lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
OV chip kaart
Gepost door: van Weert (IP Gelogd)
Datum: November 22, 2012 07:29PM

was met mijn moeder (80) naar Margriet fair; zij heeft een OV chip; ik had een goedkope dagretour van de HEMA.
Mijn moeder had 28 euro op haar kaart; ik betaalde 17,50 bij de HEMA. Alvorens in Utrecht de trein terug te pakken naar Eindhoven, informeren we bij het loket voor de zekerheid of er nog voldoende saldo op de OV chipkaart staat. Ja hoor, zegt dat loketvrouwtje, met 13,40 euro kunt u terug naar Eindhoven. Ik weer dat eind teruggelopen naar die paal waar je moet inchecken, wat denk je? Saldotekort! Hmmmm??? Terug naar het loketvrouwtje, is vervangen door een loketmannetje. Nee, zegt het mannetje, er moet 7,50 euro extra op staan. Goh, dat had het loketvrouwtje ook wel meteen mogen zeggen; nu moeten we saldo bijstorten, en ondertussen missen we onze trein. En mijn moeder was óók in de veronderstelling dat ze op haar leeftijd, op deze persoonlijke OV chipkaart, haar seniorenkorting zou krijgen. Maar nee hoor, dan moet ze éérst een abonnement kopen. Tjongejonge, wat een geweldige service bij de NS maar niet heus. Verschrikkelijk! En dan vinden ze 't gek dat onze wegen zo vol files blijven staan? Ze moeten nog véél méér barriëres opwerpen, nog vaker met vierkante wielen gaan rijden, en vervolgens als je bij de balie je beklag doet, net doen alsof je er niet staat. Dus op de koop toe onbeschoft ook. NS stress ten top.

Re: OV chip kaart
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: November 24, 2012 03:55PM

Ten eerste heeft die mevrouw je inderdaad verkeerd ingelicht. Je moet (voor reguliere reizigers althans) minimaal 20 euro op je OV-chipkaart hebben staan als 'borg' (er wordt bij het inchecken 20 euro afgeschreven en bij het uitchecken wordt het weer verrekend met het bedrag dat je hebt gereisd). Dit is algemeen bekend en staat op de website van de NS beschreven. Ik ben er ook helemaal gaan fan van; de redenatie hierarcher is dat zonder borg mensen niet uitchecken omdat dat goedkoper is.
Neemt niet weg dat die mevrouw aan het loket ongelijk had.

M.b.t. het seniorenabonnement: wat is precies het probleem? Als de NS wil dat je hiervoor een abonnement aanvraagt, gewoon doen als het je voordeel oplevert. smiling smiley Zij kunnen immers ook niet ruiken wie 60+ (of wat de leeftijd dan ook is) is en wie niet.

Re: OV chip kaart
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: November 25, 2012 08:33AM

Loketvrouwtje, klinkt wel erg denigrerend! Ze had idd ongelijk dat klopt, maar het blijft wel een mens en ook zij kan zich vergissen of een fout maken! Om daarvoor gelijk maar de hele NS neer te sabelen vind ik te ver gaan. Dan worden er plots allerlei niet ter zake doende argumenten aangevoerd. U maakt tenslotte wèl graag gebruik van een goedkope HEMA aktie, dan is NS plots wèl goed!

Voor senioren korting moet je een voordeel kaart kopen die voor senioren extra kortingen en voordeeltjes zoals keuzedagen geven. Daarom is die kaart niet helemaal gratis, maar zeker de moeite waard! Laat u door L niet aanzetten tot fraude, dat is strafbaar. De leeftijd wordt dmv legitimatie gecontroleerd.

Als Nederlander hebben we altijd de mond vol dat we zo correct zijn. Maar als het om verzekeringen, belastingen of spoorwegen (niet alleen NS) gaat, wordt fraude/diefstal/zwartrijden/oplichten plots geaccepteerd/normaal gevonden, L ? (^^^)


Re: OV chip kaart
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: November 26, 2012 11:51AM

@Krijn: mijn bedoeling was zeker niet om hem aan te zetten tot fraude hoor. winking smiley Maar dank voor de verbetering. smiling smiley



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: