lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Vertraging door goederentrein
Gepost door: Visser (IP Gelogd)
Datum: January 20, 2006 05:06PM

Reizigers let eens goed op wanneer je op de trein staat te wachten en vertraging verwacht/ hebt of krijgt. Mijn ervaring is dat een groot percentage zeker 70% van de vertragingen komen door goederentreinen. Op het moment dat je 5 minuten vertraging of meer op het bord ziet verschijnen komt er op jouw spoor ineens een goederentrein langzaam voorbij rijden.

EN UITERAARD GAAN DIE ALTIJD VOOR. NS heeft contracten als leverancier waarin staat dat het niet op tijd aanleveren van de goederen een hoge PENALTY als gevolg heeft. Hier is de normale reiziger flink de duppe van omdat wanneer deze zijn reiskosten terugvraagt dit altijd minder is dan de penalty voor de ns.

Reizigers let er is op of geef je mening over dit onderwerp!

Re: Vertraging door goederentrein
Gepost door: Ed (IP Gelogd)
Datum: January 20, 2006 08:59PM

Ik kan duidelijk merken dat u niet geheel op de hoogte bent.
Even voor de volledigheid; iedere trein wordt behandeld als een trein.
Of het nu goederen of reizigers betreft. iedere trein heeft een dienstregeling, dus ook een goederentrein. Ik ben benieuwd of de goederenboeren ook zo klagen als ze weer achter een vertraagde stoptrein zitten. En nog wat; een goederentrein van 3000 ton heeft andere rij/remeigenschappen dan de VIRM waar u wellicht in zit. Verdiep u aub in de materie alvorens te kakelen als een kip zonder kop.

Re: Vertraging door goederentrein
Gepost door: Flip (IP Gelogd)
Datum: January 23, 2006 03:51PM

A- NS rijdt reizigerstreinen - Dus geen goederen treinen
B- Railion Rijdt Goederentreinen en dus geen Reizigerstreinen
C- Prorail bepaald welke trein eerst mag
D- Railion en de NS (en overige vervoerders dus niet)
E- Het treinverkeer wordt automatisch aangestuurd door de Computer
oftewel verdiep je eens wat dieper in de gang van zaken voordat je gaat zitten zeuren.

Re: Vertraging door goederentrein
Gepost door: Ed (IP Gelogd)
Datum: January 23, 2006 06:06PM

Ralion is slechts 1 van de goederenvervoerders. De markt wordt steeds meer overgenomen door Rail4Chem, ACTS, ERS, HGK en D&LJ

Re: Vertraging door goederentrein
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: January 25, 2006 01:19PM

Je hebt er weinig verstand van maar dat wist je nu na al deze reactie,s wel denk ik

Re: Vertraging door goederentrein
Gepost door: Prorailer (IP Gelogd)
Datum: February 3, 2006 12:27AM

Prorail bepaald nooit zelf de volgorde van treinen.

Als er vertragingen zijn moet Prorail de volgorde afhandelen, aan de hand van (van te voren aangeleverde) afhandelingsstrategie?n.

Deze afhandlingsstrategie?n worden door de vervoerders ZELF aangeleverd !!
Prorail MOET deze uitvoeren..

Hetzelfde geldt voor het opheffen of vertraagd laten rijden van treinen inclusief het niet overnemen van aansluitingen. Tegenwoordig lijkt namelijk punctualiteit v??r de reiziger te gaan.
Prorailers hebben dit alles maar uit te voeren.

Prorail moet (neutraal) de belangen van ALLE vervoerders behartigen en o.a. NSR moet een bepaalde winst (lees punctualiteit) halen.

Ik hoop dat het iets duidelijker is geworden hoe het tegenwoordig werkt.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 12/11/06 08:49PM door pieter.

Re: Vertraging door goederentrein
Gepost door: sesso con cavalli (IP Gelogd)
Datum: June 23, 2007 05:27PM

pagine piuttosto informative, piacevoli =) [www.obiettiv4i64.info]



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: