lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Vervangend vervoer: NS-bussen
Gepost door: Heintje (IP Gelogd)
Datum: June 3, 2006 12:24AM

Ik heb meerdere keren afgelopen schooljaar in een NS-bus gezeten, omdat de treinen niet reden vanwege bijvoorbeeld werkzaamheden. Ik heb er opzich niets op tegen om in de bus te zitten al kom je dan wat later, ik was er in de meivakantie tenslotte op voorbereid. De reisplanner was er ook al op aangepast. Maar waar ik me WEL enorm aan erger zijn de buschauffeurs.

Ik stapte de bus in. Vertraging is blijkbaar een streven, dus ook de bus moest om een onbekende reden 10 minuten later vertrekken. Ik had express al een bus eerder gepakt zodat ik 'zeker' op tijd zou zijn. We kwamen aan in het volgende dorp. De buschauffeur had overduidelijk geen idee waar hij naar toeging en ook zijn rijstijl was om van te huilen. Even later roept hij om: "weet iemand waar het station is? Volgens mij ben ik verdwaald." Dit is toch niet normaal? Nou ja, 1 keer, kan gebeuren. Maar het is me die paar keer d?t ik met de bus moest inmiddels al 2 keer overkomen. Dit is opzich nog niet zo erg, MAAR! De NS-bussen zijn bedoeld om van station naar station te gaan, net als de treinen, vervangend vervoer dus. Een man loopt naar voren in de bus en vraagt of de chauffeur onderweg nog even wil stoppen zodat hij minder ver hoeft te lopen. Ik dacht: leuk geprobeerd, maar dat lukt je niet. Maar jawel hoor! De bus was al een kwartier te laat en stopt onderweg nog rustig bij een bushalte waar de trein normaalgesrpoken echt niet langskomt!

Eindelijk aangekomen op het station waar de treinen wel reden haaste ik me richting trein..en u raad het al: fluitje, deuren dicht, weg! Heel fijn. Dat werd een uur wachten. Een trein eerder nemen was wel mogelijk, maar dan zou ik alsnog op een ander station een uur moeten wachten. Vroeger vertrekken beloont dus niet.

Dus: hartstikke bedankt NS..voor het regelen van deze "geweldige" buschauffeurs. Klasse...

Re: Vervangend vervoer: NS-bussen
Gepost door: geert (IP Gelogd)
Datum: June 3, 2006 10:14AM

17 jaar en student? Gratis reizen en ook nog zeiken? Gewoon bek houden, je mag blij zijn dat je mee mag!

Re: Vervangend vervoer: NS-bussen
Gepost door: Heintje (IP Gelogd)
Datum: June 5, 2006 02:50PM

Gratis reizen?! Was het maar waar. Ik zit op MBO en om ??n of andere reden heb ik dan geen recht op een OV-studentenkaart tot mijn 18e, wat ik overigens belachelijk vind. Heb jij enig idee hoe belachelijk duur een jaarkaart is? En heb je ook enig idee wat je er voor terug krijgt?

Re: Vervangend vervoer: NS-bussen
Gepost door: piet (IP Gelogd)
Datum: June 6, 2006 12:24PM

en jij Grt. (afkorting Geerrt) al die talen zeker; avondstudie L.O.I. (iets in Leiden) gehaald. Mij niets gekotst. En wat zul jij een hoop aan Mij. toevoegen!! Gr. FF . Op.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: