lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2
ns geweldig
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: January 17, 2006 06:31PM

We gaan met de trein naar maastricht vanaf utrecht.Het is 09.04 ,we vertrekken en wat denk je 10.30 zijn we in maastricht. Controle gehad onderweg ,geen vertraging,dus wat zeuren we nu met z,n alle.
Ga eens met de auto om die tijd.File bij Everdingen,bij de brug in Zaltbommel,bij Eindhoven hoe laat zouden we in Maastricht zijn? 11.30? oja ook nog een half uur om een parkeerplaats te zoeken.
Zeur toch niet zo allemaal. Lekker fijn met de trein.

Re: ns geweldig
Gepost door: Perry (IP Gelogd)
Datum: January 17, 2006 08:49PM

Natuurlijk rijdt de trein echt wel eens op tijd Hans en ja, dan is het een mooi vervoersmiddel, maar klagen mag best want vertragingen zijn aan de orde van de dag en ze duren vaak meer dan een half uur. Zelf ben ik nu 2 weken aan het werk in Hilversum, van de 10 treindagen had ik 8 keer vertraging waarvan 5 keer een half uur of meer. Dat is toch niet meer normaal.... Allemaal op het traject Hilversum-Eindhoven.

Re: ns geweldig
Gepost door: hanssie (IP Gelogd)
Datum: January 19, 2006 06:31PM

dat weet ik wel ,maar op de snelweg is het iedere dag mis dag in dag uit.Wie hoor je daar over?
Krijg je dan ook je geld terug na weer een file van een half uur of meer?
Nee dus

Re: ns geweldig
Gepost door: vincent (IP Gelogd)
Datum: January 29, 2006 12:34PM

Quote:
Krijg je dan ook je geld terug na weer een file van een half uur of meer?
Hehe. Dat wordt een leuke claim richting het ministerie van Verkeer en Waterstaat dan...

Re: ns geweldig
Gepost door: hc (IP Gelogd)
Datum: February 15, 2006 02:10AM

hanssie Schreef:
-------------------------------------------------------
> We gaan met de trein naar maastricht vanaf
> utrecht.Het is 09.04 ,we vertrekken en wat denk je
> 10.30 zijn we in maastricht. Controle gehad
> onderweg ,geen vertraging,dus wat zeuren we nu met
> z,n alle.
> Ga eens met de auto om die tijd.File bij
> Everdingen,bij de brug in Zaltbommel,bij Eindhoven
> hoe laat zouden we in Maastricht zijn? 11.30? oja
> ook nog een half uur om een parkeerplaats te
> zoeken.
> Zeur toch niet zo allemaal. Lekker fijn met de
> trein.


Hartstikke fijn dat je zo positief bent... maarre... het is onmogelijk om in anderhalf uur met de trein van utrecht naar maastricht te reizen: 9.04 vertrek in utrecht is 11.03 in maastricht.

Re: ns geweldig
Gepost door: sebastiaan (IP Gelogd)
Datum: February 22, 2006 04:14PM

ns is de beste ik bedoel ik rij al 5 jaar denhaag groningen voor mijn school moet om

06:38 Den Haag Centraal 5 Utrecht Centraal Intercity 521 NS
09:15 i Groningen 3b

het is altijd goed ga zo door ns

Re: ns geweldig
Gepost door: piet (IP Gelogd)
Datum: February 22, 2006 08:40PM

HC, dat is een wijze uitspraak, zat het net ook al te controleren op ns.nl, want van rotterdam-alexander naar Zutphen is een uur en 3 kwartier. En meestal is er wel wat op het diesel traject tussen apeldoorn en zutphen. Laatst weer op apeldoorn, ALWEER een of andere storing, en reden er treinen met 20km/h, verder was je er met de bus sneller geweest, dus die hadden ze ook wel even kunnen regelen winking smiley

NS Sucks, trains don't

Re: ns geweldig
Gepost door: Iris (IP Gelogd)
Datum: March 2, 2006 10:22AM

Mensen de trein heeft heus wel een keer vertraging maar heus ook wel een keer niet, en gebruik die tijd dat u moet wachten dan even om ergens een kopje koffie of een broodje te halen. dat is dan een fris begin van de dag ipv met een chaggerijnige kop op het werk te verschijnen. Ik vind treinen een prima vervoer middel en ben er ook minder voor kwijt dan dat ik met de auto zou moeten en per week 100 liter er door heen jaag. Bovendien er word op de best mogelijke maniet VOOR je gewerkt ipv dat jij dat doet, zou het dan niet iets respectvoller zijn om hier op een normale manier mee om te gaan. Die mensen kraken ons toch ook niet de hele dag af op wat wij voor werk doen?

Re: ns geweldig
Gepost door: jaah (IP Gelogd)
Datum: March 2, 2006 10:22AM

Iris Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mensen de trein heeft heus wel een keer vertraging
> maar heus ook wel een keer niet, en gebruik die
> tijd dat u moet wachten dan even om ergens een
> kopje koffie of een broodje te halen. dat is dan
> een fris begin van de dag ipv met een
> chaggerijnige kop op het werk te verschijnen. Ik
> vind treinen een prima vervoer middel en ben er
> ook minder voor kwijt dan dat ik met de auto zou
> moeten en per week 100 liter er door heen jaag.
> Bovendien er word op de best mogelijke maniet VOOR
> je gewerkt ipv dat jij dat doet, zou het dan niet
> iets respectvoller zijn om hier op een normale
> manier mee om te gaan. Die mensen kraken ons toch
> ook niet de hele dag af op wat wij voor werk doen?




Re: ns geweldig
Gepost door: Angela (IP Gelogd)
Datum: March 13, 2006 05:34PM

Ok inderdaad mee eens, de ns heeft ook weleens geen vetraging, maar in de meeste gevallen is er altijd wat. Ik maak gebruik van het traject Dordrecht-Maastricht en ik kan vertellen dat er bijna om de week wel iets aan de hand is. Dan is er weer een storing, dan weer vertraging, dan weer geen treinen, dan weer werkzaamheden, dan roepen ze 6 keer verschillende dingen om, waardoor je je toch moet haasten (terwijl je al een half uur staat te wachten), bij 1 vlokje sneeuw kondigen ze al aan dat er niet meer wordt gereden etc etc etc. Er is altijd wel iets!! En dat ze dan die ene keer op tijd rijden valt een beetje in het niets. Een eerste indruk is de belangrijkste, een tweede kans krijg je nooit!! En dat is wat de ns fout doet. Als ze nou meer informatie geven als er vertraging is ofzo, dan heb ik er nog wel begrip voor, maar als je daar 10 min op moet wachten en 10 min later (in totaal 20 min wachten) hoor je niks meer en laten ze je gissen dan wordt het knap vervelend. En geen conducteur te bekennen op zo een moment.!!!!!

Re: ns geweldig
Gepost door: sebastiaan (IP Gelogd)
Datum: May 10, 2006 07:00PM

Angela Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ok inderdaad mee eens, de ns heeft ook weleens
> geen vetraging, maar in de meeste gevallen is er
> altijd wat. Ik maak gebruik van het traject
> Dordrecht-Maastricht en ik kan vertellen dat er
> bijna om de week wel iets aan de hand is. Dan is
> er weer een storing, dan weer vertraging, dan weer
> geen treinen, dan weer werkzaamheden, dan roepen
> ze 6 keer verschillende dingen om, waardoor je je
> toch moet haasten (terwijl je al een half uur
> staat te wachten), bij 1 vlokje sneeuw kondigen ze
> al aan dat er niet meer wordt gereden etc etc etc.
> Er is altijd wel iets!! En dat ze dan die ene keer
> op tijd rijden valt een beetje in het niets. Een
> eerste indruk is de belangrijkste, een tweede kans
> krijg je nooit!! En dat is wat de ns fout doet.
> Als ze nou meer informatie geven als er vertraging
> is ofzo, dan heb ik er nog wel begrip voor, maar
> als je daar 10 min op moet wachten en 10 min later
> (in totaal 20 min wachten) hoor je niks meer en
> laten ze je gissen dan wordt het knap vervelend.
> En geen conducteur te bekennen op zo een
> moment.!!!!!



HAHAHAHA oh wat grappig ga maar is 1 keer bij pro rail klagen met hun sijn en wisselstoring. Pro rail is van de overheid. ga daar maar is klagen

Re: ns geweldig
Gepost door: Anafets (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2006 05:50PM

Natuurlijk, alleen is Pro Rail jarenlang verwaarloosd door NS zelf alvorens dit naar de overheid werd overgedraden... Beetje zout dat NS nu probeert voor alle vertraging de schuld in de schoenen van ProRail te schuiven.

Verder is de trein belachelijk duur. Ze zeggen wel dat het goedkoper is dan de auto, nou mooi niet! moet je eens met 4 personen van R'dam naar A'dam gaan, voor dat bedrag kan ik zelfs met de taxi ipv zelf rijden.

Re: ns geweldig
Gepost door: OVee-slachtoffer (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2006 05:58PM

Kudt OVee.
Geen onderbouwing, lijkt me niet nodig.

Re: ns geweldig
Gepost door: jaapie (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2006 06:16PM

De ns is gewoon enorm zaad.
Als ik met de trein ga *als* is er _altijd_ wat aan de hand.
En het is gvd duurder dan een vlucht naar engeland..snap er geen hol van, betaal onderhand
30 euro voor een retourtje adam/ede, dan denk ik das 70 gulden, dat is echt niet normaal.

Ik probeer het ten alle tijde te vermijden, reizen met de trein, want het is echt om te janken met de NS.
Als ik betaal wil ik op tijd aankomen, en niet uren wachten op een bus ofzo.
Paar keer afspraken gemist, wilde naar een beurs toe, dag vrij genomen, allemaal voor niks,
en je krijg t je geld ook maar half terug. Het is gewoon een drama, het maakt me niet uit dat er vertragingen zijn, maar een beetje aardig tegen de vaste klanten verheet het.

Net zo als met die veteraan.
Befehl ist befehl en op de bon ouwe veteraan, had je hier maar niet moeten zitten. Ongelooflijk, je zou zo'n conducteur toch met zijn harses in zo'n klap afvalbak (die altijd vol zit trouwens) knallen?

Re: ns geweldig
Gepost door: Urn (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2006 06:30PM

probeert u maar eens alle treinen in heel nederland op tijd te laten rijden, een net zo groot als deze, met zo veel reizigers en zo nauwgezette tijden is ongeloofelijk storingsgevoelig. Bovendien vind bij 1 storing een domino-effect plaats dat ontzettend moeilijk is om tegen te gaan. Ik vind het knap dat er zoveel treinen op tijd komen..

Re: ns geweldig
Gepost door: jaapie (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2006 06:55PM

Urn Schreef:
-------------------------------------------------------
> probeert u maar eens alle treinen in heel
> nederland op tijd te laten rijden, een net zo
> groot als deze, met zo veel reizigers en zo
> nauwgezette tijden is ongeloofelijk
> storingsgevoelig. Bovendien vind bij 1 storing een
> domino-effect plaats dat ontzettend moeilijk is om
> tegen te gaan. Ik vind het knap dat er zoveel
> treinen op tijd komen..

Ga maar eens naar Japan. Is tig keer groter en tig keer drukker. Alles rijd op tijd, op de seconde. Aantallen vertragingen is bijna nul.

Vind het een beetje zwak om aan te dragen dat dat een reden zou zijn, "het is zo moeilijk met zoveel mensen en zulk een preciese tijden" Net of dat in andere landen niet geld. Als ze zo nodig de prijzen omhoog gooien alsof het de laatste dag op de Tilburgse kermis betreft dan mag je ook wel wat beters verwachten dan vertragingen, geen plek behalve op t balkon en duurdere loketten dan automaten.



Re: ns geweldig
Gepost door: Sjaak (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2006 07:38PM

Lekekr argument: "Probeer het maar eens goed te doen met al die moeilijke machines". We betalen gewoon voor die trein. U koopt toch ook geen televisie die stuk is? Dan zegt u toch ook niet: "ja, is best moelijk hoor een televisie fabriceren."
Het zijn mensen zoals u die het mogelijk maken dat de NS door kan blijven gaan met hun WANBELEID.

Re: ns geweldig
Gepost door: lydia (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2006 07:52PM

Owke...ga niet klagen over op tijd enzo want ik ben ook vaak zat te laat en dan wacht de trein ook niet op mij. Maar wat die fuckers van de NS wel kunnen doen, is ipv vervo erbewijzen (Slimmerds) zit- en staanplaatsen te maken. Zal een stuk schelen! Je betaalt het volle pond, maar je hebt geluk als je kunt zitten. Ik vind het niet erg om te staan, maar dan mogen ze van mij wel een stukkie van mijn prijs afhalen.

Re: ns geweldig
Gepost door: Zilt (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2006 08:45PM

Jaaaaaa. NS geweldig! Afgeblaft worden door een conducteur met een drankkegel: "Kaartjes!!!!!" Klonk bijna als een welbekende meneer uit een buurland.
Vragen stellen in de trein? Niemand te bekennen. Nooit iemand die eens zegt: halen jullie je tassen eens lekker van die stoelen, hebben jullie voor 2, 3, 4 plaatsen betaald?
Vertragingen tel ik al niet meer. Waarom geen treinstel voor rokers, helemaal achteraan geplakt?
Ben dus bijna klaar met rijlessen! Straks in mijn eigen auto, met mijn eigen muziek (niet die takkenherrie die normaal schijnt te zijn vanuit 7 mp3-spelers door elkaar), geen 12 telefoongesprekken door elkaar, allemaal no-ones die zo nodig somebody willen zijn en dus hun hele ---BORING--- levensverhaal door een coup? heenjenzen. En lekker roken.
Echt fijn de NS!

Re: ns geweldig
Gepost door: Richard (IP Gelogd)
Datum: May 13, 2006 12:41PM

OK er gebeuren dingen die niet goed zijn.Maar een punctualiteit van 86 % is toch ook weer niet zo slecht.86 keer van de 100 op tijd zijn lukt je met de auto niet hoor.

Re: ns geweldig
Gepost door: Rembo (IP Gelogd)
Datum: May 13, 2006 01:45PM

Zilt zegt:

>Jaaaaaa. NS geweldig! Afgeblaft worden door een conducteur met een drankkegel: "Kaartjes!!!!!" Klonk >bijna als een welbekende meneer uit een buurland.
>Vragen stellen in de trein? Niemand te bekennen. Nooit iemand die eens zegt: halen jullie je tassen >eens lekker van die stoelen, hebben jullie voor 2, 3, 4 plaatsen betaald?
>Vertragingen tel ik al niet meer. Waarom geen treinstel voor rokers, helemaal achteraan geplakt?
>Ben dus bijna klaar met rijlessen! Straks in mijn eigen auto, met mijn eigen muziek (niet die takkenherrie >die normaal schijnt te zijn vanuit 7 mp3-spelers door elkaar), geen 12 telefoongesprekken door elkaar, >allemaal no-ones die zo nodig somebody willen zijn en dus hun hele ---BORING--- levensverhaal door >een coup? heenjenzen. En lekker roken.
>Echt fijn de NS!

Zit je nou af te geven op de NS, of op je medemens???

Re: ns geweldig
Gepost door: sebastiaan (IP Gelogd)
Datum: May 13, 2006 04:09PM

sebastiaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Angela Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ok inderdaad mee eens, de ns heeft ook
> weleens
> > geen vetraging, maar in de meeste gevallen is
> er
> > altijd wat. Ik maak gebruik van het traject
> > Dordrecht-Maastricht en ik kan vertellen dat
> er
> > bijna om de week wel iets aan de hand is. Dan
> is
> > er weer een storing, dan weer vertraging, dan
> weer
> > geen treinen, dan weer werkzaamheden, dan
> roepen
> > ze 6 keer verschillende dingen om, waardoor
> je je
> > toch moet haasten (terwijl je al een half
> uur
> > staat te wachten), bij 1 vlokje sneeuw
> kondigen ze
> > al aan dat er niet meer wordt gereden etc etc
> etc.
> > Er is altijd wel iets!! En dat ze dan die ene
> keer
> > op tijd rijden valt een beetje in het niets.
> Een
> > eerste indruk is de belangrijkste, een tweede
> kans
> > krijg je nooit!! En dat is wat de ns fout
> doet.
> > Als ze nou meer informatie geven als er
> vertraging
> > is ofzo, dan heb ik er nog wel begrip voor,
> maar
> > als je daar 10 min op moet wachten en 10 min
> later
> > (in totaal 20 min wachten) hoor je niks meer
> en
> > laten ze je gissen dan wordt het knap
> vervelend.
> > En geen conducteur te bekennen op zo een
> > moment.!!!!!
>
>
>
> HAHAHAHA oh wat grappig ga maar is 1 keer bij pro
> rail klagen met hun sijn en wisselstoring. Pro
> rail is van de overheid. ga daar maar is klagen
>
Hahahahahahahhaah oh wat GRAPIG ns was tot 1995 van de overheid



Re: ns geweldig
Gepost door: Nienke (IP Gelogd)
Datum: May 15, 2006 01:14PM

Wat kunnen een hoop mensen zeiken zeg!!!!!
Ga lekker met de auto of een ander vervoersmiddel als je moe wordt van NS. Pak je fiets!!!!!!
Ik reis elke dag van Den Haag naar Leiden en het is maar een klein stukje maar in anderhalf jaar dat ik gebruik maak van deze verbinding, ben ik maar 1 keer met de bus gegaan.
Tuurlijk wel vertragingen maar die duurde nooit langer dan 10 minuten!!!

Wees blij dat je vervoerd wordt en loopt niet te zeuren!!!

Waar ik me aan irriteer zijn de mensen met de mp3 spelers die denken dat ze alleen in de coupe zitten en de muziek maar zo hard zetten dat iedereen mee kan luisteren!!!
Doe dat lekker thuis

Re: ns geweldig
Gepost door: Sonja (IP Gelogd)
Datum: May 15, 2006 01:52PM

86 van de 100 keer op tijd. Dat betekend vaak 14 keer een half uur vertraging. Met de auto sta je ook weleens in de file, maar meestal is dat toch maar een paar minuutjes. Van station naar station ben je misschien gemiddeld wel sneller met de trein. Maar ik woon niet op een station, en ik mijn eindbestemming is ook geen station. Daarom is de auto 9 van de 10 keer toch sneller.


Re: ns geweldig
Gepost door: Maarten-Jan-Nico-Kees van Slettenveen (IP Gelogd)
Datum: May 23, 2006 01:43PM

De NS? Super fijn man!
Eerst fietsen/lopen of in een bus vol agressieve "nieuwe nederlanders" naar het station in de stad waar ik niet ben of hoef te zijn.
Daar een trein pakken van een plek waar ik niks te zoeken heb, via een andere plek waar ik niks te zoeken heb en waar ik weer te laat aan kom, kan ik vervolgens met de volgende trein met vertraging, staand, naar de volgende plek waar ik niks te zoeken heb, om daar weer te moeten lopen en de volgende bus te pakken naar de plek waar ik zijn moet.
Ik vind het gewoon ideaal. Vreemd dat hullie het niet met me eens zijn.........

Re: ns geweldig
Gepost door: @Richard (IP Gelogd)
Datum: May 24, 2006 12:45PM

86 van de 100x buiten de spits of in rustigere regio's op tijd komen met de auto is geheel niet moeilijk, hoor... Hou er ff rekening mee dat die 14% waarschijnlijk in de spits valt, dus wanneer de meeste mensen er last van hebben... Tel daarbij dat een vertraging op je reis met overstap je gewoon meteen een half uur kost en niet 3 minuten, omdat het stoplicht ff tegen zat... En daarbij komt nog dat alle treinen die uitvallen, niet bij deze cijfers worden gerekend.. Want die rijden niet te laat... Dat ze helemaal niet rijden, telt niet mee voor de NS-cijferbreiers....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 12/11/06 08:48PM door pieter.

Re: ns geweldig
Gepost door: leonardo (IP Gelogd)
Datum: January 2, 2007 12:55AM

Wist u dat veel vertragingen ontstaan door het gedrag van de reiziger? een hele lange trein en allemaal voorin willen stappen? dat kost op elk station 3 minuten ectra tijd en dat is na 10 stations al een half uur..............
Tja ga maar lekker zeuren....

Re: ns geweldig
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: February 25, 2007 07:45PM

als jullie toch zoveel zeiken.. waarom gaan jullie dan nog met de trein?
als jullie vinden dat de auto zoveel beter is, gaan jullie toch lekker met de auto..!!
alsjeblieft zeg, hoevaak ik in opleiding al wel niet bijna bedreigd ben omdat prorail een wisseltje vergeet om te leggen. leg het een keer voor bij Balkenende ofzo inplaats mij en mijn collega conducteuren en machinisten te bedreigen of weet ik veel wat

Re: ns geweldig
Gepost door: Patrick. (IP Gelogd)
Datum: March 2, 2007 04:46PM

Jullie kunnen wel allemaal zeuren op de NS maar de NS kan er vaak zelf niks aan doen wat vertragingen betreft.Wat kunnen zij er aan doen als de baan niet in orde is de baan is niet van hun maar Prorail.Ojaaaaaaaaaaaah en wat kunnen ze er aan doen als iemand voor de trein komt auto op de overwegen en ga zo maar door.Ik zelf reis veel met de trein en kom ook veel in het buitenland nou dan treffen wij het wel.

Re: ns geweldig
Gepost door: koning (IP Gelogd)
Datum: March 21, 2007 03:38PM

als je alleen maar kunt klagen over de NS kan je inderdaad net zo goed met de auto gaan. lekker iedere dag in de file staan. Tuurlijk hebben de meeste mensen last van vertragingen die het meest voorkomen juist tijdens de spits. Waarom zou dat zijn.... waarschijnlijk omdat er dan de meeste mensen met de trein reizen?! Dan ga je toch een half uurtje later. De echte spits in de treinen is van ongeveer half 5 tot half 6 en om 6 uur al is het stukken rustiger. Je kan het jezelf ook moeilijk maken hoor.

Wat betreft de zit- en staanplaatsbewijzen; dat lijkt me nogal moeilijk te controleren. Waarom zou je daadwerkelijk gaan staan als er geen conducteur te bekennen is. Lijkt me nogal fraudegevoelig om het zo even te noemen.

Ook nog even reageren op diegene die het asociaal vindt van medereizigers dat zij andere stoelen in een drukke trein bezet houden; ikzelf vind dat ook asociaal. Maar ik vraag dan juist aan diegenen of ik misschien daar zou kunnen zitten. Geen probleem dacht ik zo?

En als je vindt dat de NS je geen goede service verleent "je koopt toch ook geen kapotte tv".. Dan koop je toch ook gewoon geen kaartje! Dan koop je een leuke auto. Dan ga je maar met de auto reizen. De NS is er heus niet om jullie te pesten hoor.. en als je denkt van wel. Denk dan nog eens. Of pak de auto (ik blijf het zeggen)
Sommige mensen zijn zulke simpele zielen dat ze er niet eens bij nadenken dat het niet de schuld van de conducteur, machinist, trein of spoor is dat er vertraging is.

Daarnaast zit ik liever iedere dag met een kwartier vertraging in de trein dan in de auto. In de trein kan je jezelf nog nuttig maken (laptopje mee, koffie drinken, krantje lezen, lekker zitten of nog ff doorslapen. Probeer dat maar eens in de auto!
Natuurlijk is het voor sommige mensen makkelijker om met de auto te reizen. Doe dat dan ook gewoon en ga niet lopen zeiken op de NS (tuurlijk zullen zij ook wel eens iets fout doen, maar ik geloof nog altijd in het goede van de NS; dat zij proberen om ons op tijd op de juiste bestemming te krijgen)

Succes mensen.

Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2


Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: