lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2
ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: jack petit (IP Gelogd)
Datum: June 1, 2006 12:38PM

De toegang controle d.m.v. tourniquets , die gebruikt gaan worden in combinatie met de nieuwe OV chip, (medio 2007) gaat een behoorlijk opstakel vormen voor (in willekeurige volgorde) ; corpulente mensen, mensen met ; kinderwagens/rollators//vouwfietsen/koffers e.d. enz. enz.
Waarom? In Rotterdam waar het systeem al op enkele plekken word uitgetest kom je nauwelijks langs die 'draaistangen' doorgang. Een gehannes van je welste .
En in de spits lekker duwen met z'n alle en PAS OP ZAKKENROLLERS en ander gespuis want dat worden toestanden met die CHIPSpassen..
Trouwens heeft er iemand anno nu nog een winkelchip?? Moest ook zo nodig ! Hoor of zie je niemand meer mee!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: hazie (IP Gelogd)
Datum: June 2, 2006 10:20AM

Over een paar jaar is het In de spits , alleen nog toegankelijk voor de 'snelle zakenman /vrouw met goed gevulde beurs!! Want die flitsen wel door die draaistangen heen.
Maar de 'minder snelle 'jongens en meisjes gaan na; vallen en opstaan , weer richting auto!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: p.p (IP Gelogd)
Datum: June 7, 2006 08:22AM

Gewoon een half uurtje eerder weg in de spits . of spring er gewoon overheen!!!!!!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: hazzie (IP Gelogd)
Datum: June 12, 2006 09:08AM

chip is in 2007 verplicht!!! voor ieder1 ook voor buitenlanders!!!/c.q. toeristen. lekker maakkeluk

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??gaat 3 x !!! meer kosten (administratie)
Gepost door: zalmshit (IP Gelogd)
Datum: June 15, 2006 08:36AM

Van de omzet aan kaartjes en abonnementen , na aftrek van de administratiekosten blijft vrijwel niets over!.

Deze kosten worden door invoering van de OV - Chipkaart 3 maal duurder!!

Bij verlies of diefstel van deze kaart kun je er vanuit gaan dat ,door het (z??r) grote dieven -gilde, je rekening ook nog even leeggeplunderd gaat worden.

Dus zou ik zeggen; reserveer al dat geld in meer en beter RIJDEND materieel.

STOP DE Shit kaart

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: verdrink (IP Gelogd)
Datum: July 13, 2006 08:25AM

probleem (OV - chipkaart) = opnieuw uitgesteld! Wegens???????.............problems-problems en nog eens problems. En komt ie er dan toch nog ?? in 2009??? dan zijn er nog steeds problems, problems en problems en wie gaat dat betalen ?????

INDERDAAD u & ik!!!!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: bak ellende P?? J (IP Gelogd)
Datum: July 18, 2006 08:43AM

wat staat er een hoop ellende /vervuiling hier!!!

Chip knip vooral doen, sluit goed aan op de algemene chaos hier in Nederland.

Ns moet dan wel het kaartje opnieuw verhogen met 10 % minstens!! ha.ha. ha!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: jaap (IP Gelogd)
Datum: January 24, 2007 12:07PM

Ook reiziger organisatie ROVER is er nu achter dat die OV-chip probleem op probleem gaat worden.
Duur (kosten voor de consument) , onhandig , nauwelijks door te koemen met kinderwagen,vouwfiets, rollator enz.. Maar er is al voor miljoenen geinvesteerd (wat dacht je dat 1 zo'n tourniquette kost??)
Dus teruddraaien zit er niet in. Kijk maar naar de Noord-Zuidlijn in Amsterdam heeft al 2000miljoen (2 miljard) gekost voor 11 km rails , waanzin maar geen stadsbestuurder die zegt; nu stoppen want die dekken elkaar allemaaal.
OV chipkaart ; stoppen NU!!!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: hans wiegje (IP Gelogd)
Datum: February 1, 2007 09:39AM

het wordt de hoogste tijd dat de bestuurders in ons land , die al die geld verslindende projecten, die later floppen, eens z?lf ! de rekening gepresenteerd krijgen...

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: jack petit (IP Gelogd)
Datum: February 16, 2007 10:34AM

Nu gaat het in 2009 gebeuren. In Weesp zijn wat tourniquets geplaatst en inderdaad; met mijn vouwfiets er door heen gaan kan ik vergeten. die moet je er over heen tillen.....of vragen of iemand je helpt.... en onderwijl nog je chipknip in voeren.
Vraag me af wat je eerder kwijt bent. Fiets of betaalmiddel??
Spotjes van de overheid al gezien op TV??? Zij doen alsof het het ei van Columbus is. Maar zelf vermoed ik dat het een grote flop is, c.q. een LEGE DOP!! en bij wie komt de rekening van dit alles terecht??????
Bij de reizigers!!.

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: bert (IP Gelogd)
Datum: March 22, 2007 12:59PM

gewoon kwartier eerder van huis en achter! in de rij aansluiten!!! Geld voor iedereen du s voor; Jan, Piet Mohammed en Klaas

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: SMW (IP Gelogd)
Datum: March 26, 2007 03:13PM

Ik ken de situatie niet op Weesp. Ik ken wel alle poortjes op de Hoekse lijn(van RotterdamCS naar Hoek van Holland) OP de stationnetjes daar, waar poortjes staan, hebben zij allemaal een breder poortje voor mensen met een rolstoel, kinderwagens, koffers....dus daar kan je ook met een fiets langs!
En stel, dat poortje is buiten dienst, druk je even op de infoknop, dan openen ze het bewuste poortje voor u!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: jack petit (IP Gelogd)
Datum: April 19, 2007 08:19AM

Dagblad Trouw heeft donderdag 18-4 een groot artikel geplaatst betreffende de OV-chip. En inderdaad ; er zitten heeeel veeeel haken en ogen aan deze kaart die, ons de reizigers, door de strot gaat worden gedrukt!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: Anno (IP Gelogd)
Datum: May 15, 2007 08:49AM

Ik ken dit project beroepshalve. Dit is slechts het topje van de ijsberg want is is echt nog veel slechter dan wat je hier leest. Als belastingbetaler zeg ik "stoppen met dat project !!"

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: hans w. (IP Gelogd)
Datum: July 11, 2007 10:18AM

geen retour mogelijkheid. overstappen (zoals met strippenkaart) niet meer meogelijk. dus w??r durder en ongustiger. NIET doen!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: hanzie (IP Gelogd)
Datum: July 24, 2007 12:03PM

vandaag 24-7 veel nieuws in de kranten over de problemen van deze OV-chip. Duizenden zgn .'spookafboekingen' van banknummers .... g??n retours meer en/of overstapmogelijkheid zoals met strippenkaart!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: wouter (IP Gelogd)
Datum: August 27, 2007 10:38AM

In parijs klem gezet tussen die draaistangen. Koffer kwijt en een heleboel ellende ...

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: jac .p (IP Gelogd)
Datum: September 21, 2007 09:31AM

Ja wel! De winkel CHIP gaat verdwijnen. Ook groots aangekondigt , had aleen maar gemak , miljoenen geinversteerd en nu na ongeveer 10 jaar krijt deze Chip een stiile dood. Mijn vrag; haalt de OV chip de 10 jaar??
Kosten nu van de ov chip???? Ik schat een miljard of 2 = 2.000.000.000. euro. (poortjes, scanners, verbouwingen enz. enz

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: hansie (IP Gelogd)
Datum: November 20, 2007 10:22AM




= UITGESTELD NAAR 2010 !!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: jac. (IP Gelogd)
Datum: January 21, 2008 09:55AM

gewoon afschaffenn die ov shit maak het gratisch

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: jac. (IP Gelogd)
Datum: May 16, 2008 11:48AM

Van uitstel komt afstel ... Hoeveel heeft deze poppenkast reeds gekost!!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: jac. (IP Gelogd)
Datum: August 14, 2008 11:10AM

Vandaag 14-8 '08- in al de kranten: OV chip maakt retourreizen 6% duurder.
Dat schreef ik hier ruim een jaar geleden reeds...
En ik weet bijna zeker dat het niet bij deze verhoging blijft.
Iemand moet toch al die controle apparatuur betalen!!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: japio (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2008 11:17AM

't is over & uit ! met die OV chips

Nu die Noord - Zuid lijn nog (pas; 2500.000.000. = 2 en half miljard gekost...
Zijn er nog bananen over in dit land??

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: japio (IP Gelogd)
Datum: December 30, 2008 11:24AM

Wilde in Rotterdam met strippenkaart betalen, mocht/kon niet!!Wel te koop maar niet te gebruiken Ra,ra, ra,!1

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: danielle (IP Gelogd)
Datum: January 11, 2009 05:48PM

Ik heb expres geen OV chipkaart aangeschaft ik vertik het om meer te gaan betalen voor een kaartje... Ben uit wanhoop toch maar mn rijbewijs gaan halen..

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: pie. Neut (IP Gelogd)
Datum: April 10, 2009 01:07PM

moest in Rotterdam op ziekenbezoek, wel een geldige strippenkaart bij me, maar helaas; geen vervoer mogelijk in metro. moet je een chipkaart hebben.
dus die strippenkaart is daar niets waard,
Ben maar gaan lopen...

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: Bak ellende (IP Gelogd)
Datum: June 9, 2009 01:08PM

Tourniquets op meerder stations zijn al aan het schimmelen. Moeten als ze gebruikt gaan worden in 2014 hoogstwaarschijnlijk alweer worden aangepast voor 1000 euro het stuk...
Doet me denken aan de Noord Zuidlijn ; kost direct ook 100 euro enkele reis, willen ze ooit dat (belastingeld) eruit halen.
Hier hebben we het over 11 km rails!!! (nu 3 miljard 3 000.000.000.) gaat uiteindelijk in 2016 naar de 5 miljard!
durf ik 100 eoru op te zetten!

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: franssie (IP Gelogd)
Datum: August 12, 2009 12:34PM

Is ie nu al helemaal veilig die ov chip???

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: carla (IP Gelogd)
Datum: September 30, 2009 04:01PM

Kocht afgelopen vrijdag chipkaart van 3 euro,heb Wibautsraat-Centraal Station gereisd per metro. Terugweg gilde het poortje: saldo tekort. Dat was dan dus 3 euro voor een ritje van 7 minuten! Nooit meer dus.

Re: ov chip problems. & wie gaat dat betalen??
Gepost door: jac petit (IP Gelogd)
Datum: May 21, 2010 12:12PM

reeds 2 x foutief bedrag afgeboekt en nog steeds niets terug ontvangen..

Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2


Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: