lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
trein uitval
Gepost door: Claire Gardien (IP Gelogd)
Datum: December 21, 2005 08:36PM

Ik woon in Wolfheze. Moest vanavond naar een cursus in Arnhem. Wilde de trein van 19.11 nemen. Die viel uit. Waarom????????????? Er werd alleen gezegd dat de volgende trein een uur later kwam. Kom, dacht ik dan neem ik maar een taxi. Nergens info over taxi's. De info knop van de NS ingedrukt. Vriendelijke mevrouw zei dat ik op de plattegrond moest kijken. Daar stond ook geen nr. van een taxibedrijf. Zou prettig geweest zijn als die mevrouw nummers had geweten of nog beter een taxi had gebeld. Na aan een paar mensen gevraagd te hebben of ze soms naar Arnhem moesten ben ik maar naar huis gegaan. De laatste dure cursusavond van de 5 heb ik gemist.Heel jammer!
Als de reden van de treinuitval genoemd was had ik misschien begrip op kunnen brengen. Nu alleen frustratie.C. Gardien.(cl.gardien@planet.nl

Re: trein uitval
Gepost door: Klote-NS (IP Gelogd)
Datum: June 9, 2006 02:37PM

Ik had vandaag een vergelijkbaar geval. Ik moet dagelijks met de trein reizen omdat met de fiets naar school gewoon t? ver is. Toen ik op station Heyendaal (Nijmegen Heyendaal) aankwam zou het nog ongeveer 3 minuten moeten duren voordat de trein richting Roermond zou arriveren. Na 5 minuten was de trein er nog niet, ok?, paar minuten maakt niks uit, hoeven ze van mij ook niet om te roepen als een trein 2 minuten later komt, maar na een half uur was er nog st??ds geen trein en de frustraties beginnen behoorlijk op te lopen. Ik hoorde iemand zeggen dat ze al een uur op het station stond en er was dus blijkbaar al een trein uitgevallen. Zij had blijkbaar geen idee waarom. Ik kan er ook best begrip voor hebben als een trein uitvalt of veel vertraging heeft, maar dan wil ik wel weten waarom!! Waarom wordt er niet gewoon omgeroepen wat er aan de hand is? Is dat nou zo moeilijk?!?! Nijmegen Heyendaal is volgens mij ??n van de kaalste stations in heel Nederland, dus daar een half uur zitten wachten met nog vele andere gefrustreerde mensen is echt geen pretje. Tel daar ook nog eens de belachelijk dure jaarkaarten bij op en een gedeelte van je dag is behoorlijk verneukt. Wat me enorm verbaaste was dat de treinen vanaf Roermond n??r Nijmegen w?l op normale tijden reden en zonder enige vertraging op het andere perron binnenkwamen. Dus de reiziger moet dan zelf maar verzinnen waarom de treinen heen w?l gewoon rijden en de weg terug niet?! Uiteindelijk na dik een half uur wachten komt er een trein aan. Aangezien er treinen uitvielen kwamen er steeds meer mensen op het station. Komen ze aanzetten met een te kort en ook al redelijk volle trein. Tussen Nijmegen en Roermond rijden namelijk buffels, in de spits zijn deze langer dan tussen de ochtend en avondspits, maar dan verwacht ik wel dat de trein verlengd wordt bij uitval van andere treinen, lijkt me vrij logisch! Nee, ik heb het echt gehad met de NS:

Veel te veel vertraging.
Belachelijk hoge prijzen die ook nog om de zoveel maanden omhoog gaan.
Belabberde serivce en matige tot totaal geen informatievoorziening bij vertraging of uitval.
Veel te weinig en te korte treinen op het traject Venray-Nijmegen.
Een 3e klas sta-plek in een muffe trein.
Punctualiteit is "verhoogd" waardoor je treinen mist bij het overstappen wat de klant dus totaal niet ten goede komt. Dit is natuurlijk NIET de oplossing!!

Ik heb echt geen goed woord meer voor de NS over, ben deze onzin echt spuugzat!



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: