Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door:
annemieke (IP Gelogd)
Datum: February 11, 2009 06:23PM
Ik reis veelvuldig met de trein voor mijn werk en ook prive. Wat niemand zal ontkennen is het feit dat je dan vaak met vertragingen te maken krijgt. Nou is dat op zich al niet fijn, maar goed. Waar ik echter een beetje van baal is dat je dan formulieren kan invullen om een (deel) van je kaartje terug te krijgen. Dat heb ik in november 2008 gedaan en begin januari 2009. Maar geld zien....ik heb nog steeds niets gekregen.
Vorige week reisde ik weer met de trein naar Houten en op station Arnhem had ik vertraging omdat er een trein uitviel in verband met problemen op het baanvlak Utrecht/Schiphol. Toen de conducteur in de trein kwam (hele aardige man trouwens tussen Utrecht en Houten) en we het over de vertraging hadden en ik zei, nou ja dan maar weer een formulier invullen, zei hij het volgende tot mijn grote verbazing:
"Hoef je niet te doen, want de problemen liggen bij Prorail en dan krijg je niets terug.""
Daar zakte mijn broek toch wel vanaf hoor...eerst al niets horen op die andere formulieren en nu weer afschuiven van verantwoordelijkheid. Als treinreiziger zal het mij een zorg zijn, wie waar verantwoordelijk voor is, maar als ik vertraging heb, wil ik gewoon geld zien. Klaar, de kaartjes zijn al duur genoeg.