lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
giropas en kaartje kopen...
Gepost door: R.Venverloo (IP Gelogd)
Datum: January 19, 2006 03:40PM

voor zover ik weet staan er op ieder station zowel de oude (met codes) als nieuwe (met tiptoets) kaartjesautomaten.ik reis 3 dagen in de week van zoetermeer-oost naar ede-wageningen en weer terug voor mijn werk.mijn kaartje koop ik dus in zoetermeer-oost.maar mijn GIROpas werkt NIET daar op de nieuwe automaat,wel op andere stations met nieuwe automaten.o.k.;pak ik de oude automaat.die was stuk! mijn vriendin was er bij,dus haar pas gebruikt bij de nieuwe automaat (zij heeft een BANKpas).ik vertrek altijd ruim op tijd en had dus de tijd.ik wou nu wel eens weten waarom mijn pas niet werkt op dat ding.mijn pas is niet stuk,aangezien die WEL op andere nieuwe automaten werkt.ik maakte dus gebruik van de informatiezuil en legde de situatie uit.nou,info kreeg ik niet...eerder dat ik niet moest zeuren,want er staan altijd meerdere automaten,zei ze.blijkbaar niet bij haar doorgedrongen dat de andere automaat stuk was?ik gaf het op.maar later het nog eens telefonisch geprobeerd.ik wou gewoon duidelijke uitleg.ik was niet boos of zo.ik werd -tig keer doorverbonden.uiteindelijk kreeg ik het antwoord dat het aan de Postbank ligt;die weigeren de passen aan te passen aan de nieuwe automaten...maar dat is bullshit ! als dat zo zou zijn,dan zou mijn pas het bij GEEN ENKELE nieuwe automaat het moeten doen! maar meer info kreeg ik niet.volgens de Postbank ligt het weer aan de NS...lijkt mij ook logisch,want nogmaalsyawning smileyp andere nieuwe automaten doet die het prima! moet ik dan maar verhuizen?zodat ik niet meer in zoetermeer-oost hoef op te stappen?ik heb dit al vaker meegemaakt,dat de oude automaat stuk was.op de nieuwe automaat staat dat je ook met een MasterCard kan betalen.handig,dacht ik nog.maar mijn MasterCard werd NIET geaccepteerd! mijn MasterCard is van de : Postbank... het zal toch niet waar zijn?ik belde weer.en ook dit antwoord verbaasde mij: meneer,het MasterCard-logo hebben wij er vast opgezet omdat de automaten in de TOEKOMST ook creditcards aan kunnen... in de TOEKOMST?!?!? zet dat er dan bij op de automaat!!! want ik begon mij weer ernstige zorgen te maken en twijfelde aan mijn aura...maar goed,de kans dat de oude automaat stuk is is klein.en ik zorg altijd dat ik ongestempelde kaartjes op zak heb.ik koop er altijd 5 en koop weer nieuwe als ik er nog 1 op zak heb.maar toch... smiling smiley het is me in het begin 1 keer overkomen dat de automaat stuk was en ik GEEN kaartjes op zak had.dan kijk ik waar de conducteur staat te fluiten en stap daar in.ik legde het uit,meldde het automaatnummer (zodat hij het kon doorgeven) en kocht ZONDER boete mijn kaartje.MAAR,mijn probleem is echter: mocht het toch nog een keer gebeuren en de conducteur geeft die boete WEL (dat recht heeft die nou eenmaal),dan krijg ik ECHT NIET die 35 euro terug! want ik kan NIET bewijzen dat mijn pas het NIET op de nieuwe automaat doet! tenzij er iemand bij gaat staan om te checken...en dat doen ze natuurlijk niet.

Re: giropas en kaartje kopen...
Gepost door: Jan (IP Gelogd)
Datum: February 26, 2006 03:20PM

Ik vind het een WAARDELOZE "service", dat men op veel stations (b.v. Almelo en Emmen en ook 's morgens voor 8 uur in Hengelo op zaterdag) de loketten gesloten heeft en niet eens met contant geld een kaartje kan kopen. Daar komen ook nog eens "transactiekosten" bij. Men wordt dus gedwongen een kaartje te kopen uit de automaat. Ik heb van andere reizigers al veel klachten gehoord met ingeslikte en geweigerde pinpassen. Ik roep hiermee ALLE reizigers op om ALLEEN kaartjes bij de LOKETTEN te kopen en als dit niet (snel lukt) GEEN gebruik meer te maken van de trein gedurende enkele weken! Reken er maar op dat , als niemand gebruik maakt van de trein, binnen de kortste keren de loketten voor de kaartjesverkoop weer in ere hersteld zijn! Zo moet men de arrogante NS aanpakken. Jan.

Re: giropas en kaartje kopen...
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: February 26, 2006 08:23PM

ben hetmet je eens wat de loketten betreft.Maar hoe kom je dan op je bestemming? te ver om te fietsen,geen auto,jeugd die naar school moet.En parkeren met de auto gebeurd ook per automaat dus waarom kunnen we met ze allen dat dan wel?

Re: giropas en kaartje kopen...
Gepost door: Jan (IP Gelogd)
Datum: February 27, 2006 11:13PM

Ik ben het helemaal met je eens; als je geen auto bezit en afhankelijk bent van de trein, dan kan je niet anders. Mijn oproep houdt in: Als men gedurende enkele weken de trein niet nodig heeft of alternatieven heeft (auto) , maak dan ALS PROTEST geen gebruik van de trein, als men in de wat grotere plaatsen geen kaartje kan kopen bij het loket. Op deze manier wil ik druk uitoefenen om de loketten weer in eer te herstellen, anders KOST het klanten. Dat is mijn mening.

Re: giropas en kaartje kopen...
Gepost door: directeur (IP Gelogd)
Datum: March 20, 2006 10:47AM

Service heeft met tennis te maken en NIETS met de NS ... de directie

Re: giropas en kaartje kopen...
Gepost door: Mar (IP Gelogd)
Datum: April 3, 2006 09:14PM

TREINTJE Schreef:
-------------------------------------------------------
> wANNEER DE AUTOMAAT NIET DEUGD KAN JE GEWOON EEN
> KAARTJE IN DE TREIN KOPEN ,ZONDER DE WETTELIJK
> OPGELEGDE BOETE ,DUS WAT IS HET PROBLEEM?

Afgelopen weekend wilde ik dus een kaartje gaan kopen in Lage Zwaluwe maar daar hadden ze dus het oude kaartjesautomaat vernieuwd. Maar nog niet aangesloten. Kom ik het netjes melden bij de conducteur. Wilt hij mij een boete opleggen omdat ik vrijdag al wist dat ik zondag de trein terug zou nemen. En dat ik een kaartje zonder datum had moeten kopen. Ik kon dus op een ander station rennen voor een kaartje. Om weer met diezelfde trein verder te kunnen reizen. Ik kon dus GEEN kaartje bij de conducteur kopen.



Re: giropas en kaartje kopen...
Gepost door: TREINTJE (IP Gelogd)
Datum: April 8, 2006 12:42AM

Wanneer je een kaartje bij de conducteur neemt ,en dan kiest voor een uitstel van betaling , zal je zien dat je na uitleg van redenen uiteindelijk een acceptgirokaart krijgt met het "normale bedrag" ,zoniet kan je contact opnemen met klantenservice om alsnog je verhaal te doen.
Deze maakt een aantekening in de computer en kan ook checken of daadwerkelijk je verhaal juist is .
En zo word een klant geregistreerd. tevens kunnen ze zien of een klant niet iedere keer met hetzelfde verhaal zonder geldig vervoerbewijs reist,en kan je kwaad van goed onderscheiden! succes de volgende keer ,(dus niet contant betalen wanneer het onterrecht is !)

Re: giropas en kaartje kopen...
Gepost door: Marie (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2008 10:26PM

Wat ik hier allemaal lees schijnen problemen van een paar jaar geleden te zijn, maar ik heb het nu nog. Ik reis regelmatig met de trein en vroeger kocht ik dus gewoon een kaartje bij de kaartautomaat. Maar sinds een paar maanden lukt dit niet meer, omdat hij mijn (postbank) giropas "onbruikbaar" vindt. Hierdoor moet ik iedere keer minstens een kwartier in de rij staan bij de balie, 50 cent extra betalen (wat ik overigens ook belachelijk vind) en mis ik vervolgens mijn trein. Mijn giropas is niet defect, want hij doet het wel in winkels, giromaten enz, alleen op stations niet. Heeft er iemand hetzelfde probleem of weet iemand een mogelijke verklaring?

Re: giropas en kaartje kopen...
Gepost door: Trijntje (IP Gelogd)
Datum: September 29, 2008 08:30AM

Als je een kwartier in de rij moet staan, schijnen de mensen het helemaal niet erg te vinden, die 50ct bij te moeten betalen...Of ze staan er allemaal met een pas die niet in de automaat te gebruiken is, dat kan ook! Maar eenkwartier wachten, ik vraag me af bij welk station dit nog zo is..Dan moet je zeker wel 30 mensen voor je hebben...Maar goed..HEt schijnt dat als je je pasje weer in een postbank zutomaat steekt, hij weer een soort van 'gereset' wordt..En naar het schijnt...zitten er een aantal strips op je pasje, als er één ietwat kapot is, wordt hij door de automaat niet herkent ofzo...
Gewoon weer terug naar de oude situatie zou het beste zijn, overal weer lokettistes! Maar das weer niet haalbaar..want er wordt gemiddeld van 5 tot 1u met treintjes gereden...En als je dan toch iedereen 'te vriend' wilt houden.. Wisselautomaten is ook geen optie, want die zouden dan weer door aso's opengebroken worden, net als een paar jaar geleden, dit met de strippenkaart gebeurden...
De meneer van de topic zei ook nog dat er met MasterCard betaalt kon worden, das niet helemaal goed, wel met Maestro card...ALs ie werkt dan he...



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: