extreme vertraging door NS gekluns
Gepost door:
jvdm (IP Gelogd)
Datum: August 6, 2009 07:56PM
Een fantastische Zomertour! Trein 5 augustus om 10:00 GilzeRijen -> Den Bosch. Trein raakt defect tussen Tilburg en Den Bosch, staat stil op overweg (geen aanrijding, toevallig). Na een uur of zo, trein wordt steeds warmer, geen ventilatie weinig wind. Overweg doet ding,ding,ding hitte en geluid werkt niet plezierig op humeur passagiers. Hoera een nieuwe lokomotief, jammer alleen dat hij niet goed aangekoppelt kan worden er past iets niet ..... Inmiddels zijn er al verscheidene treinen in beide richtingen ons op het andere spoor gepasseerd... Er is wel vermaak, allerlei auto's rijden richting overweg om er dan na een paar minuten achter te komen dat die trein niet gaat rijden. Vervolgens omkeer maneuvers en waarschijnlijk mopperend een andere weg zoeken. Er zouden dus best bussen over die weg kunnen komen om ons op te halen, neeeee dat verzint de NS niet. Nee na 2 en een half uur (150min) passeert ons weer een trein over het andere spoor, in dezelfde richting die wij ook uit wilden (de lol is er inmiddels een beetje af, fantastische zomertour lijkt meer vervelende sauna). Echter de passeer trein komt na rangeren achteruit terug, koppelt aan en trekt ons richting Den Bosch. Hoera!!! deze manouvre doet ieder zichzelf respecterende trein amateur iedere avond drie keer. Jammer dat een instituut dat de Nederlandse Spoorwegen heet het niet sneller kan bedenken. Oh ja, die gratis verfrissing die door het NS personeel aan boord werd belooft in Den Bosch, ja die was er niet. Misschien als we er 2 en een half uur op gewacht hadden? Dagje uit was inmiddels wel verpest, vertraging door een defekt is niet leuk maar kan gebeuren. Ik vind 150min alleen nogal wat veel, vooral wanneer er voldoende mogelijkheden waren om het sneller op te lossen. Gekluns lijkt me een passend woord. En die vertragingscompensatie ? 5 euro, dat ga ik dus NIET investeren in een NS kaartje eerder in die 'gratis' verfrissing.