lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Boete gehad in trein
Gepost door: freddyy6 (IP Gelogd)
Datum: April 23, 2013 08:58AM

Hallo iedereen,

afgelopen zondag ochtend stapte ik na een goed feestje in de trein naar huis. Half slaperig/aangeschoten van de alcohol ben ik aangesproken door een conducteur. Deze vroeg mij om mijn ID kaart. Vervolgens gegeven en op het moment van aankomst op mijn bestemming werd mij duidelijk dat ik een boete in mijn handen kreeg.
Diezelfde dag vond ik een boete inclusief treinkaartje in mijn zak. Nou is mijn vraag: krijg/koop je ter plekke in de trein een treinkaartje bij het ontbreken van je vervoersbewijs? Of heb ik zelf van te voren toch een kaartje gekocht misschien...? Los van dit feit had mijn maat (die niet in dezelfde trein zat) sowieso mijn kaartje gekocht en op zak. Moet ik deze boete betalen? Terwijl ik minimaal 1 kaartje gekocht heb. Het andere kaartje is overigens ook terecht met juiste datum. Ongestempeld.

Ik weet het, apart verhaal.... Maar zeker waar. Wijze les: alcohol is niet zo handig in deze gevallentongue sticking out smiley

Re: Boete gehad in trein
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: April 23, 2013 05:33PM

Het principe is dat als je wordt gecontroleerd, dat je in het bezit moet zijn van een geldig vervoersbewijs (als het een kaartje zonder datum is, moet hij voordat je de trein in stapt zijn afgestempeld). Als je deze neit hebt, dan geldt in principe dat de conducteur je een boete geeft en een treinkaartje aan je verkoopt.

Dus als in dit geval je maat je treinkaartje hebt en in een andere trein zat, dan mag de conducteur je inderdaad een boete geven (als ik je verhaal goed snap, is je maat vergeten je je treinkaartje te geven?).

Ik ga zo af en toe ook laat op pad met de trein met een slok op. smiling smiley Op zich is de OV-chipkaart dan handiger, omdat je geen kaartje hoeft te kopen. Als je vergeet uit te checken, kun je altijd het teveel betaalde bedrag terugvragen bij de klantenservice. smiling smiley



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: