lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2
Houding conducteurs
Gepost door: M.vw (IP Gelogd)
Datum: January 3, 2006 03:10PM

28-12-05 ging ik met enkele familieleden naar Utrecht, op het moment dat we gecontroleerd werden kwam ik erachter dat ik mijn nieuwe ov al bij me had i.p.v. de oude, ik kreeg gelijk een boete van maar liefst 60 euro. Het was 28 januari en mijn nieuwe ov ging pas in op 1 januari, 3 dagen later dus....
Ik begrijp dat de conducteurs hun werk doen, al vind ik dit wel erg overdreven want ik heb in principe een geldig vervoersbewijs, maar dan ook nog een keer de opmerking van een van de conductuers.......
"EN DAN NOG BLOND OOK" kan ik zeker niet waarderen.
Ik kan me herinneren dat ik enkele maanden geleden ook in de trein meereed, waar ik 2 medepassagiers had die een fles wodka achterover aan het slaan waren, rookte in de trein, en elkaar lieten zien hoe je het best je arm af kan knellen voor een goede heroine shot, wanneer deze gecontroleerd werden en hoe kan het ook anders geen vervoersbewijs hadden, stamelde de conducteur...heren,de volgende keer krijgen jullie een boete, dus denk eraan...
Dan vraag ik me af waarom ik als student, met een vervoersbewijs die drie dagen later inging wel een boete krijg,en een respectloze opmerking naar mijn hoofd, maar deze 2 "heren" die niet alleen geen vervoersbewijs hadden maar ook bijna alle huisregels van de NS overtreden worden toegesproken door een al rood aanlopend conducteurtje die "het wel even door de vingers ziet". Ik vind dit dus absoluut niet kunnen, zo verlies je geloofwaardigheid en respect.

Re: Houding conducteurs
Gepost door: PoeterPater (IP Gelogd)
Datum: January 4, 2006 06:48PM

Ik reis dagelijks tussen Roermond en Tegelen.
Ga je zeggen dat de NS je met gemak 1 uur ergens op een godverlaten station laat koukleumen.
Praat hier niet over een incident maar over structuur.
Als je dan voor de zoveelste keer in de kou wordt gedropt, en je verhaal wilt halen bij een conducteur,
kom je van een koude kermis thuis.
Bij chaos verstoppen die ns-mannetjes zich.
Was de ns nog maar een staatsbedrijf met verantwoordelijkheidsgevoel.

Auto's staan stil, treinen ontsporen, en ik jat de fiets van bovenstaande junk om er fluitend langsaf te rollen.

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Greet Bachmohr (IP Gelogd)
Datum: January 10, 2006 01:10PM

Op zaterdag 7 januari jl. stond ik te wachten op de trein van 12.48 naar Amersfoort en Utrecht. Uit de trein die vanaf Amersfoort arriveerde stapten 4 conducteurs/machinisten. Zij begonnen uitgebreid te roken (en dat niet bij de rookpaal) zodat ik geweldig kon meegenieten. Het gevolg was dat enkele passagiers op het perron ook gingen meedoen. Vervolgens stapten ze in de trein waarop ik ook stond te wachten. Als dat het geweldige voorbeeld van het personeel van de NS is....!!

Re: Houding conducteurs
Gepost door: n.van ass (IP Gelogd)
Datum: January 13, 2006 01:33PM

complement aan de machinist van intersitie amsterdam eindhoven

op zondag 8 jan 2006 zaten wij in de trein van 16.28uur naar amst -eindh en er was een omleiding via hilversum en voor station uthecht moesten we wachten met een leuke babbel kondigde de machinist of coduteur dit aan en heel duidelijk dat vonden wij leuk ,dit mag ook wel eens gezegt worden.

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Young$ter (IP Gelogd)
Datum: January 15, 2006 01:06AM

Men soms ken ik die conductuers hun kop er wel afbijten. Als je ze iets vraagt of wil weten omdat de NS iets fout heb gedaan dan schiete ze in de aanval. Maarja mensen vergeet nooit NS DOE HET NIE EXPRESS

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Reiziger (IP Gelogd)
Datum: February 17, 2006 12:06PM

Bedrijf? Is NS een bedrijf dan?

Re: Houding conducteurs
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: February 18, 2006 10:31AM

REIZIGER? ben jij een reiziger dan? ik dacht een negatieve zeur die nooit in een trein zit,en mocht dat wel zo zijn ,ga aub met de auto. Of kom je dan elke dag te laat?

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Reiziger (IP Gelogd)
Datum: February 22, 2006 10:22AM

Ja hoor hanssie, ik ben een dagelijkse reiziger met een OV jaarkaart 1e klas, die dus mede jouw salaris betaald (helaas) Wel een goed advies van je trouwens om mensen met de auto te laten gaan die kritiek hebben op de NS. Ik zou zo zeggen opvolgen maar, dan zijn er straks geen reizigers meer en heeft de NS geen bestaansrecht en jij geen baan. Wel sneu voor je collega's die wel hun best proberen te doen die reageren tenminste niet zo overspannen als jij. Prettige dag verder.

Re: Houding conducteurs
Gepost door: piet (IP Gelogd)
Datum: February 22, 2006 08:46PM

wat zijn jullie kinderachtig zeg, niet te geloven, jullie durven wel he, op internet??

dat zegt een 15 jarige over jullie.

j?llie een prettige dag verder

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Doortje (IP Gelogd)
Datum: February 24, 2006 04:26PM

Piet, ga alsjeblieft met je lego's spelen.

Re: Houding conducteurs
Gepost door: piet (IP Gelogd)
Datum: February 24, 2006 05:47PM

Jij ook al?
Samenzwering smiling smiley

zielig hoor...lego..pff

Re: Houding conducteurs
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: February 25, 2006 07:35PM

Wat jouw kaart te maken heeft met mijn salaris van Kpn is mij een raadsel ,alleen reis ik ook iedere dag en mis ook wel eens een aansluiting ,of er komt geen trein maar waarom altijd zo negatief of mail je ook alle positieve dingen?

Re: Houding conducteurs
Gepost door: jaap (IP Gelogd)
Datum: March 3, 2006 10:50AM

Nog niet zolang geleden meegemaakt;
Zelf een krantje lezend in de trein, had ik niet direkt in de gaten wat er aan de hand was. Een oudere dame (70 +? ) was nog net in in tranen. De H.C constateerde dat zij te vroeg met een 65 + kaartje of i.d. onderweg was. Deze ' held' had geen enkele clementie met deze dame. Haar knie flink geschaafd , haar hand bloedend en kapot , vertelde zij dat ze net op het stationsplein een flinke smak had gemaakt..
"Niets mee te maken, u bent een grijsrijder en ik geef u een bekeuring. En op dat moment verscheurde deze ..... het kaartje van de mevrouw. Geheel overstuur kwamen de tranen bij die mevrouw......

Achteraf laf; ik kon het niet meer aanzien en ben in een andere coup? gaan zitten.. Thuis aangekomen dacht ik; had ik die vent maar een flinke schop onder zijn kont gegeven.
Maar ja , doe je dat, dan zijn er onverwachts een heleboel zgn. gezachtsdragers. Van die 'petten' die je nooit, maar dan ook nooit ziet, als bijv. een stel 'voetbalidioten' een heel treinstel in de fik steken...



Re: Houding conducteurs
Gepost door: piet (IP Gelogd)
Datum: March 5, 2006 06:59PM

ach wat sneu, je had er ook wat van kunnen zeggen, maar een trap is ook niet verkeerd..haha

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Ouija (IP Gelogd)
Datum: March 11, 2006 12:18AM

Laatst ook.. ik werd gepakt omdat ik met kortingskaart reisde van de train om 8:43. Ik begrijp inderdaad dat het fout was en ik zou de trein kunnen pakken van 9:13
wat ook op de site staat aangegeven..

ik moest naar zoetermeer en op de site staat dan ook vanaf amersfoort de trein om 9:13 en dan in utrecht overstappen zoetermeer..Maarja zelfs als je de trein van 8:43 pakt en je komt aan in utrecht dan moet je gaan rennen om die trein van zoetermeer te pakken.. dus om 9:13 vertrekken staat dan fout aangegeven op die site

Of ik was vergeten me kaartje te stempelen ook een heel probleem van gemaakt..
maar toen 2 mooie meisjes hun kaartje vergeten waren en even lief aankeken toen werd het wel door de vingers gezien..

Moet ik nu volgende keer een conducteur bedreigen? Of een lekkere dame meenemen om ook een mazzelaartje te hebben?

NS heb gewoon alle dingen niet op een rijtje..qua logica. Enige voordeel vind ik dat de stoelen van de trein wel lekker zitten....

Re: Houding conducteurs
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: March 13, 2006 01:46AM

Als je dan lekker in je stoel zit ,ga dan nederlands leren schrijven.

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Angela (IP Gelogd)
Datum: March 13, 2006 05:26PM

Hanssie en als jij gefrutsteerd raakt, door deze opmerkingen , ga dan lekker bellen ofzo! Want de ns is heeeel frustrerend en zij hebben nooit iets gedaan. VAST

Re: Houding conducteurs
Gepost door: ikke (IP Gelogd)
Datum: March 20, 2006 12:56PM

Leer eerst eens normaal woorden spellen !!!!!!

Re: Houding conducteurs
Gepost door: angela (IP Gelogd)
Datum: March 21, 2006 07:27PM

why should I???

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Minx (IP Gelogd)
Datum: April 2, 2006 11:40AM

Ik kan niet anders zeggen, maar wat een opgefokte lui zitten hier allemaal.

Dit is een site voor klachten, en positieve zaken, schiet dan toch niet in de stress als er daadwerkelijk en klacht gemaakt wordt.

We hebben in Nederland klaarblijkelijk toch echt een veels te kort lontje, niemand kan ook maar enigzins kritiek hebben..

Al moet ik zeggen dat somigen hun kritiek ook wel zeer onbeschoft uiten.

En wat is dit voor gezeur over spelling? De zinnen zijn nog steeds goed the begrijpen en niemand schrijft correct Nederlands. Niet met die nieuwe idiote spellingsregels.

Mensen, kalmeer toch even en spring niet meteen uit uw vel, dat is toch veel beter voor uw hart?

Ik zal hierom waarschijnlijk verschrikkelijk uitgescholden worden, maar dat risico neem ik maar.

We zijn hier toch allen in enige mate volwassen?


Re: Houding conducteurs
Gepost door: b.vermeulen (IP Gelogd)
Datum: April 28, 2006 10:51AM

nou die conducteurs zijn ongeschoold ze weten niet met mensen om te gaan en ze stinken ook nog eens uit hun bek ik zag hoe een vrouw zo ver nederd werd terwijl ze wel gewoon een kaartje bij zich
had nou je had dat moeten zien dat mens werd uit gescholden en dan hebben ze het over zinloos gerwelt onder jongeren mogen ze die conducteurs wel eerst even op voeden voor ze ze de weg op stuuren

Re: Houding conducteurs
Gepost door: vermeulen (IP Gelogd)
Datum: April 28, 2006 11:01AM

Houding conducteurs nou waar hebben jullie het over de conducteurs vre ten wel van ons dus moet ze op gevoet worden wel d oor ons betaald ja en dat is de schud van de ns zijn neemt

deze ongeschoolde in dienst als je ziet hoe ze met mensen om gaan echt niet normaal ik
moet het iedere dag weer aan zien dit kan echt niet in nederland hoor

Re: Houding conducteurs
Gepost door: vermeulen (IP Gelogd)
Datum: April 28, 2006 11:21AM

dat is wat ik bedoel de ns haalt een paar ongeschoolde in huis om mensen te straffen in de trein maar de ns heeft wel de zelfde mernsen nodig om inkomst enzv binnen te hallen wat mij wel op valt is inderdaad dat het altijd om weerloze gaat oudere vrouwen die niet goed kunnen lezen en bebben per ongeluk verkeerd gestempeld of inderdaad geschoolde mensen die dus opgevoed zijn en niet gaan schelden maart het echte vuil laten ze gewoon lopen bang??????? laats kwam een donkereconducteurs stijl zwarthaar en ogen zo kwaat om bang van te worden wat ging die man tekeer,, oo zo tekeer,, tegen een wat oudere vrouw en ook zo onbeleeft weet je wel ik dacht toen als dat mij moeder was en die verteld mij dat verhaal vind je het dan gek dast er zo veel gerweld plaats vind in de trein nee hoor want de zoon of neef van die vrouw hoef maar iets te zien wat over een komt met het verhaal en die bergint te beuken en wie krijgt de schuld ja ja maar het begon wel mooi in de trein ja de ns moet die lui scholing geven voor hij ze op de trein met echte mensen laat omgaan

Re: Houding conducteurs
Gepost door: sebastiaan (IP Gelogd)
Datum: April 29, 2006 12:04AM

nou ik ben 14 en jullie zijn egt super kinderachtig vooral doortje. Ten eerste sluik ik me aan bij piet van 15 en voor dat je zegt '' ga met je lego spelen '' ik heb dat niet wel een modeltreinbaan. egt kinderachtig.

goeden avond

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Kevin (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2006 06:38PM

Serieus, Vermeulen, ongeletterde dwaas, ik begrijp er eerlijk waar geen fuck van en dat ligt meer aan jouw achterlijke spellingswijze dan aan mijn interpretatiemethode.

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Marieke (IP Gelogd)
Datum: May 14, 2006 09:04AM

En, heeft iemand van jullie al eens een klacht bij de NS ingediend over de houding/gedrag van een conducteur? En als je dit al gedaan hebt (wat ik eigenlijk niet veracht), heb je dit dan tegen die conducteur gezegd op dat moment?

Want laten we wel zijn, er is een klachtenafhandeling binnen de NS en de mensen worden naar alle waarschijnlijkheid angesproken op gedrag door hun chef als er een gerichte klacht binnenkomt. Maar dan moeten die klachten wel binnen komen!!!!!!
Dus, in plaats van zeuren, zeiken en klagen -> volg de routing die evoor staat en blijf de NS netjes bevragen wat de stand van zaken is omtrent de afhandeling van jouw klacht En als we dat allemaal doen komt het wellicht nog goed..

Re: Houding conducteurs
Gepost door: JandeKnipper (IP Gelogd)
Datum: May 14, 2006 10:51AM

Lachen om te lezen hoe mensen over mij en mijn collega's denken, immers ben ik van mening dat je als conducteur of machinist zijnde een voorbeeld bent in het publiek en dat je iedereen met respect moet behandelen. Mijn baas(lees als NS) heeft regels toegepast voor iedereen die gebruikt maakt van de trein , de NS gaat ervan uit dat als je gebruik maak van de trein dat je bekend met de algemene reisvoorwaarden (te downloaden via de NSsite).

Dus als mensen voor 9.00 uur reizen met korting, reizen met een Studentenkaart die niet geldig is of wat de reden ook is dat mensen geen kaartje hebben, gewoon een nieuw kaartje met boete krijgen, niet omdat ik deze mensen niet met respect behandel maar omdat dit mijn werk is.

Vind men echter dat ze onterecht een kaartje met boete hebben gekregen dan kan ik dat bij mijn registratie invoeren.......dit is tevens ook mijn regelruimte, omdat ik ervan uit ga dat wat ik registreer ook wordt toegepast door NS. ZOdat de 35 euro boete in z'on geval kwijtgescholden wordt.

Oja.....degene die sprak over ongeschoold personeel moet zich even flink achter de oren krabben..de heer B. Vermeulen, je reactie spreekt boekdelen



Re: Houding conducteurs
Gepost door: Matthijs (IP Gelogd)
Datum: May 14, 2006 11:45PM

vermeulen Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat is wat ik bedoel de ns haalt een paar
> ongeschoolde in huis om mensen te straffen in de
> trein maar de ns heeft wel de zelfde mernsen nodig
> om inkomst enzv binnen te hallen wat mij wel op
> valt is inderdaad dat het altijd om weerloze gaat
> oudere vrouwen die niet goed kunnen lezen en
> bebben per ongeluk verkeerd gestempeld of
> inderdaad geschoolde mensen die dus opgevoed zijn
> en niet gaan schelden maart het echte vuil laten
> ze gewoon lopen bang??????? laats kwam een
> donkereconducteurs stijl zwarthaar en ogen zo
> kwaat om bang van te worden wat ging die man
> tekeer,, oo zo tekeer,, tegen een wat oudere
> vrouw en ook zo onbeleeft weet je wel ik dacht
> toen als dat mij moeder was en die verteld mij dat
> verhaal vind je het dan gek dast er zo veel
> gerweld plaats vind in de trein nee hoor want de
> zoon of neef van die vrouw hoef maar iets te zien
> wat over een komt met het verhaal en die bergint
> te beuken en wie krijgt de schuld ja ja maar het
> begon wel mooi in de trein ja de ns moet die lui
> scholing geven voor hij ze op de trein met echte
> mensen laat omgaan


Is de punt-toets kapot ofzo?
Ik heb ook een heleboel vervelende ervaringen met kutconducteurs, maar ook ??n (jazeker: eetje!) met een aardige conducteur. Ik was mijn OV-kaart vergeten, en toen ik dat tegen hem zei, zei hij dat ik dan voor de terugweg maar wel een kaartje moest halen, omdat het me anders zo'n 50 euro zou kosten. En toen liep 'ie door. Zo kan het dus ook; niet kinderachtig, en ontzettend aardig!

Re: Houding conducteurs
Gepost door: @Marieke (IP Gelogd)
Datum: May 15, 2006 12:45PM

Marieke, kijk nog ff iets verder op dit forum... Dan kan je lezen dat de NS er zoveel mogelijk aan doet om maar geen klachten te ontvangen. Mailboxen worden opgedoekt, antwoordnummers verdwijnen, bellen op een duur 0900-nummer, waar ze je vertellen dat het toch niet aan hun ligt, brieven die niet beantwoord worden.

Wat moeten we dan doen? Voor het kantoor gaan liggen en als er eentje naar binnen wilt, z'n voeten kussen of ze asjeblieft heel misschien eens naar een klacht willen kijken?

Re: Houding conducteurs
Gepost door: Em (IP Gelogd)
Datum: January 27, 2007 01:31PM

ALs de conducteurs heel de dag maar alles door de vingers oeten zien, omdat er mensen zijn die: Vergeten te stempelen, die 'vergeten' zijn, dat ze voor negen uur vol tarief moten reizen, vergeten zijn hun geldige OV mee te nemen, vergeten zijn dat ze niet op maan/vrijdag op hun keuzedagen mogen reizen, ect ect...
Dan hebben we binnen het jaar weer 'bal', want dan lapt iedereen weer al die vervoersbewijzen aan zijn laars...!
Als je gaat autorijden vergeet je ook niet te tanken, krijg je ook een boete als je geen wegenbelasting betaald...ect ect...

Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2


Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: