lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: rob van veen (IP Gelogd)
Datum: June 23, 2009 10:05PM

Sinds February reis is iedere donderdag met de trein van Rotterdam Centraal naar Brussel-Zuid, Eurostar. Een groot aantal keren was de trein vertraagd. Ik heb onlangs begrepen dat je geld terug kan krijgen, wanneer vertraging groter is dan 30 minuten.
Nu: hoe kan ik terugzoeken of mijn vertraging 30 minuten of meer is geweest: ik heb wel alle kaartjes nog, maar weet niet meer wanneer ik vertraging had. Is daar een overzicht van. (de NS heeft zoiets wel, want die kontroleren je aanvraag).



Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: Sjefke (IP Gelogd)
Datum: June 26, 2009 11:44PM

Ollandse aasgier!

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: August 16, 2009 07:22PM

Kijk op de reisplanner (www.9292ov.nl of www.ns.nl ) hoe laat je trein eigenlijk aan had moeten komen (je moet gewoon even rondspelen met de reisopties totdat je je oorspronkelijke trein hebt gevonden). Daarnaast moet je in de gaten houden hoe laat de trein werkelijk op het station is aangekomen (kan je makkelijk zien aan de klokken boven het perron). Is het 30 minuten of meer, dan kan je je geld terugvragen (dit is trouwens ook het geval bij internationale reizen als je je kaartje bij de NS hebt gekocht).

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: Sjefke (IP Gelogd)
Datum: August 16, 2009 09:27PM

Nòg zo'n mierenneuker voor een paar schamele eurootjes. Zeikerds als jullie moeten eens rond gaan reizen in Polen of Roemenie, verwende galbakken!

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: August 16, 2009 09:48PM

Dit is Nederland, niet Polen of Roemenie. winking smiley

Daarnaast is het vaak genoeg een principiele zaak: er kan van alles mis gaan. Maar het gaat er vaak om hoe ermee wordt omgegaan. Vaak genoeg ontbreekt informatie en een (vanuit het perspectief van de reiziger gezien) een degelijke afhandeling.
Ik heb dat zelf vaak genoeg, maar dan denk ik ook: 'eigenlijk had ik veel liever gewild dat die trein mooi volgens de dienstregeling reed dan die centjes terugkrijgen'.

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: Sjefke (IP Gelogd)
Datum: August 16, 2009 09:55PM

Toch blijf je een mierenneuker! Juist òmdat het hier geen Polen of Roemenie is hebben we het gewoon hartstikke goed! Alleen zijn we zo verpest en blasè dat we dat niet meer in de gaten hebben!

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: Sjefke (IP Gelogd)
Datum: August 16, 2009 09:57PM

En dan zijn er ook nog de harteloze lijkenpikkers. Zodra er een springer (zelfmoord) is gelijk beginnen te klagen en om geld terug zeuren. Naar verwend volkje zijn we!

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: August 17, 2009 01:05AM

Goed, misschien is het in Nederland verhoudingsgewijs beter dan in Polen en Roemenie, maar in Nederland kan er ook nog zat worden verbeterd. winking smiley Daarnaast zal het hopelijk beter gaan in Polen en Roemenie aangezien ze lid zijn geworden van de Europese Unie.

Sjefke, geef eens eerlijk antwoord: hoe vaak heb jij je geld teruggeclaimd bij vertraging?
Die keren dat ik het heb gedaan was er nooit sprake van zelfmoord trouwens.

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: H (IP Gelogd)
Datum: November 24, 2009 11:49AM

Vraag voor Sjefke:

Als jij dus vertraging hebt, ga je dan extra betalen, omdat je langer gebruik hebt gemaakt van de NS?

Vanaf eind mei tot heden heb ik al 40 (veertig) keer vertraging gehad, omdat in 37 gevallen ik de aansluiting in Eindhoven van/naar Helmond heb gemist. De NS biedt haar klanten de mogelijkheid een deel van de reiskosten terug te vragen bij vertraging en eenieder is vrij om hiervan gebruikt te maken. Ik vraag het dus altijd terug (zou iedereen moeten doen) in de hoop dat er ergens een lichtje gaat branden (ijdele hoop ?).

Mijn abonnement wordt door de zaak betaald en van de restituties ga ik en mijn vrouw een lekker weekendje weg. Hou er dan bij een vertraging een positief gevoel aan over.

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: i.van der Stel (IP Gelogd)
Datum: November 25, 2009 01:23PM

Als y zoveel geld heb betaal y die meneer dan ff terug.BLUFFER.Paaar eurotjes is alrijd nog 500 gulden. en Romenenie bestaat niet meer dat was 20 jaar geleden.SMARTIE.

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: kuttekop (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2009 04:56PM

Hé Sjefke,

Hoe lang werk jij eigenlijk al bij de NS? Blijkbaar voldoende tijd om te gaan zitten foeteren op benadeelde reizigers. Opvallend genoeg heeft de NS het er ook altijd over dat het 'in Nederland zo slecht nog niet is als je het vergelijkt met andere landen'. Geweldig excuus om de zakken van je aandeelhouders te blijven spekken over de rug van de betalnde reizigers. Volgens mij werk jij op de afdeling marketing.
De enige maatregel die helpt om de NS eindelijk hun klanten eindelijk behoorlijk te gaan behandelen, is door je geld terug te vragen. Dat raakt de NS namelijk in de portemonnee! Al het andere zal de NS een worst wezen.
Dus de enige galbak ben jij!

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: Sjefke (IP Gelogd)
Datum: December 13, 2009 08:09AM

Leuke naam kuttekop! Getuigt van veel intelligentie! Waar ligt Romenenie, i van der stel? Whahahaha! En nee, dombo's, ik werk al 22 jaar voor KLM! Heb de hele wereld gezien, maar vindt treinreizen (vooral internationaal) nog steeds erg leuk. Doe ervaring met reizen op, dan pas kun je mee praten of het hier nu goed of slecht is, en geloof me, het is hier perfect!!!!! Vraag het elke willekeurige toerist, en zij zullen het beamen. Whahaha! Simplo's!

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: December 14, 2009 11:27PM

Ik vraag me werkelijk af wat voor een idioot die Sjefke is. Een Belg, dat is duidelijk. Ook duidelijk is dat hij een hekel heeft aan Hollanders ( "Ollanders" in zijn taaltje). Vooral als die Hollanders gaan reclameren, daar kan hij echt niet tegen. Hij vertelt vol trots dat hij al 22 jaar bij KLM werkt en de hele wereld gezien heeft. Waarschijnlijk bedoelt hij daarmee: de luchthavens van de hele wereld.
Maar goed, deze reisexpert weet dus ook alles van de trein. Hij vindt het hier perfect, schrijft-ie. Waar is trouwens "hier", geniale Vlaming? Sint Jezuseik of zo?
De enige simplo ben jijzelf. Lees je laatste bericht nog eens. In de drie zinnen die je schrijft staan twee fouten. Ik heb het altijd geweten: Belgen zijn dom.

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: December 14, 2009 11:50PM

En van 22 jaar KLM heeft hij helemaal niets geleerd, behalve dan schelden op Hollanders.
Zeg wereldreiziger: waar komt toch die haat tegen Hollanders vandaan?


Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: Sjefke (IP Gelogd)
Datum: December 16, 2009 07:46PM

@ johnny53,

Op z,n Vlaams gezegd: Zakt door uwen kruis!

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: H (IP Gelogd)
Datum: December 17, 2009 01:09PM

Vandaag heb ik m'n 50e claim sinds eind mei 2009 ingevuld en een klacht gestuurd naar ProRail.
Ik heb ze nog gevraagd of ze een bloemetje voor m'n jubileum willen sturen?
'n keer vertraging kan ik begrijpen maar 50 keer g.v.d.

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: joke rood (IP Gelogd)
Datum: December 17, 2009 07:57PM


Waarom is de dienst regeling veranderd kon altijd blijven zitten van Zaandam naar Baarn
Nu moet ik overstappen en het is een brok ellende.Ook de treinen zijn overvol en heb deze week de overstappen niet kunnen halen Bedankt N.S.

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: December 17, 2009 11:46PM

Hee Sjefke,

Van inhoudelijk reageren heb je nog nooit gehoord, zeker. Misschien te dom voor?
"Zakt door uwen kruis" schrijft die Vlaamse wereldreiziger die een bloedhekel aan Hollanders heeft, maar toch al 22 jaar bij een Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij werkt. Hoe zit het met Franskiljons, Sjefke? Daar zal je, als rechtgeaarde Vlaming, toch ook een hekel aan hebben? Waarom ga je er dan bij werken en dat al 22 jaar?
Of ben je soms een masochist?

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: Henkie (IP Gelogd)
Datum: December 18, 2009 11:22AM

Brussel - R'dam wordt helemaal niet door Eurostar gereden. Maar je kunt het altijd proberen om bij hun geld terug te krijgen natuurlijk! grinning smiley

Re: overzicht van vertraagde treinen
Gepost door: albert (IP Gelogd)
Datum: December 18, 2009 11:57AM

beste johnny53.

jij zegt dat belgen dom zijn, maar zelf ben je ook niet zo slim.
een hele bevolking uitmaken voor dom laat zien hoe slim je zelf bent, je bent zelf zo dom als een achterkant van een ezel.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: