lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
bijna elke dag een half uur vertraging
Gepost door: A3 (IP Gelogd)
Datum: February 19, 2007 02:56PM

Ik baal echt als een stekker van de nieuwe dienstregeling op mijn dagelijkse traject Meppel-Enschede Drienerlo. De 7.16 stoptrein Meppel-Zwolle komt vrijwel dagelijks te laat binnen in Zwolle. Met de vier minuten overstaptijd betekent dat dus heel vaak een half uur wachten. (vanaf 1 januari 2007 al 34 keer recht gehad op geld terug bij vertraging; en dan heb ik het nog niet eens over de storm) Echt absurd wordt het omdat de trein zwolle - enschede in Heino altijd een paar minuten moet wachten op de tegentrein (enkel spoor). Een paar minuten later uit Zwolle zou dus geen ramp zijn, zeker ook omdat het perron aldaar nog bijna een kwartier niet gebruikt wordt. Waardeloos! Dat ik op de terugweg standaard meer dan 20 minuten moet wachten heb ik het dan nog niet eens over. (ik kan vaak de treinen naar Groningen en Leeuwarden uitzwaaien als de stoptrein uit Enschede Zwolle binnenkomt) Ik snap niet dat twee boemeltreintjes niet iets beter op elkaar afgestemd kunnen worden. Het is nou niet zo dat ze door intercity-treinen opgejaagd worden of zo. Echt een blunder in de nieuwe dienstregeling

Re: bijna elke dag een half uur vertraging
Gepost door: Standplaats Asd (IP Gelogd)
Datum: February 21, 2007 07:47PM

De spoorwegen rijden niet alleen voor jou. Er kunnen tal van technische redenen zijn waarom de trein eerder uit zwolle vertrekt. Neem een simpele kruisende rijweg... dat wil men namelijk voorkomen. Verder kan het te maken hebben met de beveiliging of elk ander systeem.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: