lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
OV moet gratis
Gepost door: vroem vroem (IP Gelogd)
Datum: October 26, 2005 06:35PM

Hoi,

Welke mogelijkheden zijn er eigenlijk om het OV gewoon gratis te maken. Met het huidige dichtslippen van de verkeerswegen, lijkt mij dat een zeer goed plan. Alleen het financiele plaatje, dat zal waarschijnlijk het hekel punt worden. Gaarne jullie visie?

Groetjes,
Vroemt meer met de auto dan met de trein !

Re: OV moet gratis
Gepost door: Hildebrand (IP Gelogd)
Datum: November 4, 2005 10:22AM

Ik denk dat het geheele OV gratis maken geen oplossing bied. Tijdens piekperiode's (spits) zijn de treinen nu al vaak vol en er is vaak niet veel ruimte voor extra treinen.
Los van de kosten en of je het zou moeten willen, zou je het alleen moeten doen als het OV de verkeersstroom die ontstaat door gratis OV aan zou kunnen.

Re: OV moet gratis
Gepost door: vroem vroem (IP Gelogd)
Datum: November 5, 2005 01:58PM

Hoe wil je de verkeersdrukte dan oplossen?

Mensen blijven toch auto rijden. Mensen blijven toch auto's kopen. Mensen moeten toch op kantoor op locatie werken ipv thuis. Ik zie geregeld half lege treinen. En inderdaad, de hoeveelheid treinritjes dient dat opgeschroefd te worden, maar de oplossing van de automobilist meer laten betalen of tol heffen, leidt ook niet tot vermindering van het probleem. En enigste wat je krijgt, zijn nog meer gefrustreerde automobilisten op de weg die allemaal vinden dat ze te veel betalen. En als er ook niet meer treinen rijden, krijg je ook bomvolle coup?s, waar ik ook niet in wil zitten. Ik denk dat zoiets alleen kan slagen als er meer treinen gaan rijden, uiteraard op een veilige manier, en hoe meer er kunnen rijden, hoe meer mogelijkheden er ontstaan om inkomsten te genereren op andere manieren. En denk je eens in hoeveel geld het de mensen scheelt als we eens niet in de file staan met z'n allen...

Linksom of rechtsom: er moet iets gebeuren !

Re: OV moet gratis
Gepost door: John (IP Gelogd)
Datum: December 20, 2005 01:46PM

Was daar pas niet een proef mee gedaan in de Randstad en dat de resultaten zeer positief waren, boven verwachting... ?

Re: OV moet gratis
Gepost door: big b (IP Gelogd)
Datum: February 19, 2006 02:26AM

Slecht idee. Treinen zitten vaak al overvol (vooral in de spits, zie ook andere forum-onderdelen). Ik vind wel dat er een aanpassing moet komen aan de OV-studentenkaart-regeling. Waarom nou vanaf je 18e pas? Er zijn zat MBO-leerlingen van 16 of 17 die met de trein moeten. Die jaarkaarten zijn niet te betalen. Maargoed, als het hele openbaar vervoer gratis zou worden, zouden treinen constant propvol zitten. En er zullen ook zat zwervers of mensen van de straat zijn die dan liever de hele dag in de warme trein zitten dan buiten in de kou. En of het een oplossing is tegen de fileproblemen weet ik ook zo nog niet, sommige route's kun je gewoon beter met de auto rijden dan met de trein en/of bus omdat dat gewoon sneller is.

Re: OV moet gratis
Gepost door: John (IP Gelogd)
Datum: February 24, 2006 05:03PM

Daarom dus meer treinen laten rijden... Soortgelijk aan een metro-systeem. Hoef je ook niet meer te rennen om de trein te halen, want over 15minuutjes komt er dan toch weer eentje voorbij.

Re: OV moet gratis
Gepost door: Xander (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 08:19PM

En zie daar...

Met de nieuwe dienstregeling wordt daar eindelijk aan voldoen. Weliswaar alleen in de grote steden - elk kwartier een nieuwe trein, maar toch... Da's pas het goeie werk !!!!

Xander



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: