lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: isabelle (IP Gelogd)
Datum: August 25, 2009 11:41PM

het ging vrij lang vrij redelijk, maar de oogst van afgelopen 7! werkdagen:

Ik heb een vrij wisselend werkpatroon, dus wisselend heen en weer tussen limburg en utrecht en tussen limburg en delft.

maandag 17 augustus, geplande werkzaamheden op mijn geplande traject, omrijden via utrecht => tussen utrecht en den bosch een ongeval => 2,5 uur vertraging
dinsdag 18 augustus trein twee minuten te laat weg uit delft, kroop er een vertraagde stoptrein voor, 5 minuten te laat uit rotterdam, bij kijfhoek goederentrein ervoor dus 25 minuten te laat in eindhoven, net op tijd voor de volgende trein naar limburg, maar dus wel een half uur vertraging
woensdag 19 augustus stroomstorinkje bij utrecht dus vertraging
donderdag 20 en vrijdag 21: hoera het ging goed
maandag 24: problemen bij utrecht, zowel te laat daar als vertraging op de terugweg, tweemaal een half uur
dinsdag 25: problemen tussen rotterdam en den haag, volstrekte non-informatie naar de reiziger, anderhalf uur gewacht op een aangekondigde stoptrein van den haag naar rotterdam die maar niet kwam en uiteindelijk maar via den haag en utrecht naar limburg, al met al 2,5 uur vertraging.

waarom krijg ik als ns panel lid nu nooit een een klanttevredenheidsenquete na dit soort rampdagen??

Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: mcn (IP Gelogd)
Datum: September 1, 2009 05:42PM

Tja alllemaal de schuld van de NS.
Goederentrein voor een reizigers trein, moet je helaas bij Prorail zijn. Ik heb geen "magic-button" die zo'n ding voor mij weg tovert.
Stroom storingen, jawel mag u weer bij Prorail klagen. Infrastructuur is niet meer van NSR(al jaren niet meer)
Ongevallen (was ook bij Delft-Rijswijk)zitten we ook niet op te wachten hoor. Zorg dat er geen debielen zijn die onder de trein lopen en je hebt alweer een probleem minder.
Conclusie bij Prorail en het Riagg klagen heeft meer kans op resultaat........

Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: mcn (IP Gelogd)
Datum: September 6, 2009 03:56PM

Wat me altijd op deze forum opvalt is dat als je met een verklaring komt waarom iets wel of niet kan de azijn pissers gelijk stil zijn...... Geeft wel een beetje het niveau van deze "personen" aan.....

Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2009 10:48PM

MCN... alweer een NS-er. Machinist soms? (ik doe maar een gok).
Prorail heeft het weer gedaan, natuurlijk. NS treft geen enkele blaam. NS is namelijk perfect! Wist u dat nog niet?
Feit is en blijft dat er ook in een organisatie als NS fouten worden gemaakt. Dat is helemaal niet zo erg. Wat wel erg is, is de reactie van NS-ers op kritiek. Daar kunnen ze absoluut NIET tegen. Het ligt altijd aan een ander: prorail, de reiziger, het weer of de maatschappij. NOOIT ligt het aan NS.
Neem de klanten toch gvd eens serieus. Pas dan wordt NS echt klantgericht. Afzeiken werkt averechts hoor!

Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: Mcn (IP Gelogd)
Datum: September 27, 2009 12:26PM

Inderdaad Johnny53, ik ben mcn, en kan best tegen kritiek. Het is ook moeilijk informatie te verstrekken als men dat aan mij niet vertelt. Ik zou natuurlijk een LOI cursus waarzeggerij kunnen volgen. Probleem is dat Infra, dus rails wissels seinen in handen van Prorail zijn. Heeft een NSR perspneels lid 0.0% invloed op beslissingen die daar worden genomen. Zou wel mooi zijn want om te beginnen zou ik een aantal mensen daar de zak geven. Maar leg eens uit beste man hoe ik als de seinen en wissels weers eens niet werken hoe ik ik deze weer aan de praat krijg. Of als weer een goederen trein weer met 80 kmh voor me uit sukkelt hoe ik deze voorbij kom. 600 ton reizigers trein erover heen tillen?. En natuuuuurlijk heeft een slimme joch zoals jij een oplossing om zelf dodingen te voorkomen. Zo niet dan laten we gewoon alles gewoon laten liggen en met z'n allen verder rijden, heb je s'avonds wat te vertellen bij het eten "De springer van vandaag lag deze keer over 400 meter"
NS personeel doet over het algemeen hun stinkende best om reizergers te vervoeren, kan je zonder vertraging ergens met de auto heen. Nee he? Maar ja daar is niemand waar we onze dagelijkse portie azijn overheen kunnen pissen. Wees blij dat Nederland nog een OV systeem dat nog gericht is op het vervoeren van mensen en niet zoals in het buitenland enkel gericht op winst en bonussen voor de directie.



Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: October 8, 2009 12:02AM

Okee, machinist. Maar de gemiddelde reiziger weet niks van prorail, goederentreinen of zelfmoordenaars. Hij wil gewoon van a naar b. Ik reis al jarenlang met de trein en heb ondertussen al het e.e.a meegemaakt
Ik weet ook wel dat gemiddelde NS-er zijn best doet. Het probleem is de informatie voorziening. Als reiziger hoor je meestal niks of veel te laat iets. Daar moet iets aan gedaan worden. Ook op de website van NS.
Een reiziger is ook niet helderziend, immers.

Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: Henk (IP Gelogd)
Datum: November 3, 2009 10:36AM

Allemaal begrijpelijk, maar ook onze overheid heeft bedacht dat het makkelijker is Prorail ertussen te schuiven en NS alleen besteld is om reizigers te vervoeren. En hoe meer partijen hoe onduidelijker het allemaal wordt, voor iedereen!

Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: Jonny (IP Gelogd)
Datum: December 27, 2009 12:15PM

Het is gewoon simpel.

As ik in mijn bedrijf een onkundige externe afdeling heb ga ik deze niet afzeiken ten aanzien van de klant.

Het is heel simpel. Vertragingen door prorail kunnen gebeurren. Maar dat gedoen met dat is niet onze fout. Daar kunnen wij niets aan doen is nogal uit de lucht gegrepen.

Het is namelijk zo dat de ns op een bepaalde manier service van prorail afbeemt.
Als deze service onder de maat is zou er blijkbaar iest aan gedaan moeten worden. Met druk van de NS.

Maar je kan niet van reizigers verwachten dat zijn het voor de ns op gaan nemen bij prorail.

De problemen komen door een wisselwerking tussen ns en prorail.
Ik vraag me dan ook af hoeveel onkosten de ns per trein aan prorail betaald
Het is niet geheel ondenkbaar dat het vervoer over spoor met een goederen trein
voor pro-rail lucratiever is.

Dus kom niet zeiken dat de klanten van de ns bij pro-rail moeten gaan zeiken.

Maar neem het op voor je klanten en zorg dat prorail als leverancier voor jullie spoor z'n zaakjes op oorde heeft.

Want iedereen weet dat pro-rail een grote dikke belasting centen wit wassende toko is met allemaal directeuren die vriendjes van elkaar zijn.

En laat me al helemaal niet beginnen over de NS. Want wat dat betreft is dat ook een toko waarbij de kanker stichting een kleine oplichter lijkt.



Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: patrick (IP Gelogd)
Datum: December 27, 2009 06:30PM

lang leve de privatisering van het nederlandse spoor.
we gaan nog leukere tijden tegemoed als de overheid alles lekker op zijn beloop laat.
de nederlandse staat is eigenaar van prorail maar laat prorail lekker doormodderen waar ze mee bezig zijn en de staat kruipt lekker weg als er wat aan de hand is.
willen we engelse taferelen dadelijk krijgen?? dan moeten we zo doorgaan

Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: jmennink (IP Gelogd)
Datum: December 31, 2009 03:38AM

Het moet niet gekker worden.
Ik spreek voor mijzelf maar vooral voor mijn mijn zoon, die is vanmiddag om 16.00 uur in de trein gestapt vanaf Enschede richting Osnabruck om vervolgens door te reizen naar Hamburg om daar oud en nieuw te vieren met zijn vriendin.. Het is nu 03.20 's nachts. En die arme reiziger staat nu nog op het station in in Osnabruck!!! Vanaf Enschede tot de grens al een halve dag onderweg geweest vanwege .......mist??? Sneeuwbuitje ?????en inmiddels !!!! De klok rond!!! en 100 km verder, het is godverdomme een zooitje van jewelste. Op Schiphol laten ze de grootste criminelen door met de kloten vol explosieven alsof ze met een zak patat door de de douane gaan, bij het kleinste sneeuwbuitje zijn de treinen in dit kleuterland van slag. Nederland is zo goed als naar de klote, de motivatie van de semie=ambtenaren is 0,0 en is ook niet meer te redden is mijn mening. Weken geleden al een ticket geboekt voor Eur. 80,- jawel!! en wat krijg je............

Nog 1 mogelijkheid:

Breek al die spoorlijnen af en maak er er asfalt van, Maar dan wel zonder snelheidscontroles graag. Zoniet, ga ik binnenkort naar Arbua ofzo en kom never nooit meer terug in dit verziekte kloteland. Wat een ballezooi hier, om strontziek van te worden, ik ben een nette burger, altijd hard gewerkt en netjes aan mijn verplichtingen voldaan, maar het staat ons tot aan de strot deze situatie.

Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: harry (IP Gelogd)
Datum: January 1, 2010 10:29PM

beste jmennink

denk je dat het in een ander land echt beter is als hier in nederland?
je wilt wel meer asfalt maar geen controle's, ook hypocriet als je zit te vloeken op dat er criminelen zo het vliegtuig in kunnen met explosieven.
volgens mij ben je zelf ook niet meer te redden, je eigen motivatie is ook 0,0
leer je eigen hypocrieten gedrag eerst onder controle te krijgen voordat je andere afkraakt

Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: Mcn (IP Gelogd)
Datum: January 10, 2010 05:57PM

" Het is gewoon simpel. "

Gelukkig we zijn gered.


"As ik in mijn bedrijf een onkundige externe afdeling heb ga ik deze niet afzeiken ten aanzien van de klant. "

Prorail is niet een exrterne afdeling van NSR maar valt direct onder Verkeer en waterstaat. Een zelfstandig bedrijf dus.

"Het is heel simpel. Vertragingen door prorail kunnen gebeurren. Maar dat gedoen met dat is niet onze fout. Daar kunnen wij niets aan doen is nogal uit de lucht gegrepen. "

Nogmaals kom dan met een oplossing. Defecten aan infra(wissels seinen bovenleiding) Hoe los ik dat als machinist op. Als men besluit een vertraagde trein voor mij uit te sturen die (vaak) met een veeel lagere snelheid is ingelegd. Hoe passeer ik die?????

"Het is namelijk zo dat de ns op een bepaalde manier service van prorail afbeemt.
Als deze service onder de maat is zou er blijkbaar iest aan gedaan moeten worden. Met druk van de NS. "

Goed plan, de laaste keer dat ik een treindienst leider op zijjn verantwoordelijkheid ten op zichte van mijn reizgers wees, kreeg ik een klacht aan mijn broek en kon IK op het matje komen.

"Maar je kan niet van reizigers verwachten dat zijn het voor de ns op gaan nemen bij prorail. "

Nee maar wel bij ministers en de staatsecretaris, die zijn door u gekozen.

De problemen komen door een wisselwerking tussen ns en prorail.
Ik vraag me dan ook af hoeveel onkosten de ns per trein aan prorail betaald
Het is niet geheel ondenkbaar dat het vervoer over spoor met een goederen trein
voor pro-rail lucratiever is.

"Dus kom niet zeiken dat de klanten van de ns bij pro-rail moeten gaan zeiken. "

Als u niet tevreden ben over de service van V&D ga je dan bij AH klagen????

'Maar neem het op voor je klanten en zorg dat prorail als leverancier voor jullie spoor z'n zaakjes op oorde heeft. "

Heb ik opgegeven , geen zin meer in allerlei vervelende gesprekken met managers

Want iedereen weet dat pro-rail een grote dikke belasting centen wit wassende toko is met allemaal directeuren die vriendjes van elkaar zijn.

En laat me al helemaal niet beginnen over de NS. Want wat dat betreft is dat ook een toko waarbij de kanker stichting een kleine oplichter lijkt.

Nog niks van gemerkt als mijn salaris wordt gestort, maar ja ik ben er zodat elke frusto zijn ei kwijt kan.....


Re: vertragingen nemen weer stuitende vormen aan
Gepost door: Sjefke (IP Gelogd)
Datum: January 14, 2010 09:52AM

Treinverkeer Duitsland vertraagd door sneeuw
zaterdag 9 januari 2010
Dit artikel zit in dossier: Winter
Het treinverkeer in Duitsland ondervind aanzienlijke hinder van het winterse weer. Ook de ICE treinen Amsterdam - Frankfurt worden getroffen door het winterweer. Zaterdagavond toonde vooral rond Berlijn werden veel vertraagde treinen gemeld.

Het winterse weer houdt Europa al weken in zijn greep. Dat is ook te merken bij de Duitse spoorwegen. Zaterdagavond hadden veel Intercity's en ICE's rond Berlijn een vertraging van 60 tot 120 minuten. Soms liep de vertraging op tot zelfs 180 minuten. Ook regionale treinen liepen vertragingen op van meer dan 60 minuten. Tussen Berlijn en Cottbus hebben enige geheel geen treinen gereden.

ICE Amsterdam - Frankfurt
Net als in Nederland, kampt ook de Duitse spoorwegen met een tekort aan treinen. Daardoor rijden de ICE's Amsterdam - Frankfurt niet tussen Amsterdam en Emmerich. Er rijdt een vervangende trein met ander materieel. Dit geldt niet alleen voor de zaterdag, maar ook voor de zondag.

Kortere treinen
Tussen Berlijn en Keulen zijn de treinen de helft korter dan normaal. De Duitse Spoorwegen proberen evenals de Nederlandse spoorwegen zo min mogelijk te combineren en splitsen. Daardoor rijden er tussen Bremen en München geen rechtstreekse ICE's. Tussen Bremen en Hannover rijden pendeltreinen. Ook op andere plaatsen moeten reizigers soms extra overstappen (bijvoorbeeld rond Hamm).




Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: