Rijden de treinen ooit nog wel op tijd ??!!
Gepost door:
Karin Fontijne (IP Gelogd)
Datum: April 21, 2009 08:18AM
Dinsdag 21-04-2009 Mijn trein uit Vlaardingen vertrok vanmorgen op tijd om 07.09 uur richting Schiedam Centrum. Daar moest ik overstappen naar Den Haag. Tot mijn verbijstering is het weer raak, er zijn treinen uitgevallen, hele volle perrons en vermelding op de borden "Let op omroepbericht". Er komen treinen voorbij, maar die stoppen niet. Ben het zat en besluit maar een dag verlof te nemen. Bel mijn werkgever en moet van een collega horen wat er aan de hand is, vertaging kan oplopen tot een uur.
Ik zit nu thuis mijn hart te luchten. Ik rijd 4 dagen per week heen en weer naar Den Haag. Vrijwel iedere dag is er vertraging. Ik moet overstappen op Schiedam Centrum, regelmatig mis ik mijn overstap.
Sinds de NS geprivatiseerd is, is het er naar mijn idee niet beter op geworden, monopoliepositie en geen concurrentie. Maar ja, er is geen alternatief. Met de auto ga ik niet, ik krijg alleen reiskostenvergoeding voor het openbaar vervoer.
Ik ben er goed ziek van. Het is dat de banen nu niet voor het opscheppen liggen, maar het liefst ging ik dichter bij huis werken, zodat ik op de fiets zou kunnen.