aan te schaffen aangezien deze niet opnieuw worden aangeboden voor "nieuwe klanten". Ik ben hier behoorlijk verbolgen over! Ook vind ik het erg vreemd, dat ik niet op de hoogte ben gebracht dat het 40% voordeelurenabonnement niet meer opnieuw te verkrijgen zou zijn, mocht het stopgezet worden. Voor mij heeft geen enkele andere kaart voordeel, aangezien ik eens in de 2 weken in spitstijd reis. Mijn dringende vraag is dus of mijn abonnement herstelt zou kunnen worden, daar ik geen "nieuwe klant" ben, en in de veronderstelling ben geweest (mede door info gekregen van NS personeel!) dat ik een doorlopend abonnement had.


Dit heb ik de NS gestuurd. Ik vind het een vreemde gang van zaken, dat de 40% kortingskaart (voor daluren, dus vanaf 09.00 reizen) is afgeschaft, en dat ik nooit op de hoogte daarvan ben gebracht. En dat mijn kaart volgens NS personeel wél geldig was tussen april 2011 en maart 2012, en volgens de klantenservice niet?!?!

Re: 40% korting, maar nu niet meer???
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: April 30, 2012 12:16AM

Als ik het zo goed lees, heb jij de NS vorig jaar verzocht een doorlopend abonnement te annuleren. Zo te lezen hebben ze dit gewoon gedaan.

Wat heb je precies aan het NS-personeel gevraagd? Als je alleen vraagt 'is mijn kaart nog geldig en tot wanneer?', dan kunnen ze zeggen 'ja, tot die en die datum'. Het voordeelurenabonnement kan wel van de kaart af zijn gehaald, maar je kunt er dan nog steeds mee reizen (hetzij tegen vol tarief).

Het bovenstaande lijkt mij een logische verklaring (als ik je verhaal goed heb begrepen, maar wellicht zit ik er naast smiling smiley). Als mijn verklaring klopt, dan ben je boos op NS omdat ze hun werk doen.

Wat je de volgende keren kunt doen:
1. Vraag aan de rekeninghouder (je moeder) of het geld is afgeschreven.
2. Zorg voor een reisoverzicht en check of je met vol tarief reis of niet. Dit kan door een uitdraai bij de Tickets en Service te vragen, of een online overzicht via ns.nl of ov-chipkaart.nl.

Re: 40% korting, maar nu niet meer???
Gepost door: Chantal Dikmans (IP Gelogd)
Datum: October 29, 2012 11:08AM

Als je nog steeds wilt besparen op kaartjes kun je altijd gebruik maken van acties van de AH, Kruidvat en bijvoorbeeld de Blokker, die bieden vaak kaartjes aan met veel korting. Ook Jumbo is nu met deze dagkaarten van de NS begonnen. Op bijvoorbeeld deze site vind je een overzicht met dergelijke kortingen voor treinen: [www.koopem.nl]



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: