lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
eenmalig met de trein of niet?
Gepost door: Annalies Stolwijk (IP Gelogd)
Datum: March 16, 2012 08:36PM

Ik ben vanmorgen onderweg geweest naar Almere. Ik dacht een keer met de trein te gaan.

Stapte om 08.53 uur op de trein in Woerden. Naar Utrecht. In utrecht overstappen, de trein van 09.28 uur naar Almere. In Naarden kregen we te horen dat de trein niet verder ging. In het station zouden we horen wat dan. Dus uitgestapt en na ca. 25 minuten kregen we eerste te horen dat er bussen zouden rijden vanaf ongeveer 10.30 uur. Echter dat werd weer veranderd in we moesten de trein naar Weesp nemen en daar overstappen op Almere Oostvaarders en die zou verder dan gebruikelijk gaan. De trein naar Weesp had vertraging, maar om 10.30 uur zat ik daar in. In Weesp was er chaos. De trein naar Almere Oostvaarders kwam maar niet, berichtgeving onduidelijk. Op een gegeven kwam er een conducteur het perron op die van niets wist en zei gewoon 'de trein naar almere is de blauw die op het andere spoor staat'. Terwijl ik daar na toe aan het lopen was om 11.05 uur bedacht ik dat ik maar terug naar Utrecht ging. Ook omdat ik niet het vertrouwen had dat het 's middags opgelost zou zijn en ik terug weer dezelfde problemen zou hebben.

Uiteindelijk was ik om 12.55 uur in Utrecht ('t Goylaan). Een halve dag naar de …… en nog niets gedaan.

Wel de complimenten voor de conducteur die in de trein van 11.12 uur uit Weesp naar Utrecht liep. Echt klantgericht. Als hij knipte bekeek hij het kaartje en gaf adviezen op welk perron ze in Utrecht moesten zijn voor de volgende trein of in mijn geval dat ik geld kon terugvragen. Was vriendelijk, luisterde goed. En duidelijk door de intercom. Dat kom je niet vaak tegen.

Ik weet niet of ik het de volgende keer met de trein probeer. Mijn werkgever wil het wel, maar als ik met de auto in max een 1 uur in Almere ben en met de trein zo lang als vandaag dan weet ik wel waar mijn keuze op valt.

Ik heb twee tips voor de NS, beiden raken de communicatie. Er zijn steeds meer stations waar geen loket meer is. Mensen willen wel graag in situaties zoals hierboven beschreven informatie direct krijgen. Hang een extra scherm op dat NS gebruikt in geval van storingen om informatie op weer te geven. Er waren Engelse mensen in Naarden, voor hen heb ik maar even de informatie die door de intercom moeilijk was te horen, omdat er een man op een harmonica aan het spelen was, in het Engels vertaald. Op zo'n extra scherm kan de informatie in het NL en Engels worden weergegeven. Daarnaast SMS de conducteurs die in de omgeving van de storing werken over de situatie zodat als ze aan hun dienst beginnen, ofwel het perron op weten, adequaat kunnen reageren. De kosten daarvoor kun je halen van de salarissen van de directeuren van de NS. Zij nemen niet hun verantwoordelijkheid en moeten dan maar bijdragen aan de oplossing!


Re: eenmalig met de trein of niet?
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: March 17, 2012 08:45AM

Er is een snellere route met een overstap van 10min. in Duivendrecht, elk half uur:


Woerden 19.03.12 09:02 5 SPR 4024
Sprinter

Duivendrecht 09:30 5




Duivendrecht 09:40 1 SPR 4331
Sprinter

Almere Centrum 10:04 3





Reistijd 1:02

Re: eenmalig met de trein of niet?
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: March 18, 2012 02:30PM

Maar als ik het zo lees, dan zat de verstoring ergens op de Flevolijn?

Dat de communicatie beter moet, ben ik het van harte met je eens. Als er een verstoring is, dan ben je niet echt gelukkig met het niveau en de hoeveelheid van de communicatie. Met een eigen smartphone weet je al snel meer dan het NS-personeel.

Re: eenmalig met de trein of niet?
Gepost door: Erg-NS (IP Gelogd)
Datum: March 20, 2012 11:02PM

Ik heb afgelopen donderdag ook zo een soort avontuur meegemaakt, maar dan in de nacht. Ook daar wa het personeel wel duidelijk, maar toch was het erg vervelend. Is te lezen op [erg-ns.blogspot.com] "Nachtelijke ervaring".



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: