lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
extreme vertraging door NS gekluns
Gepost door: jvdm (IP Gelogd)
Datum: August 6, 2009 07:56PM

Een fantastische Zomertour! Trein 5 augustus om 10:00 GilzeRijen -> Den Bosch. Trein raakt defect tussen Tilburg en Den Bosch, staat stil op overweg (geen aanrijding, toevallig). Na een uur of zo, trein wordt steeds warmer, geen ventilatie weinig wind. Overweg doet ding,ding,ding hitte en geluid werkt niet plezierig op humeur passagiers. Hoera een nieuwe lokomotief, jammer alleen dat hij niet goed aangekoppelt kan worden er past iets niet ..... Inmiddels zijn er al verscheidene treinen in beide richtingen ons op het andere spoor gepasseerd... Er is wel vermaak, allerlei auto's rijden richting overweg om er dan na een paar minuten achter te komen dat die trein niet gaat rijden. Vervolgens omkeer maneuvers en waarschijnlijk mopperend een andere weg zoeken. Er zouden dus best bussen over die weg kunnen komen om ons op te halen, neeeee dat verzint de NS niet. Nee na 2 en een half uur (150min) passeert ons weer een trein over het andere spoor, in dezelfde richting die wij ook uit wilden (de lol is er inmiddels een beetje af, fantastische zomertour lijkt meer vervelende sauna). Echter de passeer trein komt na rangeren achteruit terug, koppelt aan en trekt ons richting Den Bosch. Hoera!!! deze manouvre doet ieder zichzelf respecterende trein amateur iedere avond drie keer. Jammer dat een instituut dat de Nederlandse Spoorwegen heet het niet sneller kan bedenken. Oh ja, die gratis verfrissing die door het NS personeel aan boord werd belooft in Den Bosch, ja die was er niet. Misschien als we er 2 en een half uur op gewacht hadden? Dagje uit was inmiddels wel verpest, vertraging door een defekt is niet leuk maar kan gebeuren. Ik vind 150min alleen nogal wat veel, vooral wanneer er voldoende mogelijkheden waren om het sneller op te lossen. Gekluns lijkt me een passend woord. En die vertragingscompensatie ? 5 euro, dat ga ik dus NIET investeren in een NS kaartje eerder in die 'gratis' verfrissing.

Re: extreme vertraging door NS gekluns
Gepost door: Nelis (IP Gelogd)
Datum: August 7, 2009 11:40AM

beste jvdm. Dat de NS geen bussen daar laat stoppen is gewoon een kwestie van niet weten hoe lang een storing gaat duren in combinatie met tekort aan bussen/personeel. Daarbij komt dat niet al het materieel koppelbaar is met elkaar en dat ze ook niet de treinenloop in het hele land gaat stilleggen omdat er een trein kapot staat ergens. Dus er moet een machinist komen die toevallig in de buurt aanwezig is. Ook moet er een trein zijn die er tegen aan past. Tevens laten ze de mensen er niet uit, omdat je toch een kleine anderhalve meter of meer naar beneden moet springen om de trein uit te komen, en terug erin kom je al helemaal niet makkelijk. Ook is de landing in de ballast langs het spoor niet erg comfortabel (voor u misschien wel, maar voor die oude oma voor u niet echt...). Als u het allemaal toch zo goed denkt te weten, solliciteer dan lekker zelf bij de NS om ervoor te zorgen dat andere mensen de volgende keer niet dezelfde helse lijdensweg als u hoeven te ondergaan.

Re: extreme vertraging door NS gekluns
Gepost door: Monique (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2009 04:13PM

JVDM: Stuur je bovenstaand verhaal mèt je zomertoer naar de klantenservice van NS! Ben er bijna zeker van dat je er een nieuwe voor krijgt!

Re: extreme vertraging door NS gekluns
Gepost door: Federico (IP Gelogd)
Datum: August 11, 2009 01:16PM

Beste Nelis,
Ik bevond me afgelopen woensdag in dezelfde trein dus ik veroorloof me enkele opmerkingen:
- de trein( cq locomotief) had reeds panne op tilburg west, vervolgens op tilburg centraal. Amateuristisch om dan toch door te rijden.
-de eerste vervangende loc was van het verkeerde type, de tweede werkte. De trein reed door naar den-bosch in een slakkegang, ter hoogte van het essent gebouw roept de conducteur doodleuk om: 'xcuus voor dit tempo, de machinist had de loc nog op de rem staan!' Hoezo amateur?
-Amateuristisch dat een bedrijf als de ns geen protocol heeft voor een dergelijke situatie : twee uren in een afgesloten snikhete trein (immers de loc valt uit dus weg airco), geen railtender en een conducteur die uit zijn nek kletst: "namens de ns mag ik u ter verzachting van het ontstane leed iets aanbieden bij aankomst op den bosch" Niks, noppes, nada is ons aangeboden in den bosch. Ik ben naar de servicebalie gelopen voor een geld terug bij vertraging formuliertje en daar stond servicepersoneel samengeklit, ik zeg 'goeiemiddag dames en heren, wij hebben net twee uur in een weiland gestaan en er zou ons een verfrissing worden aangeboden, weet u hier iets van ?' 'Uh, uh, eh tsja, uh ....'
De volgende dag met de klantenservice gebeld en uitgelegd waarom ik een tegoedbon wil voor koffie/thee/fris. 'Geen sprake van, goedemiddag mijnheer! '
ns = niet serieus

Re: extreme vertraging door NS gekluns
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: August 16, 2009 07:06PM

Zelf heb ik ruim anderhalf jaar geleden eenzelfde situatie meegemaakt.
Ik zat in de Sneltrein van Amsterdam Centraal naar Breda (via Haarlem, Leiden, Den Haag HS, Rotterdam en Dordrecht). Na vertrek uit Amsterdam Sloterdijk klonk de trein niet echt heel soeps: het leek alsof er ergens achter mij in het motorrijtuig een steelband aan het spelen was ofzo.
Kort na vertrek uit Heemsteede-Aerdenhout bleef de trein staan. In een uur en een kwartier zijn we iets van 10 meter opgeschoten. Na wat gesleutel door technici zijn we naar Hillegom gereden (nog nooit van gehoord, tot dat moment!) en mochten we het eerste boemeltje richting Leiden nemen, die zat dus lekker vol!
De conducteur hield ons wel netjes op de hoogte (wat eigenlijk lang niet altijd gebeurd).
Maar ik vind het toch raar: er gaat regelmatig iets defect bij de NS. Dat ze iedere dag de treinen een keuring geven is dus ook een beetje twijfelachtig.

En ja, zoals iemand eerder al zei: je zou verwachten dat er procedures zijn voor dit soort situaties.

Re: extreme vertraging door NS gekluns
Gepost door: harrie (IP Gelogd)
Datum: November 13, 2009 01:21PM

"Trein raakt defect tussen Tilburg en Den Bosch, staat stil op overweg (geen aanrijding, toevallig). Na een uur of zo, trein wordt steeds warmer, geen ventilatie weinig"

Als een trein defect raakt verwacht je dan wel dat de ventilatie het doet? Defect = defect!



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: