lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: L. van Iwaarden (IP Gelogd)
Datum: May 22, 2008 01:49PM

De zon stond te lang op de kaartjesmachine en dus (??) werkte het kreng niet. Ik bel naar het storingsnummer op de machine om dit te melden. De telefoniste zegt dat het probleem bekend is en dat ik het aan de conducteur moet melden. Als ik vraag of de conducteur nu ook gauw op de hoogte wordt gesteld is het antwoord: 'ja, als u het hem vertelt.'
In de trein vraagt de conducteur bij het uitschrijven van het kaartje om legitimatie. Ik laat mijn kortingskaart zien, maar dat vindt zijne majesteit opeens niet genoeg! Wat krijgen we nou?
Heb ik nota bene een pasfoto moeten opsturen en speciaal moeten tekenen om deze voor officiele NS identificatie op de kortingskaart te plaatsen; vertelt het baasje doodleuk dat dat niet genoeg is!
De kortingskaart bevat ook een naam en een nummer: dat moet voor de NS genoeg zijn, zeg ik. Als hij het niet vertrouwt moet HIJ die barcode of die magneetstrip maar aflezen. Ik haal de schouders op. Baasje begint meteen te dreigen met de politie waarschuwen om me uit de trein te zetten. Zwaaiend met zijn pas van de Speciale Hulp Opsporingsambtenaar of zoiets. Ik zou in overtreding zijn omdat ik geen kaartje heb kunnen kopen maar toch op de trein ben gestapt? Donder toch op met die NS zeg.
Wat een stompzinnige fascistentroep!! Zo wordt een gewone treinreiziger als een of andere crimineel benadert.
Je doet alles wat je moet doen maar je moet nooit denken dat zo'n miezerig mannetje je gelooft. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.....

Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: ja.. (IP Gelogd)
Datum: May 22, 2008 11:21PM

Een kortingskaart van de NS is g??n officieel legitimatiebewijs en daarom accepteerde hij niet. Om de boete te kunnen uitschrijven is hij meer gegevens nodig dan dat er op die kortingskaart staan.


Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: L. van Iwaarden (IP Gelogd)
Datum: May 26, 2008 02:24PM

ja.. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een kortingskaart van de NS is g??n officieel
> legitimatiebewijs en daarom accepteerde hij niet.
> Om de boete te kunnen uitschrijven is hij meer
> gegevens nodig dan dat er op die kortingskaart
> staan.
>
>
Het is voor de politie niet officieel als je een overtreding of misdrijf hebt begaan, maar voor de NS is het prima. Ik voelde me door het stompzinnige mannetje behandeld als een of andere crimineel. De kaartjesmachine weigert en ik kan de trein worden uitgezet? Ja doei! Ik krijg steeds meer de pest aan al die Nederlandse krentenkakkertjes die hun kleine beetje macht zo nodig moeten uitmelken.
Op een rijbewijs staan evenmin adresgegevens hoor.
Het serienummer met naam plus de barcode en de magneetstrip met gegevens op de kortingskaart moet maar genoeg zijn. Een deel privegegevens als sofinummer oid zou voor conducteurs moeten worden afgeschermd. Technisch is dat allemaal heel goed mogelijk.
Waarom dan die rompslomp met een pasfoto en een getekend document opsturen als het toch niks waard is?
Wat ik wel mocht is ten overstaande van de hele coupe m'n naam en adres spellen voor de conducteur. Hoezo dan het geneuzel over bescherming van privacy?
Welterusten NS. Oh, hadden ze maar echte concurrenten. Dan zouden ze wel een toontje lager zingen.

Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: ja.. (IP Gelogd)
Datum: May 26, 2008 10:40PM

Een rijbewijs geld tegenwoordig ook niet meer als een officieel legetimatiebewijs. Als jij zelf gewoon zorgt dat je een ID-kaart of een paspoort bij je had was er NIETS aan de hand geweest. Overigens, het bij je hebben van een dergelijk bewijs is in Nederland vanaf 14 jaar verplicht! De conducteurs van de Nederlandse Spoorwegen zijn ook bevoegd om hier naar te vragen.
Dus kortom als jij gewoon een ID-kaart of paspoort bij je had gehad was er geen probleem geweest, dan had deze man je gegevens kunnen noteren en een boete kunnen uitschrijven, welke als de automaat echt defect was niet betaald hoeft te worden.

En over concurenten, dat hebben ze wel vanaf 2015 is het spoor namelijk 'vrij' voor vervoerders als Connexion en Arriva. Dus geloof mij maar, ze doen hun best om het vanaf 2015 te mogen behouden. En mijns inziens is dat maar goed ook! Stel je voor dat je Connexion laat rijden van Amsterdam naar Rotterdam en Arriva van Amsterdam naar Haarlem, dat wordt toch een chaos.

Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: tsja... (IP Gelogd)
Datum: October 4, 2008 10:44AM

Maaruh, als je zo'n hekel hebt aan de NS koop je toch lekker een auto en ga je daarmee in de file staat? zou die conducteur vast niet slechter van slapen...

Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: calllady (IP Gelogd)
Datum: November 5, 2008 10:43AM

Een abonnement is geen geldig legitimatie bewijs!
En de Conducteur is verplicht om een uitstel van betaling uit te schrijven, alleen is het wel zo dat u als reiziger een aangepaste acceptgiro thuis krijgt met alleen de ritprijs dusssssssss een drama om niks

Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: P. Leuris (IP Gelogd)
Datum: April 8, 2009 03:05PM

Het is zoooooooooooooo overduidelijk wie van de forumschrijvers bij de NS "werken" of hebben "gewerkt". Het is gewoon een smerige rotstreek wat L. van Iwaarden hierboven is geflikt. Gefrustreerde machtswellustelingen die niets kunnen, worden treinconducteur. Lekker reizigertje pesten en de baas spelen met je pleuriskop. Met je stinkende pak. Gaat dat wel eens naar de stomerij, vraag ik me regelmatig af, als ik een wegtrekker krijg van het gekoekeloer naar zo'n gast in een te goor pak, dat glimt van de narigheid. Onpasselijk word je ervan. En dan dat gezeik van de forumschrijver "ja..", daar schiet Van Iwaarden lekker wat mee op. Je moet je hele hebben en houden bij je hebben om de heren/dames treinconducteur tevreden te stellen. Criminelen komen hier overal mee weg, maar een goedbedoelend iemand die wordt benadeeld doordat niks ooit naar behoren werkt bij de NS, wordt behandeld als een grote boef. Wat een kutland.

Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: Henkie (IP Gelogd)
Datum: May 7, 2009 11:22PM

Ja wat een kutland he. Je verlangt zeker al naar een leven zonder zorgen ergens in een bejaardenhuis...

Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: Nelis (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2009 04:46PM

P. Leuris Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is zoooooooooooooo overduidelijk wie van de
> forumschrijvers bij de NS "werken" of hebben
> "gewerkt". Het is gewoon een smerige rotstreek wat
> L. van Iwaarden hierboven is geflikt.
> Gefrustreerde machtswellustelingen die niets
> kunnen, worden treinconducteur. Lekker reizigertje
> pesten en de baas spelen met je pleuriskop. Met je
> stinkende pak. Gaat dat wel eens naar de stomerij,
> vraag ik me regelmatig af, als ik een wegtrekker
> krijg van het gekoekeloer naar zo'n gast in een te
> goor pak, dat glimt van de narigheid. Onpasselijk
> word je ervan. En dan dat gezeik van de
> forumschrijver "ja..", daar schiet Van Iwaarden
> lekker wat mee op. Je moet je hele hebben en
> houden bij je hebben om de heren/dames
> treinconducteur tevreden te stellen. Criminelen
> komen hier overal mee weg, maar een goedbedoelend
> iemand die wordt benadeeld doordat niks ooit naar
> behoren werkt bij de NS, wordt behandeld als een
> grote boef. Wat een kutland.


Pleur toch op vent.

Ik kan concluderen dat jij het er niet mee eens bent dat deze man beboet wordt omdat hij de wet niet naleeft. Tevens geef je af op het feit dat conducteurs ziet als zielige mensen. Dhr v Iwaarden heeft gewoon zijn spullen niet op orde zoals het moet zijn. Dat is de wet gemaakt door de ons gekozen regering. En als je het daar niet mee eens bent dan ga je toch niet met de trein.
Daarbij komt dat het openbaar vervoer een onkostenvergoeding mag vragen voor het gebruik van hun spoor en treinen, inderdaad, de belastingbetaler betaalt er nog extra voor voor een kaartje, maar dan moet je ook gaan zeuren over rijtuigenbelasting, BTW en accijns op benzine e.d. Kortom het ideale land is volgens jou een land waar je geen belasting moet betalen, en alles voor je gedaan wordt en zelfs het vreten in de supermarkt nog gratis is. Dan ga je toch lekker naar irak ofzo is alles ook bijna gratis. Ik betaal graag een enkeltje schiphol-Bagdad voor je en stuur er nog een kist achteraan als het moet zelfs. Door jou gaat de hele samenleving naar de fillistijnen, maar jij weet vast niet wat het woord samen betekent.


Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: Geert Nijenhuis (IP Gelogd)
Datum: May 16, 2009 09:35AM

De heer/dame die zichzelf P.Leuris (what's in a name) noemt is een typisch voorbeeld van de domme en starre Hollander die eigenlijk geen reet gewend is. Nooit de grens over geweest met de trein, maar wel denkt te kunnen oordelen over NS. (Ik werk bij KLM overigens!)
Juist deze NS wordt door onze reizigers die naar Nederland komen geprezen om de frequenties, treinmaterieel en hoffelijkheid van het NS-personeel! Nooit hebben zij een land gezien waar zoveel en zo vaak treinen rijden als hier in Nederland! Kijk eens rond in het buitenland, en je zal alleen nog maar trots zijn op ònze NS! Wees in het buitenland niet verbaasd als er 1x per 2 uur op bepaalde trajecten een trein komt, zelfs in Duitsland! In de vml oostbloklanden is het nog erger. Ik heb in Warschau een keer 3 uur moeten wachten omdat ik door eigen schuld m'n trein net miste! En dat op een normale binnenlandse rit! Dus stop eens met dat gezeik over NS, en koop of zorg gewoon voor een geldig vervoersbewijs, in het buitenland flikkeren ze je zo de trein uit als je zonder reist.
Klinkt overigens wel heel intelligent als je jezelf P.Leuris noemt, de dommigheid straalt er van af, dat zegt al iets over deze persoon!

Geert Nijenhuis.

Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: JvEgerschot (IP Gelogd)
Datum: May 23, 2009 08:55AM

Beste mensen,

Van de bovenstaande berichten word ik een beetje dysforisch. Kennelijk wilde dhr. Lwaarden zijn frustratie even kwijt over een bepaald personeelslid van NS (Nooit Stipt) omdat iemand hem wellicht onjuist heeft bejegend. Mooi.. vind ik het dat deze meneer juist voor dit forum heeft gekozen. Deze site heet immers NSstress.nl. Vervelend... vind ik het om te signaleren dat er een aantal mensen zijn die het voor de NS opnemen omdat zij bovenstaand alleen maar vanuit inhoudelijk perspectief reageren. Dit stelt mij teleur omdat ik vind dat je juist op sites als deze, de tijd kan nemen om situaties te analyseren. Juist het benaderen vanuit het gevoel (in deze situatie gevoel van onmacht??) zou een meerwaarde zijn. Deze site heet immer NSstress.nl en stress in nou eenmaal een gevoel. Natuurlijk kan je niet om de inhoud heen. Maar ik kan mij zo voorstellen als je door een peopletje van de NS onjuist bejegend wordt, je daar lichtelijk van gaat steigeren. Zeg nou zelf.. je hebt het druk, gaat hierdoor met de trein en je komt op het station aan om een kaartje te kopen, doet het kaartjes automaat het niet!!! Nou dan mopper je driekeer, je zoekt een oplossing en onderneemt actie. Eenmaal met de hulplijn gebeld krijg je het advies om het ongeval aan de conducteur te melden. Vervolgens stap je de trein in want je hebt het druk, en dan komt meneer de conducteur tegen. Je verteld hem de ongewenste situatie in de hoop tot een schappelijke oplossing te komen in deze toch al vervelende situatie, begint de conducteur te zeuren over een legitimatiebewijs. Pffff… daar zat je nou net niet op te wachten. Met de drukte in je hoofd en de ondernomen stappen is het toch allerminst te verwachten dat ook een mensenlijke conducteur begrip toont en handeld naar de situatie?? Nou kunnen mierenneuker natuurlijk reageren als… “ja, dat had je maar moeten bedenken voordat je de trein in stapte” of “Het NS moet toch ergens zijn beleid tot uiting laten komen”. Nou lieven mensen, allemaal waar. Maar ik vind het juist een meerwaarde als wij onze menselijkheid niet verliezen d.m.v bureaucratische ongein en zelf nadenken en oordelen. Menselijkheid en benadering op betrekkingsniveau, dat lijk ik te missen. Ik wil allerminst suggereren dat de NS een slechte organisatie heeft, maar uit ervaring kan ik je melden dat het aan de kwaliteit van het uitvoerende personeel nog erg schort. Juist deze mensen lijken in sommige gevallen agressie op te wekken, zonder dat zij dit bewust lijken te doen. Dit is zonde... Ik benader de situatie van dhr.Lwaarden dan ook vanuit mijn ervaringen, vanuit zijn goedheid en probeer er een positieve wending aan te geven. Ik denk namelijk dat de NS zijn personeel waat meer aandacht mag laten schenken aan communicatieve vaardigheden. Een praatje met de reiziger zo op zijn tijd, en wat minder kaarten in de eerste klas coupé.

NS.... SUCCES!!!

Re: Je wordt gewoon door NS gecriminaliseerd!
Gepost door: pestkop (IP Gelogd)
Datum: June 23, 2009 07:40PM

Pfff, al die zwartrijders die zichzelf weer aan het rechtpraten zijn. Typisch Nederland



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: