lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2
boete in trein
Gepost door: jose de rooij (IP Gelogd)
Datum: November 21, 2005 09:43PM

zondagmiddag station bloemendaal,opengebroken perron, op het nippertje de trein. heb in de haast kaartje via de automaat gepind en de toets "geen datum"" ingedrukt. haast en niet terug te draaien, trein komt er aan en deze 69jarige vrouw is blij in de trein te zitten in de veronderstelling dat daar het kaartje gewoon gestempeld wordt en anders wel op de terugreis in amsterdam.dat daar een boeteprocedure uit voortkomt is mij geheel onbekend en zou het dan ook symphatiek gevonden hebben als de conducteur daar creatief mee om was gegaan. er zat in dit geval niet veel anders op ook door het opengebroken gedeelte bij de stempel, om eerst maar te gaan zitten ....... dat hoort ook wel bij mijn leeftijd, die er ook niet op uit is om zonder kaartje te reizen! graag uw commentaar.

Re: boete in trein
Gepost door: HANSSIE (IP Gelogd)
Datum: November 21, 2005 09:58PM

het is vervelend maar zo is het nu eenmaal.Iets eerder van huis gaan is een optie en was u zo naar Schiphol gegaan dan was u geen vliegtuig ingekomen.Dus waarom verwacht men dit wel altijd bij een trein?

Re: boete in trein
Gepost door: mevr. van Dulst (IP Gelogd)
Datum: November 22, 2005 09:29AM

Waren wij op maandag 21 nov. gezellig een dagje naar de Winterfair in Utrecht, gebeurt er op de terugweg het volgende. Allereerst een storing van een half uur, wisselstoring Woerden. Op het laatste moment,wij moesten er in Z'termeer uit, kregen we van die dag controle. Ik gaf netjes mijn 2 kaartjes, een vrij reizen en een met korting, : Mevr.het is vandaag maandag, dat wisten wij, en op maandag is het geen vrij reizen. Ik schrok me de tandjes. Helemaal geen erg in gehad,anders had ik dat beslist niet gedaan,maar zo vaak gebruik ik ze niet. Boete 35 E. Ik dacht kan je voor de laatste 3 min.niet een keer door de vingers kijken, er gebeuren zoveel andere schanBedankt voor uw aandacht.dalige dingen in de treinen en iemand die zich van geen kwaad bewust is , wordt gepakt. Ik heb ze uiteraard betaald,maar wil u toch vragen of hier geen compensatie voor mogelijk is.

Re: boete in trein
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: November 23, 2005 05:19PM

Vervelend voor u zeker als het zo op het laatst is.Maar laten we eerlijk zijn ,als u bij thuis komst of later had ondekt dat u eigenlijk niet het mogen reizen had u uw kaartje dan in de prullebak gegooid of later nog eens gebruikt? Ik denk het tweede.

Re: boete in trein
Gepost door: mevr. van Dulst (IP Gelogd)
Datum: November 23, 2005 09:35PM

Ik denk niet dat ik het weer gebruikt had, want ten eerste wist ik dan nog steeds niet dat het kaartje niet
op maandag gebruikt had mogen worden en ten tweede, de maand was bijna om waarin het gebruikt kon worden, en ik reis voorlopig niet meer.dus had ik het kaartje toch echt wel weggegooid.Trouwens ik vind het antwoord niet echt klantvriendelijk. Volgens de controleur had ik het kaartje bij het uitstappen aan het loket in Z'meer kunnen laten omruilen voor een kaartje wat wel weer geldig was voor een vrij reizen en dat had u op zijn minst ook kunnen antwoorden. Ik neem ook geen nieuw abonnement meer op de voordeeluren!

Re: boete in trein
Gepost door: hansie (IP Gelogd)
Datum: November 24, 2005 01:18PM

dat die conducteur u verteld heeft dat u uw kaartje aan het loket weer geldig kunt laten maken,vind ik toch wel zeer correct van hem.
In uw eerste brief maakt u daar geen melding van.Ook de positieve dingen graag vermelden want negatiefs was er eigenlijk niks mis want u had gewoon geen geldig vervoersbewijs.Volgende x wel kaarje zonder korting kopen ,als u uw kaart inleverd.Ps dit is geen antwoord van Ns zelf dus of ze klantvriendelijk zijn of niet gaat niet samen met deze brief.

Re: boete in trein
Gepost door: Stoompie (IP Gelogd)
Datum: November 25, 2005 08:08AM

Vind wel dat de conducteurs wat meer service mogen verlenen. Het is zowieso belachelijk dat we op de meeste stations niet eens meer een loket hebben maar zon automaat waar je of bergen kleingeld voor moet hebben of een pinpas. Vind zelf de service van NS zeer beneden peil.

Re: boete in trein
Gepost door: Tom (IP Gelogd)
Datum: December 2, 2005 11:56AM

Ik geloof niet dat de mensen het nieuwe boetebeleid van de NS snappen,dit is trouwens door de regering opgelegd,maar dat terzijde,dit boetebeleid is er om de discussie in de trein9en er buiten) te l;aten verstommen,fout is fout iedereen vindt wel dat ze een geldige reden hebben om zwart-of grijs te rijden dan kunnen we beter helemaal geen kaartjes meer verkopen ,controleren en regels maken.

boete in trein
Gepost door: annelies rabe (IP Gelogd)
Datum: December 24, 2005 07:15PM

Ik was zeker 5 jaar geleden naar mijn schoonmoeder in Lelystad. Mijn schoonmoeder was een heel oud vrouwtje van 85 jaar, en ieder week ging ik bij haar wat klusjes opknappen en met haar boodschappen doen. Ze is inmiddels overleden. Ik had een railactiefkaart, en ik had de verkeerde pasje in mijn portomonee gestopt per ongeluk. Er kwamen 3 conducteurs aan om plaatsbewijzen te laten zien. Nou ze hadden beet hoor bij mij. Waar ze in eens vandaan kwamen, ineens stonder ze met zijn 7om min heen te schreeuwen of ik de grootste krimineel van het jaar was. Ze zeiden als ik gelijk had, kreeg ik mijn boete terug was 40 gulden Het is vijf jaar geleden dus ik reken maar niet meer op mijn geld.

Re: boete in trein
Gepost door: C.Michels (IP Gelogd)
Datum: December 28, 2005 10:08PM

Nijmegen 27 december.ongv-22.30 uur Kom aanrennen kaartjes automaat pin doet 't niet.Geen probleem loket nog verlicht + er zit nog iemand.Bij de deur gekomen blijkt deze opslot te zitten.Man achter loket gebaart dicht.Ok tijd word krap ren naar trein vol bepakt.Dan maar 'n conducteur waarschuwen.Hele trein doorlopen Niemand op 't eind de machinist maar gevraagt.Aardige man hoor maar komt met 4oktober regel dat het kaartje dan automatisch 35? duurder is etc. etc.Vraag alsnog wat ik kan doen want dit is absurd.Zie 2 conducteurs uit koffieroom komen en zet sprint in richting hun.Zelfde verhaal met weer de toevoeging "sorry het zijn onze regels en wij moeten ze toepassen" heb ik wel begrip voor maar vraag ook enig begrip voor mijn situatie.Genoeg geld op zak maar mag alleen met bijbetaling van 35 ?uri een kaartje kopen.Ok gelukkig hadden ze nog een andere optie nl. een soort boete kaartje of uitstel van betaling wat betekend dat ik weer bezwaar moet maken tegen 'n accept giro die komt Nou ik voel me geen klant meer zo.Detail de cabine waarin alles van mij genoteerd werd nog een beetje opgeruimt met andere conducteur ,lag vol met bierblikjes overvolle afvalbakken etensresten overal rotzooi.Bij wijze van grap zij ik dat 'k 'n reinigings korting zou moeten bedingen.Beste NS ik heb alles gedaan om een kaartje of in iedergeval een employee van u vooraf op de hoogte te stellen.Ben fatsoenlijk gebleven.Echt prettig was de reis niet meer.Overstappen in Utrecht en bij devolgende kaart controle als een zwartrijder behandelt worden. Ik ga niet accoord met dergelijke behandeling / ongenuanceerde regels.
Doet u uw huiswerk liever overnieuw.Ook een pracht regel voor buitenlanders die in nederland niet de weg weten bij de trein stuntelen en 35 ?uro boete boven op het ticket krijgen, fantastische impressie van nederlands reken vernuft.
Heel graag reactie!!

Re: boete in trein
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: December 30, 2005 03:33PM

koop dan van te voren een kaartje of ga eerder van huis.En het is geen ns regel maar een landelijk door de wet opgelegde regel.Je gaat zo toch ook niet naar Schiphol om een vliegtuig te pakken?

Re: boete in trein
Gepost door: Nasaal? (IP Gelogd)
Datum: January 6, 2007 07:08PM

hanssie Schreef:
-------------------------------------------------------
> koop dan van te voren een kaartje of ga eerder van
> huis.En het is geen ns regel maar een landelijk
> door de wet opgelegde regel.Je gaat zo toch ook
> niet naar Schiphol om een vliegtuig te pakken?

Jezus, Hanssie, jij bent ook opgeleid om alles goed te praten h?? C. Michels heeft al het mogelijke gedaan om een kaartje te kopen wat kon in zijn situatie en wat zegt de alwetende hanssie? 'Ga voortaan eerder van huis weg.'
Ik vind het sowieso al bijzonder dat er nog mensen zijn die eerlijk willen reizen, want bij ns heb ik daar weinig tot geen zin in...

Re: boete in trein
Gepost door: SMW (IP Gelogd)
Datum: February 27, 2007 05:30PM

Grappig is, dat altijd het buitenland erbij gehaald wordt...Het is altijd beter daar...waar, weet ik alleen niet.
In Japan schijnt het beter geregeld te zijn, maar ik denk ook niet dat Japanners het personeel zo onbeschoft behandelen, ik denk ook niet dat Japanners denken dat ze alleen op de wereld leven, en zich zo vreemd gedragen als ze ergens heen 'moeten'..
Het vreemde is dan weer, dat wij vele malen per dag van buitenlandse reizigers moeten horen, hoe geweldig het hier wel niet is, met de spoorwegen...Zelfs Amerikanen, die toch vaak het idee hebben, dat alleen in Amerika alles 'the best'is...
En ik zou het echt niet in mijn hoofd halen om in het buitenland zonder vervoersbewijs te gaan reizen hoor!

Re: boete in trein
Gepost door: Elsbeth Fontein (IP Gelogd)
Datum: March 7, 2007 10:13AM

Om met de trein te reizen moet ik eerst een eind met de bus, want ik woon in Oudendijk.De bus was laat vanwege verbouwing Ijtunnel. De kaartjesautomaat vond opeens mijn pas niet meer geldig. Ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan maar durfde het niet opnieuw te proberen ivm de tijd. Ik moest een workshop geven aan leerkrachten en kon de trein niet missen.Net op tijd de trein gehaald. In de trein op zoek naar de conducteur om kaartje te kopen, kon die echter niet vinden.
( Intercity 3944 vertrek 14.32 A'dam C. - Schiphol) Overgestapt in Hoofddorp en omdat ik in Nieuw Vennep moest zijn zat ik gespannen naar buiten te kijken of ik er al uit moest . Daar was wel een conducteur en ik moest een boete betalen van 35 euro.Als reden voor geen kaartje heb ik opgegeven: haast, omdat ik nog steeds dacht dat het aan mij lag. Op de terugweg echter wilde ik een kaartje trekken in Nieuw Vennep maar weer weigerden alle drie de automaten mijn pas. In Hoofddorp kon je wel een kaartje kopen(, bij een snackbar waar je 50 eurocent extra moest betalen.) Ik heb mijn best gedaan, was op tijd van huis gegaan en hoewel ik best snap dat niemand aan mijn neus kan zien of ik de boel belazer of niet voelt dit wel als oneerlijk. Ik wil eigenlijk dat die boete kwijtgescholden wordt. Kan dat nog? ( ik had niet genoeg cash bij me en krijg een acceptgiro opgestuurd). Ook wil ik nog zeggen dat die pas het bij de supermarkt enz. wel gewoon doet, dus ik was daar helemaal niet op voorbereid.

NB
Door een bommelding waren de treinen in de war. Ik was ook nog eens pas om half 9 thuis gisteravond.
Kinderen urenlang alleen thuis , man boos die eigenlijk toch al vond dat ik de auto moet nemen maar ik......hield altijd erg van de trein.Dit stimuleert echter niet.

Re: boete in trein
Gepost door: Niels (IP Gelogd)
Datum: March 8, 2007 11:28AM

Logisch en helder beleid toch??!! Reis met een geldig kaartje! Zo ie zo kom je straks het perron niet meer op zonder geldige OV-chipkaart! Dan kan je toch ook niet zeggen "jah ik had geen tijd of een ongeldige pas"! Daarnaast reis ik vrijwel dagelijks traject Breda-Nijmegen of Nijmegen- Utrecht weinig problemen en hoor vaak genoeg dat een conducteur toch wel meewerkt! Maar goed Er is nooit een rede dat je geen kaartje hebt!

Owja en logisch dat de klantenservice gesloten wordt op veel stations, iedereen vindt de trein al duur genoeg, en hoe meer loketten hoe meer kosten! En de automaten van tegenwoordig zijn zo duidelijk, je kan zelfs oefenen op de NS-site! Met een beetje voorbereiding sta je nooit voor verassingen!

Re: boete in trein
Gepost door: Hans (IP Gelogd)
Datum: May 11, 2007 10:58AM

HELAAS pindakaas... Nederland werkt nog met een oud systeem, gebaseerd op 1960. Helaas is het nu 2007 dus moet je eigenlijk al slim denken...

In een land als Taiwan gaat het heeeeeel SLIM/NORMAAL als volgt:
1. je koopt een kaartje bij de automaat of bij de persoon achter de balie (op welk station dan ook. rijd er een trein dan zit er iemand)
2. je loopt in de richting van de perrons. Die zijn halverwege afgescheiden (door een muurtje van 70cm hoog) en waar een controleur zit die (nog VOOR je het perron oploopt) je kaartje afstempelt.
ook kun je het kaartje automatisch door de machine halen waarbij een poortje opengaat.

(dan hoeft je dat in de trein niet meer te doen)

3. bij het verlaten van de perrons op je eindbestemming wordt door diezelfde controleur/automatische-machine-met-poortje het kaartje weer ingenomen (en deze controleert 'nogmaals' of je met de juiste trein bent gereisd/dan wel aangekomen met het juiste tarief. (daar heb je treinen die net een klasse luxer zijn waarvoor je met een dubbeltje extra luxer reizen kan)

SLIM, VEILIG, MAKKELIJK

Daar kunnen die dure Nederlanders best nog wel eens wat van leren....
(dan hoeven de 'goede reizigers' niet te betalen voor alle zwartrijders en die graffitti-klungels die langs de treinperrons de boel vervuilen/rondhangen.

IEDEREEN: nog een fijne dag gewenst !

Re: boete in trein
Gepost door: marie korving (IP Gelogd)
Datum: May 11, 2007 02:32PM

Mijn nichtje uit noorwegen moest naar schiphol en wilde de trein nemen van 6.10 vanaf station dordrecht.
Daar kan je dus alleen betalen met een pinpas of een nederlandse pas.
Een creditcard kennen ze daar nog niet.
Jammer overal gebruiken we creditcards, behalve bij de NS.
Ik vind dit gewoon een achtergebleven gebied.
Gelukkig was ik erbij, anders had ze mooi geen kaartje kunnen kopen.
De loketten waren ook nog dicht.
Kleine moeite om een loket te openen, vanaf de tijd dat de treinen rijden lijkt me.
Ik vind dit geen service.

Re: boete in trein
Gepost door: sesso con cavalli (IP Gelogd)
Datum: June 23, 2007 05:28PM

pagine piuttosto informative, piacevoli =) [www.obiettiv4i64.info]

Re: boete in trein
Gepost door: de Vries 1201 (IP Gelogd)
Datum: July 4, 2007 02:22PM

@ jose de rooij

Misschien een idee om iets eerder van huis/werk te vertrekken???


Re: boete in trein
Gepost door: Conducteurtje (IP Gelogd)
Datum: July 20, 2007 09:47PM

Ik kan wel een smoezenboek maken van 10722 bladzijden.

Misschien is het gewoon handiger om een geldig gedateerd kaartje te hebben. Probleem opgelost! En conducteurs zijn er nou eenmaal om te controleren of iedereen een geldig kaartje heeft en niet om Sinterklaas te spelen.

Re: boete in trein
Gepost door: Harry van Dooren (IP Gelogd)
Datum: November 1, 2007 12:59PM

Conducteurtje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien is het gewoon handiger om een geldig
> gedateerd kaartje te hebben. Probleem opgelost! En
> conducteurs zijn er nou eenmaal om te controleren
> of iedereen een geldig kaartje heeft en niet om
> Sinterklaas te spelen.


Was het maar zo helder Conducteurtje. Het probleem is juist een probleem omdat conducteurs vaak wel voor sinterklaas spelen. Misschien omdat ze denken dat de smoes geen smoes is, misschien omdat ze denken dat je lieve kleine meisjes geen boete geeft en misschien wel omdat het gewoon aardige mensen zijn die het boetebeleid van de NS een draak van een maatregel vinden.
Andere collega's kunnen zelfs voor het meest oprechte en geloofwaardige excuus geen had over hun hart strijken.
Klantenservice gooit er nog eens een schepje onduidelijkheid op door de ene 'smoes' wel met restitutie te belonen en de andere met nietszeggende briefjes af te wimpelen.

Lees vooral de column over dit soort willekeur op nederlands.nl
[www.nederlands.nl]


Re: boete in trein
Gepost door: Joop (IP Gelogd)
Datum: December 15, 2007 12:38PM

C.Michels Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nijmegen 27 december.ongv-22.30 uur Kom aanrennen
> kaartjes automaat pin doet 't niet.Geen probleem
> loket nog verlicht + er zit nog iemand.Bij de deur
> gekomen blijkt deze opslot te zitten.Man achter
> loket gebaart dicht.Ok tijd word krap ren naar
> trein vol bepakt.Dan maar 'n conducteur
> waarschuwen.Hele trein doorlopen Niemand op 't
> eind de machinist maar gevraagt.Aardige man hoor
> maar komt met 4oktober regel dat het kaartje dan
> automatisch 35? duurder is etc. etc.Vraag alsnog
> wat ik kan doen want dit is absurd.

De conducteur had in dit geval een uitstel van betaling kunnen schrijven met ?35,- boete.
Op de achterzijde is ruimte voor de hc om op te schrijven dat de boete kwijt gescholden kan worden ivm het niet functioneren van de kaart automaat.Dan komt er alleen een rekening met het verschuldigde bedrag van de rit op de mat.

Re: boete in trein
Gepost door: Kaartje (IP Gelogd)
Datum: December 31, 2007 04:27PM

Allemaal smoesjes om onder die boete uit te komen. Heel veel zielige praat, ik wist niet dit, ik wist niet dat, ... En maar smeken om onder die boete uit komen.

Kijk, die boete is er om te voor zorgen dat je de volgende keer wel oplet of je een goed kaartje hebt voor je instapt. Want als alle conducteurs maar medelijden hebben, dan koopt geen hond meer een kaartje dat geldig is of niet afgestempeld is.

Re: boete in trein
Gepost door: Matthijs (IP Gelogd)
Datum: April 2, 2009 02:24PM

Ik heb 02 04 09 een boete gehad omdat mijn maandkaart 1 dag niet meer geldig was.

De contucteur had mijn maandkaart in de hand en daar stonden mijn gegevens op dus kon geen foute naam op geven .

Ik was zo ageresief dat ik begon te schelden omdat ik altijd een maandkaart koop van 150 euro.
Ik was vergeten dat hij niet meer geldig was door dat ik haast had.

Ik vind het erg dat er ns personeel mishandeld worden maar nu pas kan ik me voor stellen waarom als een boete krijgt voor zo iets lulligs kan ik nu pas begrijpen dat je klappen wil uitdelen omdat je dan zo hard genaait voelt. En maar miljarden uit geven om viels op te lossen en het openbaar vervoer steeds duurder maken KUT SYSTEEM

Re: boete in trein
Gepost door: G-laumann (IP Gelogd)
Datum: August 5, 2009 01:20AM

hoi hoi ik moet straks met de trein maar heb aleen maar groot geld moet 4 kaartjes hebben ala 40,50 perstuk trein vertrekt om half 7 dus denk dat loketen niet open zullen zijn dus dit gaat een probleem worden en ik vertik het om 35 euro boete te moeten betalen dan moeten ze maar zorgen dat je ook papiergeld kunt gebruiken want ik zie mezelf niet lopen met 160 euro aan muntstuken rond te lopen
ik heb het trouwens wel geprobeert te wisselen vandaag maar geen enkele winkel tankstation wouw het wisselen

Re: boete in trein
Gepost door: Monique (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2009 04:21PM

Lekker stom. Kun je je kaartje toch tevoren aanschaffen? Bovendien heb je ook zelf als volwassene een verantwoording, dus geen reden om zonder te reizen. Die 35 euro zul je dus willens en wetens krijgen. Als je na 09:00 zou reizen kun je met zomertoer reizen voor 35,- voor 2p. 1e klas!

Re: boete in trein
Gepost door: Evert (IP Gelogd)
Datum: August 21, 2009 06:59PM

Als je een valse naam opgeeft ben je helemaal zuur, want dan krijg je nog een boete van 250 euro toegezonden. En Ns gebruikt een systeem waar je zelf op de feiten wordt gedrukt dat je niet verantwoordelijk kunt zijn voor jezelf. Een conducteur hoort vaak vele verhalen en kiezen dan voor gelijke behandeling. Iedereen die geen correct kaartje heeft krijgt een boete. En de 1e keer is de boete altijd terug te vragen via klantenservice.

Re: boete in trein
Gepost door: Van Geel (IP Gelogd)
Datum: September 3, 2009 12:43PM

Treinkaartje door regen behoorlijk nat geworden, was niet duidelijk genoeg te lezen volgens conducteur en heeft het kaartje ingenomen. Geen bewijs van inname maar wel boete.
Kon aantonen door middel van een recutje dat het treinkaartje die dag gekocht was.
Toch boete.
Hoe hier mee omgaan want bent het er niet mee eens

Re: boete in trein
Gepost door: tulipfield (IP Gelogd)
Datum: October 1, 2009 11:24PM

het is slecht gesteld met een normale service, NS volgt landelijk beleid ?, verschuilen achter regeltjes, buitenlandse gasten worden geschoffeerd.

weg met alle regels, loketten weer toegankelijk en kaartverkoop op de treinen in noodgevallen, kan nu toch ook maar dan wel lekker duur om de reizigers te pesten.

toch maar auto gebruiken dan ? parkeerbon op elke hoek van de straat, parkeerplekken verminderen, straten versmallen etc.

politieke kwestie, maak Nederland weer leefbaar

ik wacht er niet op ik ga weg naar elders, toedeloe



Re: boete in trein
Gepost door: Henk (IP Gelogd)
Datum: November 3, 2009 10:34AM

Wat een gejank allemaal. Maak je liever druk om andere dingen.

Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2


Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: