waarom positief klagen ?
Gepost door:
Marilou den Outer (IP Gelogd)
Datum: March 26, 2006 11:39PM
Beste mensen,
Bij toeval vond ik deze site, prima initiatief! Alleen: waarom staat er zo nadrukkelijk bij dat er ook ruimte is voor positieve kritiek? Zijn er soms dreigementen ontvangen van de NS?
Ik ben een regelmatige treinreiziger en ik kan niet anders zeggen dan dat de NS (of Prorail, maakt voor mij als klant niet uit) een slechte prestatie levert. Altijd vertragingen, altijd defecten, altijd werkzaamheden in de weekeinden - het is gewoon een gegeven. Ik als reiziger wil niet discussieren over de vraag of treinen in 81 procent van de gevallen op tijd komen, of 82 provent: ik wil dat hij op tijd komt! En merkwaardig genoeg: veel mensen vinden vertargingen e.d. al normaal. Kijk maar naar de gelatenheid op de perrons als weer een uitgevallen trein wordt omgeroepen: geen reactie!
Het bevreemdt mij dan ook als ik zie dat er ook op deze site opgeroepen wordt om ook positive kritiek te leveren. Beste mensen, dan verandert er dus nooit iets!
Lid worden van reizigersvereninging Rover dan maar? Het lijkt erop dat deze ook al is ingekapseld in de overlegcultuur van Nederland. Goed, ze hebben geprotesteerd dtegen de nieuwe dienstregeling en daar komt mogelijk iets uit. Maar echt harde acties heb ik hen nog niet zien organiseren. noch een keiharde lobby richting politiek, - want alleen met een flinke zak geld voor investering in infrastructuur en een totaal vernieuwde, KLANTgerichte directie kunnen de spoorwegen zich bij mij weer geliefd maken.