Tot mijn verbijstering kwam ik er onlangs achter dat de NS geen klachtenloket per email heeft.
'Suggesties' kunnen alleen in een envelop met postzegel worden verstuurd.
Kent iemand een mailadres waarop de NS wel bereikbaar is?
Em, Den Haag
NS had vroeger een email adres maar dat is afgeschaft om het aantal klachten omlaag te krijgen. Overigens is mijn ervaring dat je bij schriftelijke klachten een bevestiging van ontvangst krijgt en verder nooit meer iets hoort. Klagen kan ook telefonisch, dan wordt de klacht genoteerd en verdwijnt ook dan in het halfronde archief.
Nee, ik woon tegenwoordig in Zweden en ben hier voor de Vakantiebeurs. Mijn 2 zweedse collega's vergeten hun spullen in de trein. Dan moet je dus de NS bellen. Kost 80 eurocent per minuut. Zo'n gesprekje duurt algauw 10 minuten en heb 4x gebeld. Moest uiteindelijk een formulier op het internet invullen.
Maar omdat het geen NL postcode en telefoonnummer is, kan ik het formulier niet invullen! Ook belachelijk dat ze je geboortedatum willen weten. Anway, je kunt alleen maar weer eens naar een nummer bellen a 10 eurocent per minuut en alleen op kantoortijden. Krijg je een knuppel aan de telefoon die doodleuk beweert dat buitenlanders dan maar niets moeten vergeten in de trein. Duhh!
Ik kan dus helemaal nergens per email een klacht indienen! Belachelijk!
Nee, ik woon tegenwoordig in Zweden en ben hier voor de Vakantiebeurs. Mijn 2 zweedse collega's vergeten hun spullen in de trein. Dan moet je dus de NS bellen. Kost 80 eurocent per minuut. Zo'n gesprekje duurt algauw 10 minuten en heb 4x gebeld. Moest uiteindelijk een formulier op het internet invullen.
Maar omdat het geen NL postcode en telefoonnummer is, kan ik het formulier niet invullen! Ook belachelijk dat ze je geboortedatum willen weten. Anway, je kunt alleen maar weer eens naar een nummer bellen a 10 eurocent per minuut en alleen op kantoortijden. Krijg je een knuppel aan de telefoon die doodleuk beweert dat buitenlanders dan maar niets moeten vergeten in de trein. Duhh!
Ik kan dus helemaal nergens per email een klacht indienen! Belachelijk!
Nee, ik woon tegenwoordig in Zweden en ben hier voor de Vakantiebeurs. Mijn 2 zweedse collega's vergeten hun spullen in de trein. Dan moet je dus de NS bellen. Kost 80 eurocent per minuut. Zo'n gesprekje duurt algauw 10 minuten en heb 4x gebeld. Moest uiteindelijk een formulier op het internet invullen.
Maar omdat het geen NL postcode en telefoonnummer is, kan ik het formulier niet invullen! Ook belachelijk dat ze je geboortedatum willen weten. Anway, je kunt alleen maar weer eens naar een nummer bellen a 10 eurocent per minuut en alleen op kantoortijden. Krijg je een knuppel aan de telefoon die doodleuk beweert dat buitenlanders dan maar niets moeten vergeten in de trein. Duhh!
Ik kan dus helemaal nergens per email een klacht indienen! Belachelijk!
Op zondag 19 febrauri 2006, bracht ik mijn vriendin naar de stoptrein van Diemen richting Weesp vertrektijd 14.27 . En volgens mij was de meester aan het slapen. Hij vergaat gewoon te stoppen. Daarna vol in de remmen. Kwam een stuk achteruit. Maar stond bijna aan het eind van het perron.Het gevolg was dat we nog moesten rennen om hem alsnog te halen. . Een wat ouder echtpaar wat ook met die trein mee wilde is het ook niet gelukt.De mensen die uit wilde stappen waren ook bedust. Die zagen in eerste instantie het station voorbij flitsen. Misschien een betere route beschrijving voor de meester???
Nee, helaas. Zo'n grote mailbox kunnen ze ook niet aan....Maar als je de NS geen cent gunt kan ik je de volgende site aanraden. Geen postzegels nodig...en dat andere grote bedrijf moet ook z'n centen verdienen.
Al ruim 25 jaar forens ik, de 1 ste 20 jaar redelijk tot goed tevreden De laatste 5 jaar is het bergafwaarts gegaan. Hilversum - A'dam M.P. 1 op 3 x gaat de (verplichte) overstap in Weesp de mist in . Half uur extra wachten . Op jaar basis zo'n 90 uur..... Op mail/brieven / telefoontjes /geld terug bij vertraging, op 1 keer na, nooit maar dan ook nooit ??n reactie van de Monopolist de NS ontvangen. Tel de dagen af dat ik nog met die ........ kliek te maken heb .
Je hoeft niet te tellen,want een beetje vent stopt gelijk met treinen en pakt een beter alternatief.Maarje dat moet er wel wezen he ? nee dus ,want met de auto doe je er nog langer over.En dan geen geld terug.En geen site om te zeuren .Sterkte
Ik las; bij de NS = de klant g??n koning; maar vormt eerder de hofhouding. Vind ik wel een mooie!!
Die zelfde klant zorgt trouwens ook voor menig goed belegt boterhammetje bij de dames & heren in dienst van de NS!!
De kwaliteit van het Nederlandse openbaar vervoer blijkt ver boven het internationale gemiddelde te liggen. Nederlanders krijgen in het OV waar voor hun geld. Dat zei W. Veeneman, docent Openbaar Vervoer, gisteren tijdens een symposium van reizigersorganisatie Rover. Tijdens het symposium is de kwaliteit van het Nederlandse openbaar vervoerssysteem vergeleken met het buitenland.
Volgens Veeneman is het Nederlandse openbaar vervoersysteem ten opzichte van andere landen van een hoog kwaliteitsniveau. Het prijskaartje van bus, trein, tram of metro lijkt bijvoorbeeld wel duur in Nederland, maar daarvoor krijgen Nederlanders wel een zeer groot aanbod van reismogelijkheden. Amsterdam blijkt zelfs internationaal gezien het aantrekkelijkste aanbod van openbaar vervoer te hebben.
Ook op punctualiteit blijkt Nederland veel beter te scoren dan het grote aantal klachten doet vermoeden. Internationaal gezien scoort Nederland op dit gebied officieel gemiddeld. Maar in Nederland wordt al gesproken van een vertraging als een bus of trein drie minuten te laat is. In alle andere landen van Europa wordt een vijf minuten-grens gehanteerd.
Het Nederlandse openbaar vervoer kent bovendien veel stops onderweg, waarbij het risico op een extra vertraging oploopt en eerder ontstane vertraging bijna niet in te lopen is.
Overigens scoort het openbaar vervoer in Den Haag het beste in Nederland zelf. Reizigers waardeerden het openbaar vervoer hier vorig jaar met een 7,8. Rotterdam werd het slechtst gewaardeerd met een 6,8. Amsterdam kreeg een 7,1 en Utrecht een 7. Veenema stelde overigens dat ook in dit geval er niet te snel conclusies getrokken kunnen worden uit deze cijfers.
ACTIES Het stads- en streekvervoer houdt op 29 maart publieksvriendelijke acties als het kabinet het standpunt over de arbeidsvoorwaarden voor bus- en trambestuurders niet intrekt.
Nu behoudt het personeel de huidige arbeidsvoorwaarden als provincies of gemeenten kiezen voor een nieuwe vervoerder in de regio. Het kabinet wil dat automatisme schrappen.
Volgens FNV Bondgenoten zorgt het kabinetsplan voor veel onrust op de werkvloer, omdat na elke aanbesteding onzekerheid is over de arbeidsvoorwaarden.
Mijn oude moeder die tot nu toe nog steeds auto rijdt met haar 83 jaar kwam op het idee om vanaf Eindhoven waar mijn zus woont eens terug te reizen met de trein.
De Intercity Eindhoven- Rotterdam zou geen probleem moeten geven, want daar werd ze op de trein gezet door mij zus en in Rotterdam zou ze worden opgehaald door een aardige buurman.
Ze stapte in de intercity DUBBELDEKKER, maar tot haar verbazing moest ze een trap op om boven te gaan zitten of een trap af om beneden te gaan zitten.Het alternatief was blijven staan bij de ingang.
Ze heeft indertijd een heup gebroken, dus u begrijpt dat staan blijven en trappen lopen zoals die zich in dez trein bevinden een probleem was.
Aangekomen in Rotterdam had ze natuurlijk de zenuwen om uit die trein te komen.
Ik wilde de NS van dit probleem berichten zodat zij en alle andere passagiers die moeilijk ter been zijn er hun voordeel mee kunnen doen., maar nergens een emailadres te vinden waar ik de klacht kan neerleggen.
Bespottelijk gewoon.
Door te googelen vond ik dit medium waardoor ik mn verhaal toch kwijt kan.
Ik hoop dat de NS dit inmiddels ook leest en er iets aan kan door dooor betere voorlichting te geven, z.a. antwoord op mijn vraag gelieve in hun nieuwsbrief neer te leggen: is er een speciale ruimte voor gehandicapten of mensen die moeilijk ter been zijn ingeruimdf in al uw treinen??????
alvast bedankt voor het antwoord, en graag in uw nieuwsbrief die ik trouw over de email krijg toegezonden het antwoordf duidelijk gegeven.
groetjes van een verbaasde autoreiziger, die ooit ook de trein zal MOETEN GAAN GEBRUIKEN I I.V.M.DE AANKOMENDE OUDERDOM.
Van de 8 balkons zijn er 4 ingericht met zitplaatsen.misschien iets voor de wegbrenger om de volgende keer ?en balkon verder ""moeder ""plaats te laten nemen ,dus wees op tijd bij de trein,evt uitleggen aan de hc die buiten staat en het wordt geregeld! succes!!
Helaas ben ik er zo juist idd ook achter gekomen dat ns geen klachten email heeft. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht aangezien ze dan waarschijnlijk om zouden komen in de emails.
Terwijl die conducteur die mij een boete uitschreef omdat de kaatjes automaten niet functioneerden (terwijlj ik dit voor het instappen had aangegeven) mij garandeerde dat ik ook op de ns site terecht kon om mijn geld terug te vorderen.
Het antwoordnummer wat hierop staat is opgeheven voor de NS. Helaas dus gewoon frankeren, wel even geduld hebben. Bij mij hebben ze telefonisch gereageerd op een klacht die ik ca. 2 maanden gelden had ingestuurd (niet dat je wat had aan het antwoord want het lag uiteraard niet aan hun maar aan ProRail....)
voordeelurenkaart ontvangen.Wel op 2 mei j.l. ?55,00 afschrijven van mijn rekening i.v.m. bestelling van voordeelurenkaart, maar geen kaart ontvangen tot vandaag 15 mei.
Waarom moet dit met een duur telefoongesprek gemeld worden? Hoeveel minuten sta ik in de wacht?
Service van de NS???? Belachelijk dat dit niet gemeld kan worden per e-mail NS, je moet ook digitaal
bereikbaar zijn voor klachten en niet alleen voor PR. Overigens, slechte PR!!!!!!
dit vind ik echt belachelijk, ik zit 3 avonden op internet te zoeken op de site van NS en Thalys, je kon pas in de nacht van 1 op 2 juni boeken,nu kijk ik of er iets bekend is,al die dagen stond er helemaal geen informatie en zie dit:
NS Klantenservice (voor alle klachten, vragen, suggesties en individuele restitutieverzoeken):
0900-202 11 63 (10 cent p.m.)of mail naar klantenservice@ns.nl
Re: NS geen emailadres voor klachten
Gepost door: C.Muurling (IP Gelogd)
Datum: January 9, 2006 02:10PM
Klopt; kom er ook net achter en ook dat de prijzen op het 9 km. traject van kinderen (naar school) met maar liefst met 9% zijn gestegen!!! A-sociaal!............................................
...........>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Inderdaad veel geld, maar wist je dat dit de schuld van de overheid is? die zelfde overheid verhuurt het spoor aan de vervoerders zoals NS deze huur is de laatste paar jaar met 280 % gestegen (nee het is geen type fout).
Als u nou de laatste 16 jaar 1 van de grote 3 politieke partijen heeft gestemd dan bent U daar zelf schuldig aan. Zij hebben de marktwerking geintroduceerd in dit land.
Dus die 9% valt dan nog wel mee denk ik.
heel goed juist als er geen adres is want die zeikerige hollanders hebben altijd en eeuwig wat te mekkeren logisch dat ze daar niet meer aan beginnen het is toch nooit goed opzouten met die mierenneukers