lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
geld terug bij vertraging...
Gepost door: Frenzy (IP Gelogd)
Datum: February 7, 2006 01:12AM

heeft iemand ervaring met het volgende?...komt erop neer dat ik 3 kwartier later op mijn bestemming aankwam...ik kom dus in aanmerking voor de regeling 'geld terug bij vertraging'....moet mijn kaartje wel inleveren als bewijs, dat begrijp ik, maar hetzelfde kaartje heb ik ook nodig voor het declareren bij mijn baas!
wat nu??....kopietjes mag in beide gevallen niet!!...graag wat tips????......bvd Frenzy

Re: geld terug bij vertraging...
Gepost door: veronica (IP Gelogd)
Datum: March 9, 2006 07:59AM

Doe geen moeite, lees eerst de voorwaarden maar, op de NS site, dan kom je meestal toch al niet in aanmerking.

Re: geld terug bij vertraging...
Gepost door: Angela (IP Gelogd)
Datum: March 13, 2006 05:28PM

heb het toevallig van de week geprobeerd en krijg het wel terug. Het is en blijft het proberen waard. Misschien weten ze bij de NS een oplossing. Hanssie jij bent toch zo een optimist dan heb je hier vast wel een oplossing voor..of 1 van de medewerkers van de ns, die ook niet te laf zijn voor een reactie. Ben benieuwd

Re: geld terug bij vertraging...
Gepost door: Matthijs (IP Gelogd)
Datum: March 15, 2006 02:53PM

@ Veronica:
't Is zo simpel! Meer dan een half uur vertraging? Dan krijg je (een deel van) je geld terug. En een verzoek om geld terug is bij mij tot nu toe altijd gehonoreerd.

@ Frenzy:
Ik zou zo niet weten hoe je dat kunt oplossen. Je zou bij het pinnen van je kaartje om het bonnetje kunnen vragen, en dat samen met een kopie van je kaartje bij je declaratie kunnen doen, maar of je werkgever daar genoegen mee neemt weet ik natuurlijk niet!

Re: geld terug bij vertraging...
Gepost door: Niettie (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 08:10PM

En hoe zit dat dan als je een ov-jaarkaart hebt? dan heb je geen kaartje namelijk... dus eigenlijk niks om in te leveren... het nadeel van gratis reizen...

Re: geld terug bij vertraging...
Gepost door: Gregoor (IP Gelogd)
Datum: January 15, 2007 03:41AM

Lijkt me erg makkelijk. Je legt de kwestie voor aan je leidinggevende, of iemand bij je bedrijf die zich met de declaraties bezig houdt. Als deze niet accoord gaat met een kopie, dan geef je hen gewoon het origineel. Zo krijg je dan wel niks van de NS terug, maar dat is dan het probleem van je werkgever, toch? Je hebt hun ook netjes de kans geboden een oplossing te zoeken.

Heb echter het idee dat je liever en het kaartje vergoed ziet door je werkgever en ook zelf nog een deel terug wilt ontvangen. Dat is dan van twee walletjes eten, en dat zal dan helaas waarschijnlijk niet zo makkelijk lukken. Op zich wel terecht dus dat je werkgever deze eis stelt om ook onder andere dit tegen te gaan.

Re: geld terug bij vertraging...
Gepost door: Eric (IP Gelogd)
Datum: January 18, 2007 03:23PM

Ik kom vaak te laat aan op mijn plaats van bestemming door NS vertraging. Meestal is de treinvertraging zelf minder dan 30min, maar doordat ik mijn busaansluiting mis, is mijn totale vertraging veel meer dan een 30min. Precies vervelend.
Krijg ik dan ook mijn geld terug?
En dan heb ik het nog niet eens over inkomstenderving...

Het geeft altijd zoveel stress, het reizen met de trein. En het frustrerende is, ik ben er totaal van afhankelijk.

Re: geld terug bij vertraging...
Gepost door: r.m.meyer (IP Gelogd)
Datum: January 22, 2007 07:36PM

ik vind de laatste tijd dat de trein van uit hoorn naar amsterdam bijna minstens 2 keer per week ver traging heeft ik ben helemaal klaar met die kut ns en wat nou met mijn kaartje moet ik zeker elke week kaartjes naar jullie sturen homo's met vriendelijke groet roberto meyer

Re: geld terug bij vertraging...
Gepost door: Vera (IP Gelogd)
Datum: February 15, 2007 11:11AM

Je kunt een NS-account aanmaken via [klanten.ns.nl]
Als je vertraging hebt alleen je account en password intikken en de bijbehorende vertragingsgegevens.
Bankrekening invullen en klaar is kees. Leuker kunnen ze het niet maken.
Per mail krijg een bevesting van je vertraging en 2 weken later een mailtje dat ze het geld hebben overgemaakt.

Vera

Re: geld terug bij vertraging...
Gepost door: evert schepers (IP Gelogd)
Datum: February 18, 2007 02:42PM

Door vertraging heb ik een taxi moeten nemen om mijn vliegtuig te halen
De NS had meer dan een uur vertraging
Nu willen ze de extra taxi kosten niet vergoeden, waar had ik dan moeten verblijven, want ik woon niet in Nederland.
Ik vind dat de NS onbehoorlijk heeft gepresteerd
Wie kan mij helpen
evert

Re: geld terug bij vertraging...
Gepost door: EKT (IP Gelogd)
Datum: February 24, 2007 08:35AM

Het blijft me verbazen..Reizigers die alles op de minuut 'plannen'..Die denken, dat ze de enigste zijn..die van A naar B willen gaan..Ik vlieg niet zo vaak, maar ik weet wel dat we drie uur voor vertrek op Schiphol moeten zijn...Dan kan er een vertraging van een uur makkelijk af, zou je denken..Je kan ook zomaar tegen een file aanrijden, als je met de auto gaat..



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: