lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Kars (IP Gelogd)
Datum: March 6, 2008 10:48PM

Afgelopen vrijdag reisde ik met m'n zus mee richting Rotterdam, van uit Groningen. Na een tijdje kwam er een conducteur langs. Mijn zus liet haar OV-studentenkaart zien en ik mijn treinkaartje met korting. De conducteur zei dat ik dat kaartje niet mocht gebruiken omdat het voor 9.00 uur was. Gelukkig liet hij ons uitstappen in Zwolle om daar een kaarjte zonder korting te kopen, erg vriendelijk!
Nu was mijn vraag, klopt het wel? Kan je met korting bij en ov-studentenkaart ook pas na 9.00 uur gebruik maken van die korting? Bij een voordeelurenabonnement weet ik dat, die heb ik zelf gehad. Maar bij de OV-studentenkaart staat het nergens vermeld?

Hoop dat jullie het antwoord weten

groet

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: hans (IP Gelogd)
Datum: March 7, 2008 02:46PM

Reizen met korting geldt ook voor de OV-studentenkaart na 9.00 uur op werkdagen

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Wilco (IP Gelogd)
Datum: March 13, 2008 09:43AM

Ik kon met korting voor 09.00 reizen.


Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: mcn (IP Gelogd)
Datum: March 13, 2008 08:02PM

Wanneer???
Er zijn iderdaad periodes dat je ook voor 09.00 en in het weekend kunt reizen.
Lees de voorwaarden en slaak niet zomaar kreten Wilco.

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Hannes (IP Gelogd)
Datum: March 14, 2008 04:22PM

Zal wel op een feestdag op een door de weekse dag geweest zijn dan. Kwestie van de achterkant van je OV-kaart lezen wanneer het wel en niet mag. Is dat nou zo moeilijk...

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: medie (IP Gelogd)
Datum: March 21, 2008 09:09PM

Kut studenten bevolken/bevuilen de hele trein en nemen de plaatsen in van volbetalende reizigers op weg naar hun vroege dienst.. Ieder weekend zelfde liedje in de nachttreinen. Stomdronken/kotsen/poten op de bank/ lawaai/ grote bekken/ wiel opnieuw uitvinden/ stinken/ troep op de grond/ etensresten/ in de 1e met 2e klas kaart/ etc.etc.etc.
Wordt tijd dat die hele klote OV/studentenkaart wordt afgeschaft!!!!!!!!!!
Ik walg van deze z.g. toekomst van Nederland!!!!!!!!!!

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Kars (IP Gelogd)
Datum: March 24, 2008 01:26PM

@medie,

beetje domme reactie he. Zonder die ov-studentenkaart zijn er net zoveel studenten in de trein omdat die toch naar college moeten. En het deel dat dat doet is misschien 1/10. Beetje kortzichtig ben je dan he.
De ov-studentenkaart is net zo goed betaald hoor, alleen dan door de nederlandse staat.

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Medie (IP Gelogd)
Datum: March 25, 2008 10:58AM

Zeg karsje hou je grote snavel ff met je stopwoordje HE. Nog dommer om te benadrukken dat die kaart door de staat betaald wordt, dus: door die zelfde volbetalende reizigers! Die dan vervolgens mogen staan, of in de gore pestbende zitten! Dus dubbel gepakt. Dat er zo'n troep van gemaakt wordt deert je dus kennelijk niet of je vindt het normaal, want daar ga je volledig aan voorbij?????

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Kars (IP Gelogd)
Datum: March 25, 2008 02:06PM

Ik gebruik 2x het woordje ?he? maar goed. Je hoeft niet gelijk zo boos te doen hoor. Er zijn best studenten die er een bende van maken, niet iedereen. Niet iedereen hoeft gestraft te worden voor de daden van anderen. En de studenten zitten toch in die trein, met of zonder ov-studentenkaart.

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Em (IP Gelogd)
Datum: April 10, 2008 05:53PM

Studenten...colleges...?!
Meer dan de helft, en nu hou ik me in...weet absoluut niet dat er achterop hun kaart, regels staan..
Als ze aan mij vragen wanneer ze wel of niet met korting mogen reizen, en wanneer ze medereizigers mogen meenemen met korting, verwijs ik ze naar de achterkant van hun kaart..!

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Rut (IP Gelogd)
Datum: April 14, 2008 01:55PM

@ Medie. Op de eerste plaats valt dat reuze mee met dat gedrag, zie het zelden. Op de tweede plaats kun je wel lopen emmeren over de 'volbetalende reiziger' maar het zijn wel die studenten die veruit het meest gaan verdienen en automatisch veel meer belasting gaan betalen. Mensen als jij mogen blij zijn dat ze daarvan mee mogen profiteren, en van de investering die studenten doen in hun studie. Wat je bedoelt met 'deze toekomst van Nederland' is mij een raadsel, misschien zouden een paar studieboeken je intellectuele vermogen wat kunnen opkrikken. Je lijkt er ietwat gefrustreerd over te zijn.

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: @ rutklapkut (IP Gelogd)
Datum: April 14, 2008 09:40PM

Leuk dat je over me kunt oordelen terwijl je me niet eens kent. H??l intelectueel! Ga maar eens met de nachttrein op zondagochtend heel vroeg vanaf Asd.CS in de ri. Utrecht of Leiden. Lul je wel anders. Of reis je alleen maar tussen Baflo & Uithuizermeeden? Daar zal idd niet veel aan de hand zijn.Voor de rest je grote muil houden, anders voor straf vroeg naar bed!

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: BBO (IP Gelogd)
Datum: April 15, 2008 06:40PM

@Medie: Doe toch godverdomme eens normaal man. Alle studenten over ??n kam scheren. Zelf nooit student geweest? Ik zou als student HEEL GRAAG met de auto gaan, maar mijn benzine wordt helaas niet vergoed. Meneer voelt zich helemaal veredeld omdat ie betaald heeft voor de trein. Geweldig hoor vriend! Als ik later kan kiezen tussen de trein of de auto, is mijn keuze heel snel gemaakt! Zeker in het filevrije gebied waar ik nu woon. Jij bent met een reactie als "rutklapkut" inderdaad heel intelectueel! Mijn complimenten!

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Medie (IP Gelogd)
Datum: April 17, 2008 09:46PM

@ BBO-sukkel:
Man?

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Medie (IP Gelogd)
Datum: April 17, 2008 09:48PM

@ BBO-sufferd:
Vriend?

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Medie (IP Gelogd)
Datum: April 17, 2008 09:50PM

@ BBO-debieltje
Meneer?
Whahahahahaha!!!!!!!

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: gerard (IP Gelogd)
Datum: April 19, 2008 04:04PM

jemig medie zoek een leven elke student over 1 kam te scheren gefurstreed oud mannetje of vrouw of what ever je dan ook mag zijn

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: treintje (IP Gelogd)
Datum: November 13, 2008 09:48PM

Hallo Studentjes.
Het is inderdaad zo dat de regels voor het reizen met een OV kaart allemaal op de achterkant vermeld staan..
Ook is het waar dat de OV studentenkaart voor de helft door de staat wordt betaald, dus ook door mij!!
Vervuilende studenten? ja, die zijn er, maar lang niet allemaal.
Waar ik wel van baal is dat op vrijdagmiddag, als alle studenten op reis gaan, 75% van deze studenten hun tassen en andere reisbenodigdheden NAAST zich op de bank zetten omdat ze doodsbenauwd zijn dat er iemand naast hun komt zitten, en dat in een overvolle trein waar de balkons ook nog eens vol staan.
Dat vind ik vreselijk asociaal.
En wat mij ook opgevallen is, is dat studenten zichzelf wijsmaken dat je in een , volgens hun, volle trein (waar tassen op de banken staan!!) doodleuk 1ste mag gaan zitten. NEE DUS.
Heb gemerkt dat de controleploegen er zo zat van zijn dat ze niet meer waarschuwen maar meteen een kaart 1ste klas uitschrijven. GOED ZO NS.

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Lizzy (IP Gelogd)
Datum: January 12, 2009 04:45PM

Mopper toch niet zo op elkaar stelletje pubers!

Al ben ik zelf ook een puber, wees blij dat jullie niet hoeven te fietsen!!!

Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: janalleman (IP Gelogd)
Datum: January 27, 2009 12:22AM

Laat maar je raden? jij bent zeker zo'n lulletje rozenwater wat zijn treinkaartje betaald krijgt door zijn baas, en de trein volbezet met zo'n kutvouwfiets? Mag ik vragen hoe je aan die baan komt? Toch zeker ook voor geleerd?

Sorry, maar ik reis dagelijks met de trein, en heb nog nooit studenten gezien die voor problemen zorgden. Middelbare scholieren wel, de jonge talenten van PSV ook, maar ook wel eens hele nette stropdassen uit de 1e klas die vinden dat de rest van de wereld ondergeschikt is.

En als ze iets afschaffen in die treinen, laat het dan de 1e klas zijn en vouwfietsen. Dat zou het leven een stuk eerlijker maken in de trein. En voor de meneer met de opmerking over de tassen: U heeft gelijk, stoelen zijn gemaakt om op te zitten en niet voor tassen. Echter hebben studenten voortaan vaak een laptop bij en zit deze in de tas. Deze worden veelvuldig gestolen uit de bagagerekken, en dus kun je beter je tas in de gaten houden. Dit is dus niet zo asociaal bedoeld als u denkt. Het pleit wel voor een herontwerp van de treinen, want de huidige bagageoplossing is niet afdoende....


Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: kayleigh24 (IP Gelogd)
Datum: January 8, 2010 11:16AM

medie:

waarom al die klachten over studenten in de trein? wil je liever dat ze de auto nemen? Ooit wel eens gehoord van het CO2 probleem? Het lijkt mij inderdaad een geweldig idee om al die studenten de auto te laten nemen! Langere files meet CO2 uitstoot, en studenten die helemaal blut zijn. Denk toch even na voordat je zomaar wat in het wilde weg typt.

Kleine opmerking daar buiten, je hebt het over de studenten die 'grote bekken' hebben, en tuurlijk is dit waar. Maar jij bent hier niet veel beter, eigenlijk helemaal niet beter. En als normaal gedragende student, die het heerlijk vind om gratis te reizen zodat ik mijn studie kan veroorloven, nooit mijn benen op de bank heb, altijd netjes mijn troep opruim, en altijd mijn plaats aanbied voor ouderen of mensen die het meer nodig hebben, erger ik mij dood aan opmerkingen zoals de jouwe.


Re: korting met OV-studentenkaart
Gepost door: Maar10 (IP Gelogd)
Datum: February 1, 2010 08:09PM




Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: