lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
waarom positief klagen ?
Gepost door: Marilou den Outer (IP Gelogd)
Datum: March 26, 2006 11:39PM

Beste mensen,
Bij toeval vond ik deze site, prima initiatief! Alleen: waarom staat er zo nadrukkelijk bij dat er ook ruimte is voor positieve kritiek? Zijn er soms dreigementen ontvangen van de NS?
Ik ben een regelmatige treinreiziger en ik kan niet anders zeggen dan dat de NS (of Prorail, maakt voor mij als klant niet uit) een slechte prestatie levert. Altijd vertragingen, altijd defecten, altijd werkzaamheden in de weekeinden - het is gewoon een gegeven. Ik als reiziger wil niet discussieren over de vraag of treinen in 81 procent van de gevallen op tijd komen, of 82 provent: ik wil dat hij op tijd komt! En merkwaardig genoeg: veel mensen vinden vertargingen e.d. al normaal. Kijk maar naar de gelatenheid op de perrons als weer een uitgevallen trein wordt omgeroepen: geen reactie!
Het bevreemdt mij dan ook als ik zie dat er ook op deze site opgeroepen wordt om ook positive kritiek te leveren. Beste mensen, dan verandert er dus nooit iets!
Lid worden van reizigersvereninging Rover dan maar? Het lijkt erop dat deze ook al is ingekapseld in de overlegcultuur van Nederland. Goed, ze hebben geprotesteerd dtegen de nieuwe dienstregeling en daar komt mogelijk iets uit. Maar echt harde acties heb ik hen nog niet zien organiseren. noch een keiharde lobby richting politiek, - want alleen met een flinke zak geld voor investering in infrastructuur en een totaal vernieuwde, KLANTgerichte directie kunnen de spoorwegen zich bij mij weer geliefd maken.



Re: waarom positief klagen ?
Gepost door: jaap (IP Gelogd)
Datum: March 27, 2006 11:12AM

H??l juist omschreven!!! Marilou slaat de spijker op de kop. Zelf forens ik al jaren en de afgelopen (zeg maar ruim 5 jaar) is het bergaf gegaan. Alles is minder (behalve de prijzen die zijn sky -high gegaan.)
MIjn dochter die eigenlijk naar A'dam . Mp moet , gaat tegenwoordig maar met de sneltrein naar A'dm CS. De stoptrein, met verplichte overstap in Weesp lukt 9 (negen!!) van de 10 keer niet in de spits. Kaartje ns en 1 ster abo. voor de tram kosten haar wel zo'n 50 euro Xtra p.m. maar o.k. die sneltrein die gaat tenminste....

Die cijfers die de NS krijgt van de reizigers (jammergenoeg ben ik nog nooooit gevraagd) staan wat mij betreft gemiddeld op een krappe 5. En dat is dan gemiddeld voor het hele NS gebeuren..
En ooit, lang geleden, kregen zij van mij een dikke 8. Ra , ra waar (om) ging het fout??!!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 12/11/06 08:54PM door pieter.

Re: waarom positief klagen ?
Gepost door: ns (IP Gelogd)
Datum: March 27, 2006 09:03PM

fouten liggen grotendeels bij prorail

Re: waarom positief klagen ?
Gepost door: j. (IP Gelogd)
Datum: March 30, 2006 08:12AM

Ja hoor!!! En de Mohikanen die hebben ook schuld!



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: