lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
tassen op zitplaatsen
Gepost door: Hendrik (IP Gelogd)
Datum: January 27, 2006 12:02PM

Regelmatig reis ik in de spits en dan zie je vaak dat medereizigers hun tassen op de zitplaatsen neerzetten. Vind dat zo asociaal want je weet gewoon dat de trein vol zit en er zijn ook nog bagagerekken om je spullen te plaatsen. Pas na vragen is men bereid zijn/haar spullen van de zitplaats te verwijderen. Vaak ook dan nog een verongelijkt gezicht daarbij trekkend. Echt raar hoor!
Ook zou ik het de normaalste zaak van de wereld vinden dat tijdens de spits mensen gaan staan in de balkons. Dat geeft ook wat meer ruimte voor anderen die met de trein mee willen.

Re: tassen op zitplaatsen
Gepost door: big b (IP Gelogd)
Datum: February 19, 2006 02:16AM

Ik zie dit ook vaak zat. De mensen die dit doen willen privacy, soort van teretoriumbewaking. Ze doen vaak net alsof ze je niet zien (in de hoop dat je weggaat) totdat je vraagt of ze hun tas op de grond willen zetten.

Re: tassen op zitplaatsen
Gepost door: Woef (IP Gelogd)
Datum: February 19, 2006 07:56PM

Aan deze 'asociale' mensen heb ik nog niet eens zo'n hekel. Waar ?k een hekel aan heb is dat mensen hun vouwfietsen mee mogen nemen in de spits. En dat laten ze nog goed zien ook... sta je op een overvol balkon en vlak voordat de trein stilstaat langs t perron om te stoppen, gaan die mensen hun fietsen in elkaar zetten... Jah, hoe raak je vertraagd... heb je een aansluiting van 2 minuten is er zo'n irritant iemand die met z'n uitgeklapte fiets de deur blokkeert... dan maar weer wachten op de volgende trein...

Re: tassen op zitplaatsen
Gepost door: jojo (IP Gelogd)
Datum: February 21, 2006 12:03AM

Ollanders zijn gewoon ASO's wanneer snappen jullie dat toch eens??? In het buitenland reizen is een verademing! Plus dat het hier bulkt van de criminelen!!! Allemaal dankzij het slappe-hap beleid!!!!

Re: tassen op zitplaatsen
Gepost door: Jay (IP Gelogd)
Datum: February 21, 2006 02:59PM

Eens

Re: tassen op zitplaatsen
Gepost door: Angela (IP Gelogd)
Datum: March 13, 2006 05:45PM

Goede topic, om nu eens te klagen over de bagageruimtes. In de meeste dubbeldektreinen kan je je bagage prima kwijt. In die coupetreinen over het algemeen ook wel (dubbelrek), maar er zijn heel veel treinen waar dat niet het geval is. Er zijn namelijk ook dubbeldekkers die zo een klein vak hebben dat je niks kwijt kunt en waar zet je je bagage dan. Onder de banken passen deze meestal niet ( heb het over weekendtassen van studenten). Sommige rekken zijn te klein, en bedenk de tassen te groot of te zwaar. Die passen er dus niet in. En er is geen 1 hollander die op zo een moment ook maar 1 vinger uitsteekt om dan even te helpen, zelfs niet als je het vraagt, maar zitten dat willen ze wel. Zitten dus altijd twee kanten aan.

En naast mij mag je altijd zitten, als je maar je mond houdt en niet doelloos gaat zitten lullen!!

Re: tassen op zitplaatsen
Gepost door: Xanders (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 08:16PM

Wat is er mis met lullen met elkaar in de treni?
Lijkt wel of het in de trein altijd een grafstemming moet zijn als het om stilte betreft...

Re: tassen op zitplaatsen
Gepost door: RG (IP Gelogd)
Datum: December 12, 2006 11:07AM

In de treinen die meestal langs Schiphol rijden is bijna geen baggageruimte voor die grote koffers, hier zouden ze opzich ook wel wat aan mogen doen. Verder haal ik mijn tas altijd wel weg als ik zie dat er veel mensen instappen, soms vergeet ik het wel eens omdat ik dan ver weg in mijn boek zit, maar als mensen dan half op je tas gaan zitten omdat je niet oplet vind ik ook asociaal.

Re: tassen op zitplaatsen
Gepost door: Joost (IP Gelogd)
Datum: December 22, 2006 01:11AM

Vaak zullen mensen met grote tassen een lang stuk reizen, als ik met mijn reis van ca 3 uur elke keer als ik iets uit mn tas wil halen mn tas uit t rek moet halen heb ik absoluut geen zin in, en het is vaak genoeg dat er plaatsen waar geen tas staat ook vrij is!!

Re: tassen op zitplaatsen
Gepost door: leonardo (IP Gelogd)
Datum: January 2, 2007 10:26AM

Re: tassen op zitplaatsen
Gepost door: Woef (IP Gelogd)
Datum: February 19, 2006 07:56PM


Aan deze 'asociale' mensen heb ik nog niet eens zo'n hekel. Waar ?k een hekel aan heb is dat mensen hun vouwfietsen mee mogen nemen in de spits. En dat laten ze nog goed zien ook... sta je op een overvol balkon en vlak voordat de trein stilstaat langs t perron om te stoppen, gaan die mensen hun fietsen in elkaar zetten... Jah, hoe raak je vertraagd... heb je een aansluiting van 2 minuten is er zo'n irritant iemand die met z'n uitgeklapte fiets de deur blokkeert... dan maar weer wachten op de volgende trein...

Volgens mij mag dat niet eens volgens de NS huisregels (hangt in elke trein) alleen buiten de spits mogen er vouwfietsjes mee dacht ik.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: