lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Rijden de treinen ooit nog wel op tijd ??!!
Gepost door: Karin Fontijne (IP Gelogd)
Datum: April 21, 2009 08:18AM

Dinsdag 21-04-2009 Mijn trein uit Vlaardingen vertrok vanmorgen op tijd om 07.09 uur richting Schiedam Centrum. Daar moest ik overstappen naar Den Haag. Tot mijn verbijstering is het weer raak, er zijn treinen uitgevallen, hele volle perrons en vermelding op de borden "Let op omroepbericht". Er komen treinen voorbij, maar die stoppen niet. Ben het zat en besluit maar een dag verlof te nemen. Bel mijn werkgever en moet van een collega horen wat er aan de hand is, vertaging kan oplopen tot een uur.
Ik zit nu thuis mijn hart te luchten. Ik rijd 4 dagen per week heen en weer naar Den Haag. Vrijwel iedere dag is er vertraging. Ik moet overstappen op Schiedam Centrum, regelmatig mis ik mijn overstap.
Sinds de NS geprivatiseerd is, is het er naar mijn idee niet beter op geworden, monopoliepositie en geen concurrentie. Maar ja, er is geen alternatief. Met de auto ga ik niet, ik krijg alleen reiskostenvergoeding voor het openbaar vervoer.
Ik ben er goed ziek van. Het is dat de banen nu niet voor het opscheppen liggen, maar het liefst ging ik dichter bij huis werken, zodat ik op de fiets zou kunnen.

Re: Rijden de treinen ooit nog wel op tijd ??!!
Gepost door: Henkie (IP Gelogd)
Datum: May 7, 2009 11:19PM

Nou vreselijk zeg, dit is het einde van de wereld en misschien ook wel van Karin. Kortom: denk aan je hart!

Re: Rijden de treinen ooit nog wel op tijd ??!!
Gepost door: nick (IP Gelogd)
Datum: August 10, 2009 01:09PM

Ze rijden op rails dombo niet op tijd.

Re: Rijden de treinen ooit nog wel op tijd ??!!
Gepost door: lala (IP Gelogd)
Datum: September 16, 2009 08:55PM

karin

je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen probleem ook opgelost

Re: Rijden de treinen ooit nog wel op tijd ??!!
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2009 10:27PM

Lees nou die reacties eens: Henkie maakt er een geintje van en lala zegt doodleuk dat je dan maar dichter bij je werk moet gaan wonen. Deze twee personen moeten wel NS-ers zijn. Te beroerd om klachten serieus te nemen. Altijd ligt het aan de reiziger en nooit aan NS. NS vindt u eigenlijk maar een zeikerd en wil alleen maar complimenten horen.
Een typische ambtenaren mentaliteit is hier de oorzaak van. NS is jarenlang van de staat geweest en dat heeft diepe sporen nagelaten. De gemiddelde NS-er is nog steeds een ambtenaar in hart en nieren. Nu NS gaat inzetten op klantgerichtheid raakt hij in verwarring. Dat is nu eenmaal niet de cultuur binnen NS.
Omdat er nauwelijks concurrentie is ( tenzij u Arriva, Veolia en Syntus als volwaardige concurrenten ziet, wat ik mij niet kan voorstellen) komt NS nog steeds weg met haar volstrekt ondermaatse dienstverlening. In een open markt met meerdere concurrenten had NS allang het onderspit gedolven.
Het is jammer dat NS en haar medewerkers er zich zo gemakkelijk vanaf maken. Het begin van een goede dienstverlening is dat je de klant serieus neemt en niet in de zeik zet zoals op deze site. Maar daarvoor is een mentaliteitsverandering nodig. In het gewone particuliere bedrijsleven weet men dit al lang. Bij NS moet dit nog komen en ik vrees dat dit wel eens heel lang zou kunnen duren als je de reacties van NS-ers op deze website leest.

Re: Rijden de treinen ooit nog wel op tijd ??!!
Gepost door: Henk (IP Gelogd)
Datum: November 3, 2009 10:40AM

Ja een andere vervoerder zal de oplossing zijn, johnny53. Ander logo op de zijkant van de trein en alles loopt gesmeerd. Het spoor heeft dan prompt ook geen last meer van seinstoringen, van wisselstoringen, van overwegstoringen, van stroomstoringen, van ongevallen, van zelfdodingen, van defecte treinen. Alles ineens opgelost! Geweldig! Alleen doordat een andere baas de treinen gaat rijden. En toen ging de wekker... wat een droom blijft dit toch.

Re: Rijden de treinen ooit nog wel op tijd ??!!
Gepost door: Utrecht24 (IP Gelogd)
Datum: November 13, 2009 01:46PM

Als de trein niet op tijd rijdt is dat erg vervelend, vooral als je op tijd ergens wilt zijn. Ik kan uiteraard alleen maar voor mezelf spreken, maar ik weet dat ik alles in het werk stel om de treinen waar ik verantwoordelijk voor ben, op tijd te laten rijden. Dat is door allerlei factoren niet altijd evident. Het lijkt zowat een mantra te worden, maar meld het bij de NS. Stuur die brief naar de klantenservice. Zeg het tegen de conducteur, ook hij/zij kan het melden als er op een bepaald traject stelselmatig vertraging is. Hopelijk kunnen de mensen die verantwoordelijk zijn voor de dienstregeling er dan bij de volgende dienstregeling iets aan veranderen zodat het verbetert.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: