lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Te vroeg vertrekkende treinen
Gepost door: J van Keulen (IP Gelogd)
Datum: June 16, 2007 05:29PM

Deze maand ben ik drie keer geconfronteerd met een te vroeg vertrekkende trein! Na jaren vertraging ellende blijkt dat ook te kunnen? Eerste keer - na een dag van meer dan twaalf werkuren de trein in Haarlem genomen richting Sloterdijk. Trein is een paar minuten te laat. In Sloterdijk is de overstap daardoor krap, maar trein naar Enkhuizen staat er nog. Sprint ingezet, van de trap af zie ik de deuren sluiten, maar gelukkig is de deur met de conducteur dicht bij. De conducteur sluit vlak voor mij de deur en greinst mij van achter het raam toe, zo van heb ik jouw eens lekker te pakken? Het personeel, dat zich wat beter lijkt te gaan gedragen, worden door zo'n colega niet geholpen. Een blik op de klok leert dat de trein meer dan 15 seconden te vroeg vertrekt. De trein erna heeft meer dan twintig minuten vertraging, waardoor ik dus ruim na elven thuis ben inplaats van even na tienen. Daarna nog twee keer een te vroeg vertrekkende trein gehad en dan gaat het om meer dan vijftien seconden per keer. Dat dit gebeurd juist nu het tijd werd voor complimenten is meer dan triest!

Re: Te vroeg vertrekkende treinen
Gepost door: Geert (IP Gelogd)
Datum: June 18, 2007 10:50AM

Nou meid wat een drama! Het leven is zwaar!

Re: Te vroeg vertrekkende treinen
Gepost door: marka (IP Gelogd)
Datum: November 26, 2007 07:09PM

Het is mij laatst ook overkomen op station Amsterdam Bijlmer. Vreselijk irritant!
We kwamen van de Heineken Music Hall en dachten de 1-nalaatste trein te nemen, maar dat heeft de NS dus weten te voorkomen. Toen stonden we verdorie nog een half uur te wachten...
Vandaag heb ik een auto gekocht omdat regelmatig door Nederland reizen met de NS mijn humeur elke keer weer verpest! Dan liever in de file!

Re: Te vroeg vertrekkende treinen
Gepost door: Joop (IP Gelogd)
Datum: December 15, 2007 12:15PM

J van Keulen Schreef:
-------------------------------------------------------
De conducteur sluit vlak voor mij de deur en greinst mij van achter het
raam toe, zo van heb ik jouw eens lekker te pakken?

Dit is onbehoorlijk gedrag van een collega.


Re: Te vroeg vertrekkende treinen
Gepost door: klokje (IP Gelogd)
Datum: December 31, 2007 04:28PM

Te laat, te vroeg; het is ook nooit goed!!

Re: Te vroeg vertrekkende treinen
Gepost door: peter (IP Gelogd)
Datum: January 15, 2008 09:23AM

Inderdaad is dat te vroeg vertrekken buitengewoon irritant.
Gewoon desinteresse van het personeel.

Re: Te vroeg vertrekkende treinen
Gepost door: Em (IP Gelogd)
Datum: January 15, 2008 06:20PM

Ik zie per dag behoorlijk wat treinen vertrekken...Maar ik heb er nog niet een betrapt op ' te vroeg
vertrekken...Fluiten 30sec voor tijd, is legaal...dan vertekt tie precies op tijd, en dat is wat reizigers willen!

Re: Te vroeg vertrekkende treinen
Gepost door: Marjan (IP Gelogd)
Datum: January 19, 2008 03:44PM

Deze ervaring heb ik ook regelmatig en is bijna frustrerender dan te laat vertrekkende trreinen. Zeker als je denkt een overstap wel te kunnen halen en de conducteur net voor je snufferd de deuren sluit.

Als ik me inleef in een conducteur snap ik het wel: die staat ook maar op een station te wachten tot hij weer lekker treintje mag rijden (hij dus he, bij condutrices maak ik dit niet zo mee).
Maar ja daarvoor koop ik geen dienst bij de NS!!

Re: Te vroeg vertrekkende treinen
Gepost door: Fluitje (IP Gelogd)
Datum: January 20, 2008 01:30PM

U irriteert zich dat de trein niet even wacht of dat deze enkele seconden te vroeg vertrekt. En als deze door de laatkomers wel wacht, dan hebben we weer een groep zanikerds in de trein die klagen dat de trein 25 seconden te laat vertrekt. En zo is het nooit goed zeurkousen.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: