lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Botsing bij Sloterdijk
Gepost door: Muts (IP Gelogd)
Datum: November 28, 2005 10:11PM

Zoals elke dag reis ik van Hoorn Kersenboogerd naar Amsterdam Centraal, koop smorgens een kaartje zonder korting (reis voor 9.00), en 'savonds eentje m?t korting. Prima te doen, alleen vandaag op de terugweg een stremming bij Sloterdijk. Werd niets omgeroepen over de trein naar Hoorn. Dus ik wacht netjes op de trein. Toch op de laatste minuut word er omgeroepen dat reizigers richting Hoorn/Enkhuizen, via Haarlem moeten reizen. Ik sprint naar de trein, waar ik me bij een deur nog net ertussen kan proppen. En ga mee naar Sloterdijk. In de trein word omgeroepen dat ik daar kan overstappen voor de trein richting Hoorn. Ik helemaal blij, want ik zou dan niet veel vertraging oplopen.
Jammer genoeg, kom ik bij een Conducteur die informatie verstrekt, hij verteld mij dat ik toch via Haarlem moet. Ik weer terug, enorm teleurgesteld. Op de volgende trein wachten die ondertussen 20 minuten vertraging heeft opgelopen. Eenmaal onderweg naar Haarlem stuurt mijn vriend me smsjes zodat ik weet welk perron ik moet zijn op Haarlem. Ik kom daar aan en zie geen trein, nog maar een keer naar beneden en vragen. De trein komt net binnen. Ik sprint weer naar boven en zie daar de trein, Ren me benen uit mijn lijf omdat de conducteur al wil fluiten. Bij de deur aangekomen wil ik instappen en de Conducteur roept dat ik er niet meer bij kan. Zoals dat dan zo aardig klinkt. "Voor uw en onze veiligheid" Oke, mooi een uur wachten op de volgende trein. Ik laat het er niet bij zitten en spreek weer een Conducteur aan. Hij verteld mij vriendelijk dat alle stremmingen voorbij zijn en dat de treinen weer op de juiste tijden rijden. En als ik vlug was dat ik dan de trein terug naar Amsterdam kon pakken. Ik weer rennen naar het andere perron. En daar eindelijk de trein kunnen pakken. Richting Amsterdam. Ondertussen een uur verder en geen meter opgeschoten. Mijn vriend belt om te vragen waar ik nou ben en of hij me niet op moet halen. Waarop ik zeg dat dat geen zin heeft omdat ik nu toch eindelijk de goede kant op ben. Uiteindelijk ben ik met 1,5 uur vertraging thuis gekomen met gemengde gevoelens over de NS. Ik ben een aantal keren deze avond goed geholpen. Toch ben ik niet blij met de Conducteur die mij niet de trein in liet. Ik ben toch teleurgesteld.
Het had niet gehoeven. Bij deze ben ik mijn verhaal kwijt. Bedankt voor je aandacht.

Groetjes een Muts

Re: Botsing bij Sloterdijk
Gepost door: Jay (IP Gelogd)
Datum: December 4, 2005 07:56PM

Tsja, ook ik had met de stremming te maken, iemand had zich voor een trein geworpen. Het leuke was, dat er op een gegeven moment ook geen treinen richting Haarlem stopten. Na een uur op Amsterdam te hebben gewacht ging er weer een trein (de intercity vanuit het zuiden naar Haarlem) rijden. Deze trein, bestaande uit 12 bakken en driekwart leeg, reed heel langzaam Sloterdijk voorbij, daar waar honderden reizigers aan het wachten waren op spoor 7 richting Haarlem. De conducteur stond naast me op het balkon en keek hoe we sSloterdijk voorbij reden om vervolgens 10 meter verder tot stilstand te komen. De conducteur begreep zelf niet waarom onze trein van ProRail geen extra stop mocht maken op Sloterdijk. Had makkelijk gekund volgens hem, 'want zijn trein is toch driekwart leeg en gaat naar Haarlem'.

Uiteindelijk maakte de Sprinter 4800 die achter ons reed wel zijn normale stop op Sloterdijk en u begrijpt dat de trein prop maar dan ook echt propvol Haarlem binnen kwam rijden.

Het moraal van het verhaal: conducteurs hebben zelfs onbegrip over dingen die ze voorgedragen worden. Tevens heb ik op Amsterdam Centraal gemerkt dat conducteurs veelal niet meer weten dan de reizigers, ook zij krijgen 90% van de info via de omroepberichten ipv via hun railpocket.

Probleem bij NS is dus de communicatie tussen 'hoofdkwartier' en rijdend personeel en daarom is t niet terecht om conducteurs uit te schelden of om te zeggen dat ze niet behulpzaam zijn.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: