lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
vervoerbewijs
Gepost door: jannie (IP Gelogd)
Datum: January 18, 2006 03:57AM

ik lees in een brief dat je zelfs op het perron een geldig vervoerbewijs nodig. Wat als ik alleen mijn oude moeder of schoonmoeder uit de trein wil helpen en haar het perron over wil helpen en vervolgens mee naar huis wil meenemen.

fictie:
dus ik sta daar te wachten op het perron, komen de controleurs controleren, niet mee te praten, boete aan me reet. Geef een reactie, bevalt ze niet, gaan lopen duwen en vervolgens in de boeien geslagen en afgevoerd, een nog grotere boete aan je reet.

ik leid dit af naar aanleiding van een gebeurt iets wat dus echt niet leuk was, maar dit kan mij dus ook gebeuren op een perron.

heb al meerdere dingen gehoord (niet mee gemaakt) maar van iemand die een kaartje gepint had, kaartje ergens zet waar hij het zo snel niet terug kan vinden, boete en omdat het een buitenlander betreft die al jaren Nederlander is als een grote boef en schoft behandeld is.

ik lees dus nu dat ene regeltje: De regel is dat u bij controle in onze treinen of op de perrons een geldig vervoerbewijs moet tonen.

zo lief en zo aardig zijn ze soms niet hoor, want sommigen denken het alleenrecht te hebben (de juiste en goede niet te na gesproken absoluut niet) er lopen verschrikkelijke galbakken tussen, ben het er mee eens wanneer je als argument gebruikt: zitten er tussen de reizigers ook, ben ik het ook met eens.

dom geboren niks bij geleerd denk ik dan maar want zo word je ook behandeld soms, leg mij nou eens uit waarom ik een geldig vervoersbewijs moet hebben als ik op een perron op iemand sta wachten.

wanneer ik hun vraag wat doe je hier, geven ze toch ook geen antwoord, want het gaat mij niet aan. Voor hetzelfde geld geil ik op treinen, dus mag ik niet lekker ontspannen op een perron zitten te kijken naar de trein die voorbij razen want ik moet een geldig vervoerbewijs hebben.

sorry gaat mijn pet te boven.
kunnen jullie me dit eens uitleggen?

vriendelijke groet,
jannie



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 12/11/06 08:59PM door pieter.

Re: vervoerbewijs
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: January 19, 2006 06:41PM

Dat komt omdat ook het station onder Ns grond valt.Dus een gemeente politie kan jou daar niet bekeuren en Nssers wel.Anders om kan Ns jou niet bekeuren op bv.de passarel dat is weer gemeente grond.En verder heb je goeie en slechte conducteurs maar dat heb je in elke beroepsgroep.

Re: vervoerbewijs
Gepost door: sesso con cavalli (IP Gelogd)
Datum: June 23, 2007 05:27PM

pagine piuttosto informative, piacevoli =) [www.obiettiv4i64.info]

Re: vervoerbewijs
Gepost door: Huup (IP Gelogd)
Datum: July 20, 2007 09:54PM

Vroeger moest je ook een perronkaartje kopen hoor. Dus dus zo nieuw is dit allemaal niet.

Re: vervoerbewijs
Gepost door: fritsje (IP Gelogd)
Datum: July 21, 2007 11:06AM

dit is voornamelijk om te voorkomen dat "ongewenst volk" zich niet op de perrons begeeft... denk aan hangjongeren, daklozen, verslaafden enzovoort

men gebruikt deze regel niet vaak maar juist voor dit soort personen worden die regels uit de kast gehaald omdat je ze op een andere manier niet wegkrijgt want dan is het discriminatie of racisme... en op deze manier is het gewoon naleving van de regels winking smiley



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: