lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
frustraties
Gepost door: Gonny Boss (IP Gelogd)
Datum: November 30, 2005 02:16PM

Hallo

mijn constante ergernis betreft het traject van Breda, via Tilburg naar Eindhoven.
Elke week dat ik daar reis komt er een goederentrein tussen het personenvervoer en daardoor hebben de normale treinen op dit traject ALTIJD vertraging. Somskan ik de aansluiting naar Heeze nog halen, soms niet. Wat mehe meest irriteert is dat deze situatie / ongewijzigd/ maar zo blijft voortbestaan. Hoevaak ik al in de kou heb gestaan weet ik niet meer...

Vorige week vrijdag met de sneeuw deed de chauffeur van mijn bus enorm zijn best over de gladde wegen mij op tijd op het station af te zetten. Ik meldde de conducteur /die gezien had dat het busje net op tijd kwam aanrijden/ dat ik geen kaartje had en hij riep terug`dat hij DAAR NIETS AAN KON DOEN!
Een half uur wachten op een station waar de wachtkamers open gemaakt worden om het probleem van hangjongeren te bestrijden volgde.
De daaropvolgende klanten van de NS konden geen kaartje pinnen en mochten vervolgens zonder kaartje mee. Ik hoef niet te beschrijvenhoe ik me voelde en hoe de stemming in de trein was nadat ik mijn verhaalhad gedaan. Toevallig stond er in de metro een artikel waarin NS/personeel moest leren omgaan met agressie. Wellicht is het een idee dat ze ook leren hoe ze agressie kunnen voorkomen.

Op het station in Tilburg aangekomen / ik had vanuit Heeze een deeltaxi besteld omdat ik het zo koud had/ werd ik van hegt kastje naar de muur gestuurd doorde diverse taxichauffeurs bij wie ikeme meldde. Zij kenden allen het probleem, want er is geen plek, volgens mijn chauffeur die goed werk leverde, waar aanbieder en klant van de deeltaxi elkaar kunnen treffen. Zou een paal met DEELTAXI nou echt zo?n probleem zijn.

Een gefrustreerde reiziger
Gonny Boss



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 12/11/06 08:59PM door pieter.

Re: frustraties
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: November 30, 2005 05:30PM

Wat betreft goederentreinen,daar kan de ns niets aan doen dan moet je bij pro-rail zijn.
Goederentreinen betalen meer voor het spoor dus het gebeurt steds vaker dat "goederen"voor mensen gaan.

Re: frustraties
Gepost door: sebastiaan (IP Gelogd)
Datum: July 14, 2006 03:51PM

en je moet maar klagen bij de TDRL

Trein Dienst Leider ofzoiets. Die bepalenwelke trein voor gaat.

Re: frustraties
Gepost door: Cees (IP Gelogd)
Datum: December 12, 2006 12:52AM

Ben zelf woonachtig in het gelderse Zutphen en er is daar maar 1 spoorwegovergang alleen zit `ie regelmatig 15 min.!!! dicht. En dat voor 3 lullige treinen! Afgezien van het feit dat `ie15 min dicht zit komt er ook om de 20-25 min een trein langs en dan duurt het 8-9 soms 10 min. voordat er weer 1 komt en dan houden ze de spoorbomen dicht!!!! Ik sta ALTIJD voor een dicht spoor!!

Re: frustraties
Gepost door: ns zuigt hard (IP Gelogd)
Datum: December 15, 2006 06:46PM

ja hallo dit is nu al de derde keer deze week dat de treinen tussen hengelo en borne niet rijden het is aaltijd hetzelfde gekloot daar en dan vraag je hoe je er moet komen ja met de bus zegge ze dan maar je moet wel ff anderhaf uur wachten voordat er bussen rijden. terweil ze weten dat het zowieso langer duurt dan anderhalf uur. het zijn schooiers

Re: frustraties
Gepost door: Flip (IP Gelogd)
Datum: December 15, 2006 09:08PM

Grrr die nieuwe dienstregeling SUCKS!!

Re: frustraties
Gepost door: JK (IP Gelogd)
Datum: December 15, 2006 10:33PM

Willekeur

Vandaag weer meegemaakt: aantrekkelijke vrouw van een jaar of 40 is vergeten kaartje af te stempelen voordat ze de trein instapt. Conducteur spreekt haar vermanend toe, dreigt met het uitschrijven van een nieuw kaartje en een boete, maar doet de zaak af met een vermaning: 'Ach mevrouwtje, denkt u er de volgende keer wel aan, dan laten we het maar hierbij'. Tegenover mij een man van 62 (hij vertelde me z'n leeftijd) die een week geleden precies hetzelfde had misdaan en die kon lullen als brugman om zijn naiviteit en goede wil aan te tonen maar toch onverbiddelijk voor de bijl ging: betalen! Had hij ook maar een jonge leuke meid moeten zijn, zoals dat meisje dat op 5 december haar NS-jaarkaart was vergeten. De conducteur: 'Nou, je denkt toch niet dat we op zo'n feestdag als vandaag boetes uitdelen, he?'. Het meisje blij: had zij geluk dat ze geen ouwe kale vent van boven de 60 was of een Marokkaanse jongen van 16 of een Soedanese moslem in een vreemd gewaad!
Ik had gehoopt dat met de nieuwe richtlijnen inzake de geldige vervoersbewijzen iedereen gelijk behandeld zou worden en de willekeur verdwenen was, maar niets is minder waar: de NS discrimineert volop op uiterlijk en geslacht. Jammer!



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: