lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
juiste route???
Gepost door: R.Venverloo (IP Gelogd)
Datum: January 19, 2006 04:09PM

ik ging afgelopen weekend van zoetermeer-oost naar apeldoorn en weer terug.voor mij een onbekende route,dus ik kijk op de site OV9292 hoe ik moet reizen en wat de tijden zijn.met die verkregen info gingen we op stap: zoetermeer-oost naar voorburg en vandaaruit naar apeldoorn.onderweg controle en daar kregen we een berisping...huh? we mochten zo niet reizen.we hoorden via Gouda te reizen.hoe moet ik dat weten???ik maak juist gebruik van ov9292 om de juiste route te verkrijgen! ik weet dus niet beter of dit is de juiste route! ik liet hem de print zien en ja,hij gaf ons gelijk,dus geen boete.na zijn uitleg snapte ik hem ook wel.want het stukje van zoetermeer-oost naar voorburg is om...je reist naar voorburg met een stoptrein en in voorburg pak je een sneltrein/intercity die weer vrolijk door zoetermeer-oost raast naar gouda! dus blijkbaar geeft ov9292 de SNELSTE route,maar zegt er niet bij dat het om is en dat er extra kosten aan verbonden zijn als je zo besluit te reizen...ik kwam er nu dus bij toeval achter door een oplettende conducteur en weet het nu voor een volgende keer.ditzelfde heb ik trouwens OOK op mijn route naar mijn werk.ik werk 3 dagen in de week in Ede en reis dan dus van zoetermeer-oost naar ede-wageningen.ook die route verkreeg ik via ov9292 : van zoetermeer-oost naar zoetermeer en vandaaruit de sneltrein richting arnhem en er in ede-wageningen uit.het viel me al op dat die vanuit zoetermeer weer vrolijk langs zoetermeer-oost raast...bij controle werd me gezegd dat ik via gouda moet reizen.ook hier werd me weer duidelijk dat ov9292 dat NIET meldt en alleen de snelste route aangeeft.zou ik via gouda gaan,dan is er geen aansluiting en ben ik een half uur langer onderweg! via de automaat heb ik gekeken wat het me kost als ik LEGAAL via zoetermeer zou reizen (met de "via" knop),de route dus die ik altijd al reed.nou,geen prijsverschil ! of ik nou via zoetermeer of gouda reis,de prijs is hetzelfde.dus je begrijpt dat ik gewoon lekker via zoetermeer reis,scheelt me een half uur.de meeste conducteuren letten er niet eens op,het is zeer zelden dat ze me er op wijzen en dat steek ik vriendelijk mijn verhaaltje af en vooral dat het in prijs niks uitmaakt.en dan is het goed.maar ik vind dus dat de ov9292 site in eerste instantie de JUISTE route moet geven en als OPTIE de evt. snellere/duurdere route.

Re: juiste route???
Gepost door: piet (IP Gelogd)
Datum: February 22, 2006 10:26PM

waardeloos, je moet ook NS reisplanner nemen joh, ben ik zeer tevreden over

Re: juiste route???
Gepost door: tombee (IP Gelogd)
Datum: February 23, 2006 08:44PM

Ik heb al de meest vreemde routes gehad met ov9292 (of de reisplanner op de site van connexxion). Voor een eenvoudige reis met trein en metro heb ik weleens een reis gekregen die me in allerlei bussen verwees (en nee, ik had niet geselecteerd dat ik alleen met de bus wilde reizen). Deze reis was langer dan de gewone reis, dus waarom de planner die weergaf blijft me een raadsel.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: