lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: annemieke (IP Gelogd)
Datum: February 11, 2009 06:23PM

Ik reis veelvuldig met de trein voor mijn werk en ook prive. Wat niemand zal ontkennen is het feit dat je dan vaak met vertragingen te maken krijgt. Nou is dat op zich al niet fijn, maar goed. Waar ik echter een beetje van baal is dat je dan formulieren kan invullen om een (deel) van je kaartje terug te krijgen. Dat heb ik in november 2008 gedaan en begin januari 2009. Maar geld zien....ik heb nog steeds niets gekregen.
Vorige week reisde ik weer met de trein naar Houten en op station Arnhem had ik vertraging omdat er een trein uitviel in verband met problemen op het baanvlak Utrecht/Schiphol. Toen de conducteur in de trein kwam (hele aardige man trouwens tussen Utrecht en Houten) en we het over de vertraging hadden en ik zei, nou ja dan maar weer een formulier invullen, zei hij het volgende tot mijn grote verbazing:
"Hoef je niet te doen, want de problemen liggen bij Prorail en dan krijg je niets terug.""
Daar zakte mijn broek toch wel vanaf hoor...eerst al niets horen op die andere formulieren en nu weer afschuiven van verantwoordelijkheid. Als treinreiziger zal het mij een zorg zijn, wie waar verantwoordelijk voor is, maar als ik vertraging heb, wil ik gewoon geld zien. Klaar, de kaartjes zijn al duur genoeg.

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: Mevr.B.R.Alblas (IP Gelogd)
Datum: February 27, 2009 09:59PM

helaas hadden wij ook een behoorlijke vertraging,wat mij wel een uur gescheeld heeft.anders denk je o.k.maar nu moest ik ook nog naar een cursus ,wat reeds betaald was en niet meer terug te draaien was.
dit speelde zich af op woensdag 18 febr.vlak voor utrecht problemen met het remsysteem en dan nog eens de vertraging bij Gouda.
ik hoef geen geld ,maar een nieuwe ticket voor vrij reizen vind ik hier wel op zijn plaats.
hopenlijk kunt U mij toch blij maken,
vriendelijke groet. Rens Alblas

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: nellie (IP Gelogd)
Datum: April 27, 2009 07:33PM

Zondag 26 april koop ik een kaartje op station uitgeest. Op hetzelfde moment wordt er omgeroepen dat de trein niet gaat vanwege een ongeval. Dat kan gebeuren natuurlijk. Maar hierdoor was ik niet meer in staat om op tijd op mijn afspraak te zijn. Dus ik ben niet meer naar mijn afspraak gegaan in Alkmaar. Mijn treinkaartje is dus niet gebruikt. En omdat het om een bedrag gaat van 2.10 euro wordt het ook niet vergoed. Dit kan dus echt niet. Het gaat mij niet om het bedrag, maar wel om het gemak waarmee dit meegedeelt wordt via de ns site. Het is wel lekker makkelijk om zo geld te vergaren. En als ik iemand persoonlijk wil spreken via de telefoon om erover te praten kun je mooi geen telefoonnummer vinden. Of een nummer dat 10 cent per minuut kost. Bah, ik heb er geen goed woord voor over.

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: pino (IP Gelogd)
Datum: September 16, 2009 08:48PM

ga je ook geld terug vragen bij de minister van verkeer en waterstaat als te laat ergens komt omdat je weer eens in een lange file hebt gestaan op de snelweg???
typisch nederlands, als er ergens geld te vangen valt staan ze voorop

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2009 10:30PM

Pino is ook een NS-er.

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: Henk (IP Gelogd)
Datum: November 3, 2009 10:43AM

En Johnny53 is de opvolger van Spithorst bij ROVER denk ik.

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: November 8, 2009 11:08PM

En Henk is het typische voorbeeld van een ambtenaar

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: harrie (IP Gelogd)
Datum: November 13, 2009 01:19PM

Na na na nana!

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: Utrecht24 (IP Gelogd)
Datum: November 13, 2009 01:49PM

Wellicht wat aan de late kant, maar voor hen die het interesseert: er is een mogelijkheid om geld terug te krijgen als je vertraging bij je reis hebt gehad. Meer info hierover kan je terugvinden op NS.nl. Als je om andere reden vindt dat je recht hebt op compensatie kan je altijd contact opnemen met NS. Of en hoeveel je terugkrijgt, kan ik niet zeggen.

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: Koen (IP Gelogd)
Datum: March 1, 2010 08:14PM

Hier nooit problemen gehad met geld terug bij vertraging.
Formulier netjes ingevuld en na ongeveer een maand had ik het geld.

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: Hans (IP Gelogd)
Datum: May 4, 2010 02:08PM

In de periode van eind mei 2009 t/m vandaag heb ik al 98 vertraging gehad en daarvoor (terecht, men heeft recht op vergoeding i.g.v. vertraging) claims ingediend. Elk half uur levert mij Euro 6,90 op. Binnenkort ga ik van dit bedrag heerlijk een weekje naar het zonnige zuiden en zal dan geen vertraging hebben door de NS, maar dank de NS wel voor hun fijne regeling.

Ps Binnenkort heb ik een feestje van de NS, vanwege het jubileum van 100 keer vertraging.

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: patrick (IP Gelogd)
Datum: May 4, 2010 05:04PM

hans,
hopelijk heb je met het vervoersmiddel waar je mee op vakantie gaat ook vertraging, past wel bij jou volgens mij

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: Hans (IP Gelogd)
Datum: June 8, 2010 12:43PM

Patrick,

Ook met het vervoermiddel van mijn vakantie heb ik vertraging gehad. Ik moest 2 dagen extra op een Spaans eilandje verblijven met 25-30 graden celcius.

En nu ga ik deze 2 dagen claimen vanwege verplicht opgenomen snipperdagen, zodat ik weer op anderen hun kosten (lees mijn rechten) op vakantie kan.

Re: Geld terug bij vertraging of kan je er naar fluiten?
Gepost door: patrick (IP Gelogd)
Datum: June 9, 2010 10:44PM

hans,


en je weet zelf ook het risico als je zo je vakantie naar het buitenland plant dat zoiets kan gebeuren, dat door iets je te laat terug kan komen.
het is ook een stuk eigen risico wat je genomen hebt.
je komt liever toch veilig thuis dan helemaal niet meer toch.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: