lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
RECLAME
Gepost door: bazuin96 (IP Gelogd)
Datum: November 25, 2009 05:53PM

Ik erger me dood aan de reclame op TV. Wie op tijd wil zijn reist met de trein.
Wanneer grijpt de reclame code commissie in?
De trein rijdt bijna nooit op tijd. Elke dag minimaal 5 tot 9 minuten te laat, de laatste 3 dagen dat IK met de trein reis: buiten de normale vertraging van 5 tot 9 minuten
1 maal uit dienstregeling genomen, rijd dus niet 's avonds
1 x half uur vertraging; 's morgens
1 x geen trein:bussen ingezet; 's avonds
WIE OP TIJD WIL ZIJN REIST MET DE TREIN, MAAR VERTREKT WEL MINIMAAL EEN UUR EERDER

Re: RECLAME
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: November 25, 2009 07:28PM

Ik zat ook al te kijken: ik was wel verbaasd toen ik de eerste keer die reclame zag.

Goed, bij mij gaat een groot deel van de treinen op tijd, maar het is niet te ontkennen dat er hier en daar gewoon dingen te laat komen (soms gewoon ook zonder (automatische) omroep). Daarnaast zijn er bepaalde trajecten waar de trein zeer regelmatig te laat is (het lange Intercity-traject Den Helder - Nijmegen bijvoorbeeld).

Wat ik daarnaast ook niet snap: de NS/ProRail geven veel geld uit aan andere 'extra' dingen, zoals Publieksprijzen, Proefstation Leiden en dat soort dingen. Maar wordt er dan geen geld gestopt in dingen als computersystemen? Het is opvallend dat een aantal punten in het spoor (denk maar aan het traject Eindhoven-Venlo, Leiden-Alphen a/d Rijn, Schiphol-Utrecht en nog een paar) regelmatig last hebben van storingen. Het lijkt mij dat ipv geld uit te geven aan reclame, het geld naar een goede oplossing kan gaan.

Re: RECLAME
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: November 27, 2009 11:30PM

De slogan moet worden veranderd in: wie te laat wil zijn, reist met de trein.
Deze hele week, van maandag tot en met vrijdag dus, is de trein op het traject Nijmegen- 's-Hertogenbosch niet één keer op tijd aangekomen in Den Bosch. Toegegeven, de vertraging was soms maar enkele minuten, maar dat kan al voldoende zijn om je aansluiting te missen.
Je vraagt je wel eens af waarom er altijd maar vertraging moet zijn. Het waait of regent weer te hard, er liggen weer eens teveel bladeren op de rails, de machinist heeft zich verslapen of een station overgeslagen. Vandaag, 27 november, werd door de conducteur omgeroepen dat de vertraging was te wijten aan een aanrijding bij Zwolle, of Olst of zo. Wat heeft dat in vredesnaam te maken met de trein tussen Nijmegen en den Bosch? Als er ergens in Nederland een aanrijding plaatsvindt, laten we zeggen in Lutjebroek of zo, zijn dan de treinen naar Tuitjehorn ook vertraagd? Kan iemand mij dat eens uitleggen svp? Wat heeft een aanrijding in het noorden van het land te maken met de treinenloop in het zuiden van het land? Rijdt er soms maar één trein in dit land?

Re: RECLAME
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: November 28, 2009 01:50AM

Johnny, als ik het goed heb (maar ik ben slechts ook maar een reiziger) komt het doordat bepaalde trajecten vrij lang zijn. Als er ergens op dat traject iets gebeurt, dan heeft dat gelijk invloed op de rest van de lijn.

Als ik het goed heb (maar verbeter mij als ik het fout heb), is de desbetreffende lijn waar jij het over hebt Zwolle-Zutphen-Arnhem-Nijmegen-Den Bosch-Tilburg-Breda-Roosendaal met een Intercity. Als er iets bij Zwolle (of Olst) gebeurt, dan kan een trein daar niet 1 2 3 voorbij. Als er ergens dan geen reservecapacitieit is, dan is de trein dus vertraagd aangezien deze dan niet om het ongeval heen kan, er minder beschikbaar spoor is bij het ongeval (zoals bij een defecte trein) of omdat de desbetreffende trein moet worden omgeleid.
Het lijkt mij wel redelijk dat tussen het eerste station van de trein na Zwolle de IC normaal zou kunnen rijden en dat er tussen dat station en Zwolle bussen worden ingezet.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: