lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Moraalridder (IP Gelogd)
Datum: May 23, 2006 09:27AM

Het komt tegenwoordig geregeld voor dat ik in de trein zit en dat er een stel ballorige jongeren meer stoelen bezet houden dan noodzakelijk is, terwijl een oudere dame met bagage geen plekje kan vinden. Veel van deze jongeren vertikken het dan om op te staan en plaats te maken voor deze dame op leeftijd. EN ZO HOORT HET !!! Dat ouwe volk heeft al heel hun leven kunnen zitten, nu is het onze beurt !

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Frits (IP Gelogd)
Datum: May 23, 2006 09:32AM

En als je dan al op moet staan voor iemand....vanaf welke leeftijd is dit dan. Laatst werd een vrouw boos omdat ik voor haar opstond, ze zag dit als een belediging jegens haar ouwe lijf. Vanaf nu sta ik nooit meer op, ik durf niet te oordelen of iemand oud is.

Misschien moeten oudere maar gewoon eerste klas kaartjes kopen. Kunnen ze altijd zitten.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: .... (IP Gelogd)
Datum: May 26, 2006 01:32AM

Als een bejaarde slecht te been is, sta ik heus wel op. Hoe zouden jullie het vinden als je bijvoorbeeld last zou hebben van je knie en niemand het fatsoen toont om voor je op te staan? Je kan toch moeilijk zeggen: die mensen hebben hun hele leven al mogen zitten. Straks is het jullie beurt...kijken of jullie dan nog hetzelfde zeggen. Ik hou er ook niet van om te staan om in de trein, echt niet, maar ik sta wel op voor bejaarden die slecht te been zijn. Laat dit wel duidelijk zijn: ik vind het ronduit asociaal als mensen het gaan vragen aan je terwijl ze zelf nog goed te been zijn. Ik bedoel hiermee dus mensen die er misbruik van maken. Bovendien geeft het voor mij een goed gevoel als ik vrijwillig opsta voor een opa of oma, beter dan wanneer het mij wordt gevraagd (wat overigens niet vaak gebeurd).

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Dus... (IP Gelogd)
Datum: May 27, 2006 01:19AM

ik sta graag

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: heinz (IP Gelogd)
Datum: June 2, 2006 07:21PM

Ze moeten jullie eens normen en waarden en respect aanleren die je van huis kennelijk niet hebt meegekregen! Goed pak op je flikker helpt bijzonder goed, maar dat mag tegenwoordig allemaal niet meer, want we hebben tegenwoordig alleen nog maar rechten maar geen plichten! Sukkels denken allemaal al gearriveerd te zijn in dit leven, nou over 40/50 jaar liggen jullie ook allemaal met je neus omhoog onder een grasmat met die arrogante rotkoppen!
Neem een voorbeeld aan de v.m. oost-blok landen, daar hebben ze nog respect voor mensen die zich hun hele leven kapot hebben gewerkt en veren ze gelijk op voor oudere dames/heren om hun plaats af te staan! Dit toont de morele afbraak in dit land weer eens goed aan, ASOOS!!!!!!!!!!!

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: @het niet opstaan publiek (IP Gelogd)
Datum: June 3, 2006 12:06PM

LOSERS

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Amir (IP Gelogd)
Datum: June 5, 2006 09:24PM

Normen en wahttuh?

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: @Heinz (IP Gelogd)
Datum: June 21, 2006 11:24PM

En anderen moeten ze eens tolerantie toebrengen, ongezien de tyfus voor die omhooggevallen houding. Je 65+ pas geeft je verdomme nog geen zit-plaats garantie, en je mag nog altijd dankbaar zijn als mensen voor je opstaan.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Heinz (IP Gelogd)
Datum: June 22, 2006 12:22AM

duidelijk ook een ASO mag lijen dat je later zelf met een rollator loopt die dan onder je flikker vandaan getrapt wordt!!!!! vuilnisbak!

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: @Heinz (IP Gelogd)
Datum: June 22, 2006 08:42AM

Aso? Ik vind het aso dat jij je een plaats toedicht terwijl er ook jongeren zijn die de hele godvergeten dag hun benen onder hun lijf hebben gerend. Ga effe lekker met je invalidekar met 10 km/h van de brug af ofzo, toedeledokie.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Max (IP Gelogd)
Datum: June 25, 2006 04:09PM

Ik zal vragen of ie niet meer zo vaak bij je moeder langs komt, zo goed Heinz? Treurig hoor als je niet fatsoenlijk kan argumenteren dus teruggrijpt op zulke trieste en simpele beledigingen.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: heinz (IP Gelogd)
Datum: June 25, 2006 10:44PM

nee z.g. max, wat die @heinz ter berde brengt is hoogstaand! zo je doet zo je ontmoet! ik heb me 55 jaar kapot gewerkt voor dit land en nog nooit 1 kwartje geprofiteerd van deze maatschappij! en dan zo'n hoogwaardige behandeling krijgen? zullen er weinig zijn die zo'n arbeidsverleden opbouwen, maar respect ho maar, precies zoals de tijd in elkaar steekt: respectloos! oud? dan maar een spuitje zoals bij een kat, en dan moet ik netjes blijven? wacht maar als deze persoon zelf oud is hoe die dan zal piepen!
dus verwacht niet van mij dat zo ??n door mij normaal behandeld zal worden! pak op z'n broek, daar ben ik nog heel goed toe in staat!

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Max (IP Gelogd)
Datum: June 25, 2006 11:14PM

Volgens mij betaalt iedereen voor z'n kaartje en dus wordt er ook geen 'kwartje geprofiteerd' door van een zitplaats gebruik te maken. Jezelf beter voelen dan een ander, lekker uit de hoogte.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: heinz (IP Gelogd)
Datum: June 25, 2006 11:33PM

Dat heb ik niet beweerd, je trekt het geheel nu bewust of onbewust uit z'n context, en uit de hoogte ben ik nog nooit geweest. Ook een rollator bezit ik niet, daar gaat men kennelijk van uit als je wat belegener wordt.Maar de groeten. ik heb geen zin in oeverloze discussies tegen beter weten in! Ik mis nog steeds een klein beetje respect voor ouderen, iets wat in andere landen de normaalste zaak van de wereld is!

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Max (IP Gelogd)
Datum: June 27, 2006 05:53PM

Welke rollator?

Zal de Alzheimer wel wezen.

daje uit
Gepost door: h.van.poorten (IP Gelogd)
Datum: June 29, 2006 08:40PM

29 juni 2006 ging ik een dage uit met mijn moeder .Vanuit Baarn naar Hilversum .Mijn moeder heeft last van haar hart dus namen we de rollator mee ter ondersteuning .Maar wat blijkt je kan met een rollator niet op het perron komen .Een medewerkster vertelde dat je eerst moet aanvragen wanneer je op reis wilt gaan en dat er dan een medewerker van het hoofdbureau komt om het hek open te maken .Dit is toch van de zotte .We zijn uiteindelijk zonder rollator gegaan ,maar ze kreeg te veel last van haar hart dus was het dagje uit gauw over .Graag wil ik een reactie van u hierop ,want dit vindt ik echt bespottelijk .Je zou dus nooit onverwacht eens uit kunnen .

In afwachting van uw antwoord verblijf ik .

Re: dagje uit
Gepost door: Tja... (IP Gelogd)
Datum: June 29, 2006 09:55PM

Dit slaat inderdaad nergens op. Waarom zou je met rollator niet zomaar het perron opmogen? En stel dat ik er al begrip voor op kon brengen dat het op deze manier moet, dan zou ik nog geen begrip kunnen tonen voor het feit dat zaken zoals deze nergens duidelijk worden aangegeven. En waarom moet per s? een medewerker van het hoofdkantoor het hek openmaken? Zijn ze daar in opgeleid dan? Weet u mischien ook waarom het op deze manier moet? Ik kan zelf namelijk geen reden bedenken. Uit veiligheidsoverwegingen lijkt me stug. Ik vind het ook zeer lullig tegenover u en uw moeder, dat iets belachelijks als dit een leuk dagje uit moet verpesten!

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Een normale gozer van 48 jaar (IP Gelogd)
Datum: June 30, 2006 09:47AM

Laten we nu met elkaar eindelijk eens eerlijk worden in ons landje Het begrip onderling fatsoen tussen mensen is helaas al lang geleden overleden , en daar zie je nu overal in de maatschappij ( dus ook bij de NS ) de gevolgen van . Kei- en Keihard aanpakken die eikels die zulke dingen doen, maar dan wel overal in de samenleving. Ik reis niet echt vaak meer met de trein ( 1x per week ) maar ben tevreden over de NS . en als een trein ietwat vertraging heeft weten we als reiziger nooit een exacte oorzaak hiervoor. Welicht hebben er weer een stelletjes eikels iets op het spoor gelegd. het is echt niet te geloven . Dat opstaan voor oudere mensen tegenwoordig ook niet meer gebeurt, is dus een rechtstreeks gevolg van de houding van veel mensen in onze huidige maatschappij.
Of zoals het aftrappen van een conductrice die alleen om plaatsbewijzen vroeg aan iemand die in zijn eentje 4 plaatsen nodig had in een overvolle trein !! Maar ja, wat is normaal ?

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Jan-Peter (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 08:38PM

Hoe zei Balkenende dat ook alweer ?

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: leonardo (IP Gelogd)
Datum: January 2, 2007 10:42AM

daje uit
Gepost door: h.van.poorten (IP Gelogd)
Datum: June 29, 2006 08:40PM


29 juni 2006 ging ik een dage uit met mijn moeder .Vanuit Baarn naar Hilversum .Mijn moeder heeft last van haar hart dus namen we de rollator mee ter ondersteuning .Maar wat blijkt je kan met een rollator niet op het perron komen .Een medewerkster vertelde dat je eerst moet aanvragen wanneer je op reis wilt gaan en dat er dan een medewerker van het hoofdbureau komt om het hek open te maken .Dit is toch van de zotte .We zijn uiteindelijk zonder rollator gegaan ,maar ze kreeg te veel last van haar hart dus was het dagje uit gauw over .Graag wil ik een reactie van u hierop ,want dit vindt ik echt bespottelijk .Je zou dus nooit onverwacht eens uit kunnen .

In afwachting van uw antwoord verblijf ik .

RE
Baarn heeft een onbewaakt overweggetje, dat is afgesloten dmv een hek, de reden laat zich raden.
Je kunt wel via een ruime tunnel naar het middenperron, maar dat is met een rollator geen optie.
Mocht u op reis gaan dan volstaat om twee uur van te voren even te bellen. er is dan iemand aanwezig die u even helpt. Overdag is ook het winkeltje open op het station ook zei kunnen u wellicht van dienst zijn.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: jodena (IP Gelogd)
Datum: March 9, 2007 11:11PM

Hallo

Degene die op zo'n asociale manier reageerde wordt ook eens oud of misschien nog niet eens maar misschien gehandicapt, auto-ongeluk,in elkaar geslagen, beroerte hoef je echt niet oud voor te zijn en dan heeft deze persoon ook behoeft aan een zitplaats! Hopelijk staat er dan niemand op, ook niet voor zijn geliefde moeder?vader,zwangere zuster!!,ga zo door,want vroeg of laat wordt je terug gepakt.hoop ik dat je goed wordt gepakt.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: frankey (IP Gelogd)
Datum: May 29, 2007 01:34PM

johh ga je mnoeder pesten juh!

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: frankey (IP Gelogd)
Datum: May 29, 2007 01:36PM

je moeder was zo duur toen ik wou wippe.
anders was ik juh vader juh !!!!!!!!!!!!!!!

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: webmaster (IP Gelogd)
Datum: June 1, 2007 06:40PM

Laten we het even netjes houden heren!

Mvg

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: June 8, 2007 09:34PM

@ Heinz.
Als ik jou ooit tegenkom als ik dienst heb en ik weet dat jij het bent, schop ik je gelijk m'n trein uit.
Je moet je gore vieze praatjes is even voor je houden.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Matthijs (IP Gelogd)
Datum: June 10, 2007 11:19PM

"pak op z'n broek, daar ben ik nog heel goed toe in staat!"

Maar wel te lui om te moeten staan? Wat @heinz zegt is prima! Jongeren moeten echt onwijs veel werken en doen, dus zijn ze blij als ze even rustig in de trein kunnen zitten.

Zo heb ik eens een hele dag in de schaatshallen in Heerenveen gestaan, in het publiek. De trein terug zat helemaal vol, maar ik kon gelukkig nog een plaatsje bemachtigen. Toen kwam er een kerel van ongeveer 40 tegen me aan zeiken dat hij wilde zitten, terwijl hij de hele tijd op z'n luie reet had gezeten bij het schaatsen.

Toen ben ik niet opgestaan. En dat is niet aso.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: Matthijs (IP Gelogd)
Datum: June 10, 2007 11:24PM

Trouwens, "ik heb me 55 jaar kapot gewerkt voor dit land" is natuurlijk onzin...

Je werkt gewoon voor je eigen geld, en echt niet voor dit land, en al helemaal niet om later met je grijze hoofd een zitplaats in de trein te kunnen krijgen.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: och och (IP Gelogd)
Datum: June 11, 2007 12:23PM

Beste Matthijs,

Ze moeten jou eens een maandje droppen in een oorlogsgebied of droppen in een 3e wereld land, dan praat je wel anders en dan besef je misschien weer eens, hoe goed je het hier wel niet hebt. Heb respect voor ouderen en mensen die gewerkt hebben in het verleden, zodat wij nu een betere en vrijere toekomst hebben dan toen, en met een zak chips op onze luie reet kunnen gaan zitten op de bank. Je weet niet waarover je het hebt, dude... Ik hoop dat je gauw grijs wordt ;-) dan mopper je wel anders in de trein !

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: frankey (IP Gelogd)
Datum: June 11, 2007 12:55PM

ik snap uberhaupt niet dat oudere mensen nog met de trein willen reizen.. als ik klaar ben met school ga ik dat ding lekker noooooit meer gebruiken.

Re: Opstaan voor bejaarden
Gepost door: vandezotte (IP Gelogd)
Datum: June 12, 2007 12:39PM

Met zo'n opmerking, begin ik toch erg te twijfelen of je het theorie-examen rijbewijs voor de auto wel ooit zult halen ;-))) Dat wordt dan veel fietsen of toch maar met de trein?




Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: