lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
boete voor mijn zoon
Gepost door: sylvia Dang (IP Gelogd)
Datum: April 8, 2006 08:15PM

Mijn zoon is de afgelopen week voor het eerst alleen met de trein meegeweest. Hij is 14 jaar en hij vergeet dat hij moet stempelen met zijn kaartje die ik een dag van tevoren voor hem had gehaald. Ik heb het hem wel gezegdt maar hij vergat dit. Hij zat dus wel met een kaartje in de trein zonder de datum erop. Nu moet hij of ik 39,- euro betalen plus een toedslag van 4,80 erbij voor een kaartje van 8,20, ik vindt het schandalig omdat het ook eerlijk zo is gegaan. Je kunt er niet over emailen maar moet bellen, wat ik maandag dan maar doe, zal ik het voor laten komen met alle kosten van dien waar iedereen ook aan mee moet betalen, ik weet het nog niet, maar leuk is anders!!!

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: davy (IP Gelogd)
Datum: April 10, 2006 04:41PM

iedereen weet dat je een kaartje moet afstempelen!!!!
eigenschukd dus he!! moet je ej kind van 14 niet alleen laten reizen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 12/11/06 08:44PM door pieter.

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: marieke (IP Gelogd)
Datum: April 12, 2006 08:50PM

Wat onnozel zeg. Uw 'zoontje' van 14 hoort al een flinke jongen te zijn, maar dit is hij kennelijk niet. Dan moet uw er als Babysit inderdaad op toezien dat hij dit alsnog doet. En anders neemt hij toch lekker een krantewijkje om de boete terug te betalen? Of gaat u dan ook zijn handje vasthouden? Succes bij de rechter... voor hem/ haar wordt dit weer een hamerstuk: 'ongegrond, volgende zaak!"

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Xbox 360 (IP Gelogd)
Datum: April 17, 2006 03:08PM

Als je 14 bent, ben je oud en wijs genoeg om dingen te onthouden en zelf beslissingen te nemen. Je zoon is te oud voor een Railrunner. Er zullen bovendien ook kinderen van 14 zijn die er misbruik van maken en tja... regels zijn regels, zo simpel is het. De ene conducteur ziet dit soort dingen door de vingers, de ander niet. Eigen schuld!

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Jac. Petit (IP Gelogd)
Datum: April 19, 2006 11:12AM

Als zoontje lief een leuk blond meisje van (pakweg) een jaar of 18 zou zijn geweest had ik hem veel meer kans gegeven om er zonder boete enz. vanaf te komen. Recent nog; 2 meisjes (17 +) w.v. 1 zonder kaartje mochten naar volgende station om kaartje te regelen. Stapten dus NIET uit op volgende station , bleven lekker nog zitten .. Conducteur zei half lachend (toen hij e.e.a. allemaal zag gebeuren) "volgende keer ben je wel aan de beurt !" Als forens zie ik dit verschil wel vaker. In grote groep, zgn. (nieuwe) -Nederlanders, maak je ook een hele goede kans om te reizen ZONDER geldig kaartje. Gaat de controle n.l. met wijde boog omheen!!!

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: David (IP Gelogd)
Datum: April 22, 2006 09:34PM

Itavero, toen ik (twaalfjarige) vergeten was mijn kaartje te stempelen (gebeurt me echt niet vaak) hoefde ik gelukkig niet te betalen, maar ik werd wel flink op de vingers getikt. De volgende passagier had ook geen geldig kaartje en was flink wat ouder, maar die kreeg wel een boete. Vaag...

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: regiorunner (IP Gelogd)
Datum: December 18, 2006 12:15PM

ik heb ook een keer een kaartje af te stempelen
maar ik heb geen boete gekregen omdat ik reis vaker met abonenment

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: AbboHouder (IP Gelogd)
Datum: December 22, 2006 11:07PM

Als u toch al een kaartje voor uw zoon had gekocht, waarom dan niet gelijk ??ntje met de juiste datum? Waarom koopt hij dat trouwens zelf niet? 8,20 is niet zo'n wereldgroot bedrag om een knul van 14 mee over straat te sturen, toch?

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Koploper (IP Gelogd)
Datum: December 29, 2006 08:16PM

Ja het is schandaling dat ze iemnd die wel een kaartje heeft beboeten.
Als ze er eerst eens voor zorgen dat al die oostblok muziekanten en bedelaars uit de trein houden.
dan heeben ze recht van spreken.

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: leonardo (IP Gelogd)
Datum: January 2, 2007 12:35AM

Ja het is schandaling dat ze iemnd die wel een kaartje heeft beboeten.
Als ze er eerst eens voor zorgen dat al die oostblok muziekanten en bedelaars uit de trein houden.
dan heeben ze recht van spreken.

Hij heeft ook geen boete gehad omdat hij een kaartje heeft, maar hij heeft zijn kaartje niet geldig gemaakt. Met uw beredenering kan hij een heel jaar gratis reizen met 1 kaartje.
beetje jammer zo'n reactie

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: maurice (IP Gelogd)
Datum: January 18, 2007 04:35PM

het is voor treinpersoneel onmogelijk om verschil te maken tuusen wel en niet gestempeld.Uit ervaring weet ik dat er mega veel niet gestempeld wordt,dus hopelijk is dit een goede les.Lesgeld is dus bij deze betaald

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Alex (IP Gelogd)
Datum: January 24, 2007 09:58AM

NS maakt dit natuurlijk niet vaker mee... En altijd is de reiziger eerlijk :p Dus ja, als je dan gepakt wordt heb je gewoon pech. En laten we eerlijk zijn, hij reed gewoon zwart.

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Weis (IP Gelogd)
Datum: January 25, 2007 06:15PM

Ik heb net ook zo'n fijne boete gekregen, omdat ik mijn kaartje was vergeten te stempelen. Normaal gesproken stempel ik mijn kaartje leiden-utrecht altijd bij mijn overstap in leiden, maar nu stapte ik uit in leiden (voor dit eerste stuk heb ik een jaarkaart) en hoorde dat de trein naar utrecht niet meer zou rijden (wat een belachelijk slechte verbinding is dat toch ook, de laatste 2 weken meer dan 6 uur vertraging..). Dus ik snel terug de trein ingestapt, om via Den Haag te gaan. Ook vergeten te stempelen natuurlijk en jaaa hoor, voor het eerst in maanden komt er een conducteur langs, eentje van het chagrijnige soort (zo eentje die iedereen zijn ov uit de portomonnees laat halen om te analyseren) en hij komt er achter dat mijn kaartje niet gestempeld is. Vervolgens vraagt die waarom en na ??n woord vertelde meneer mij dat ik maar 2 zinnen mag zeggen. Ja, zo kan ik natuurlijk niet uitleggen waarom. Vervolgens vroeg ie of ik een kortingskaart had. Nou die had ik niet, maar het vriendelijke meisje tegenover mij wel en die zei dat ik daar wel met mee kon. Nee hoor, meneer de chagrijnige conducteur was onverbiddelijk. Dus zo heb ik vandaag even lekker mijn geld weggegooid!

Moraal van dit verhaal: ook al rijd de ns nog zo slecht, stempel altijd je kaartje, want anders heb je op coulance geen enkel recht!

Zo, dat moest ik even kwijt.

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Stempelautomaal (IP Gelogd)
Datum: January 29, 2007 08:28PM

Een ongestempeld kaartje is net zoveel als geen kaartje. Dus dan rijd je zwart. Ik denk dat er weinig mensen zijn die hun ongestempelde kaartje braaf weggooien als een keer niet gecontroleerd zijn, maar het de keer erop gewoon weer gebruiken (gestempeld of niet).

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: oenepoen (IP Gelogd)
Datum: January 20, 2008 07:53PM

u had uw zoon flink op zijn donder moeten geven!
foei! zomaar zonder geldig kaartje in de trein stappen, dat getuigt van een niet al te beste opvoeding

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: CrazyTulip (IP Gelogd)
Datum: April 29, 2008 09:14PM

Ik was conductrice van September 1991 tot oktober 2000. De ongedateerde vervoersbewijzen was een 'item' dat in de laatste paar jaar van mijn loopbaan werd ingevoerd.
Enig idee mensen hoeveel reizigers PER TREIN hun vervoersbewijs niet afstempelen? Sommige reizigers zijn het gewoon vergeten, sommigen stempelen niet omdat ze denken "als de conducteur niet komt dan heb ik me weer een reis bespaard" etc. Soms, als conducteur, heb je geen gezin in al dat gezeik en stempel je ze gewoon af zonder wat te zeggen. Soms ben je het spuugzat dat 1/8e van je trein niet gestempeld heeft en dus is iedereen aan de beurt. Soms schat je het een beetje in en denk je oke die liegt en betaald of deze liegt niet en heeft deze keer geluk.
Zelf had ik meestal de instelling dat als je wilt zwartrijden dan doe je dat maar, maar als je word gesnapt dan niet zeiken maar gewoon betalen; denk er maar aan hoeveel keer je wint (en dus geld bespaart). Dan kan je die ene keer dat een niet luie conducteur komt controleren gewoon betalen en sportief doen. Maar nee, 8 van de 10 moeten ook nog eens gigantisch zeiken als ze worden gesnapt; laat dat dan achterwege!

Het zou ook minder erg zijn als alle conducteurs gewoon hun werk deden zoals ze behoren te doen. Mijn grootste irritatie was altijd dat als ik een trein overnam halverwege een traject van een andere conducteur en ze hadden geen moer gedaan! Loop ik te controleren door die trein en krijg alle trammelant over me heen omdat die ander zijn/haar werk niet had gedaan. Ik had de naam 'fanatiek' te zijn, terwijl ik echt wel door mijn vingers keek, maar ik controleerde 'mijn' trein altijd minimaal 1 keer (ligt aan lengte van traject en hoe druk) meestal vaker. Ik herinner me voordat ik conductrice was hoe ik me irriteerde als ik niet werd gecontroleerd, dus deed ik dat wel toen ik dit werk deed.
Het is gewoon jammer dat een groot deel van de conducteurs gewoon op hun achterwerk zitten te wachten op hun salaris i.p.v. er voor te werken. Er is geen controle op conducteurs, tenminste toen niet, je baas gaat hoogstens 2 keer per jaar 1 ritje met je mee op de trein en dat is je evaluatie. Vandaar als er geen zelfdiscipline is, dan doen ze ook niks.

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Arie (IP Gelogd)
Datum: May 4, 2008 10:14PM

In bijvoorbeeld Belgi? en Luxembourg lopen die conducteurs na elk station heen en weer door de trein. En heb ook het idee dat ze daar wat meer gezag hebben bij reizigers en dus: kaartje niet goed = betalen.

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Bassie (IP Gelogd)
Datum: May 5, 2008 10:53PM

Nou weet ik veel van treinen maar toch ging ik de fout in. We namen de Ic Gvc - Ut van 11.06 en we namen toen een lentetour, deze moest je dus stempelen wat me moeder vergat. Net nadat we Gvc uitreden was ik naar de Hc gelopen om het uittelechen, hij werd niet boos, hij sloeg niet maar hij stempelde vriendelijk het kaartje.

Conclusie: Als je meteen naar de Hc loopt maaak je veel kans dat hij het voor je wilt stempelen.

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Arie (IP Gelogd)
Datum: May 10, 2008 03:01PM

Wat is Gvc? en Hc?
Graag beetje duidelijk zijn en geen Jip en janneke taal.
Bedankt

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: ja.. (IP Gelogd)
Datum: May 11, 2008 02:37PM

Hc is de doodnormale afkorting voor Hoofdconducteur. Gvc is de afkorting voor Den Haag Centraal.

smiling smiley

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Elisah (IP Gelogd)
Datum: December 20, 2008 08:38PM

Sorry maar ik vind de meeste reacties hier VET OVERDREVEN en dan heb ik het nog zacht uitgedrukt!
Zo'n kind van 14 die voor het eerst met de trein gaat is MEGA zenuwachtig zo erg is het dan toch niet dat hij zijn kaartje vergeet af te stempelen?

Volgens mij zijn deze reacties van mensen die zelf niet meer weten hoe het is om kind c.q. jong te zijn.
Ik vind dat die conducteur best met zijn hand over zijn hart had kunnen strijken en zeggen oké jongen laat het voor deze keer maar zitten.
das mijn mening!!!!!!!!!!!!!
Elisah.

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Danielle (IP Gelogd)
Datum: January 11, 2009 05:38PM

Ik heb ook een keer een boete gehad... ik moest om 5 voor 9 de trein hebben van assen naar voorhout... ik heb een kortingskaart dus denk ach die 5 minuten ik reis met korting... trein vertrok netje's om 5 voor 9 en wie was er als eerste aan de beurt voor de kaart controle Ik dus... 35 euro boete + 28,70 voor het kaartje en had al 17,10 betaald voor het andere kaartje... Daarbij had ik 7 dagen om te betalen en vanwege een fout van me bank 1 dag te laat betaald dus 35 euro incasso kosten erboven op... ik wilde eerst niet me rijbewijs halen maar mag nu over 1 maand afrijden smiling smiley Dag ns

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: Geert (IP Gelogd)
Datum: January 11, 2009 11:39PM

Ach zo'n rijbewijs halen en een auto kopen + onderhouden zal wel een stuk goedkoper zijn dan illegaal met korting op de trein reizen!

Re: boete voor mijn zoon
Gepost door: koploper (IP Gelogd)
Datum: January 19, 2009 07:21PM

Hallo ik werk bij de ns en dat bevalt mij prima wat die boete,s betreft iedereen weet dat je een risico loopt als je zonder geldig vervoersbewijs {v v b} in de trein zit. Dat geld ok voor mensen met kortings kaarten .De smoes van dat wist ik niet of van ik reis nooit voor 9 uur , dat horen wij 10 keer op een dag Ik heb bewondering voor mensen die eerlijk zijn , Dan zijn wij eerder geneigd om wat door de vingers te zien. Wat ik wel heel erg jammer vind is dat iedereen die heeft zijn ,haar mond vol van normen en waarde ,Maar als ik dan een coupe binnen kom om te controleren dan doet echt niemand zijn /haar mond open .Ook dat maakt dat wij soms niet zo vriendelijk door de trein gaan Het is toch een kleine moeite om goedemorgen /goedemiddag te zeggen Helaas dames en heren student niet alleen met de kaart wapperen of met uw neus in de krant en dan wijzen naar uw ov kaart die dan op tafel ligt. Als we zo wat beter met elkander om gaan maakt het ons werk nog leuker En wordt het voor u reiziger nog leuker om met de trein te reizen .En ten slotte geloof mij ook wij balen als er problemen zijn op het spoor en de treinen met vertraging rijden .Wij zijn dan wel het eerste aanspreek punt en daar zijn wij ook voor opgeleidt .Maar leuk is het niet .Met vriendelijke groeten Een conducteur met plezier in z,n werk



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: