lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: peter huis (IP Gelogd)
Datum: February 5, 2012 11:05AM

Beste

Ik heb een klacht over hoe Prorail met de winterse omstandigheden omgaat en vind het niet kunnen dat het spoornetwerk als er maar een beetje sneeuw valt er geheel uitligt.Er wordt aangegeven dat er hard gewerkt is aan het verbeteren van de spoorwissels en dat dit veel beter is geworden dit is niet zo zoals u zelf hebt kunnen ondervinden.Mijn advies luid kijk is hoe ze het in Noorwegen of Zwitserland doen daar hebben ze ook spoor en daar horen we nooit klachten persoonlijk denk ik dat het tijd is voor een nieuwe directie die de punten die er liggen echt op gaat pakken het moet beter ik betaal niet 50,00 op jaar basis voor mijn kaart voor jan met de korte achternaam doe er wat aan.Dit is voor prorail beter maar ook voor de reizigers.Buiten deze winterse omstandigheden ondervind ik ook veel hinder op het spoor door werkzaamheden waardoor her op stukken met de bus gereden moet worden wordt ik ook niet goed van ik koop een treinkaartje en geen kaartje voor de bus dus neem dit ook mee in het verbeteren van het spoornetwerk.Graag ontvang ik een antwoord op deze mail en wat Prorail gaat doen om dit te verbeteren

Vriendelijke Groet Peter Huis

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: February 5, 2012 11:17PM

Wàt zei je daar? Lees dit dan maar eens, uit de Telegraaf:

za 04 feb 2012, 12:34
Zelfs Zwitserse treinen staan stil BERN - Het ijskoude weer verstoort zaterdag zelfs het doorgaans zeer stipte Zwitserse treinverkeer. De koudste februarinacht in 30 jaar veroorzaakte onder meer vertragingen op de lijn tussen Lausanne en Genève, meldden Zwitserse media.

„Door de sneeuw hebben we in heel Zwitserland op het moment wisselstoringen”, aldus een woordvoerder van het spoorwegbedrijf SBB. De krant Neue Zürcher Zeitung meldt dat de vertragingen oplopen tot een half uur. De vertragingen zijn opvallend. Zwitserland staat bekend om zijn onverstoorbare treinenloop.

Het Zwitserse kwik daalde in de nacht van vrijdag op zaterdag ten westen van Luzern tot 34 graden onder nul. In Zürich werd het 20 graden onder nul.



Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: theo (IP Gelogd)
Datum: February 6, 2012 12:05AM

Bij temperaturen van -35 krijgt staal problemen dat klopt
Alles wat de televaag zegt is een leugen behalve de tijd ,de dag en de prijs ,de rest is propaganda van
het/de Rijk(en) en leugens van het bedrijfsleven

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: February 6, 2012 09:44PM

Als je een klacht wilt indienen bij Prorail, moet je op de website van Prorail zijn. Dit is GEEN officieel forum.

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: theo (IP Gelogd)
Datum: February 7, 2012 01:29PM

UIt welk woord blijkt dat ik een klacht wil in dienen?
Ik heb overigens niets met of tegen het spoor

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: February 7, 2012 04:33PM

Min 34 is wel wat anders dan min 10. Bij dergelijke temperaturen zou er in NL niet 1 trein rijden.
Het hoeft hier maar een paar graden te vriezen of de hele zooi loopt vast. In Noorwegen en Polen wordt het regelmatig min 30 of nog erger. Daar rijden de treinen wel gewoon. NS vindt dat je dat niet met elkaar kan vergelijken en daarom prutsen ze gewoon verder op de oude manier.

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: February 7, 2012 05:19PM

Ja, dat klopt!
In Polen of Noorwegen rijden de treinen idd gewoon, 1x per 3 uur!
Dat wordt er nooit bij verteld.
Wel het bewijs dat er hier gewoon veel te veel treinen rijden waardoor het veel sneller fout gaat.
Nu de dienstregeling uitgedund is, gaat het een stuk beter.
Op een geknapte bovenleiding na, maar daar kan niemand iets aan doen, ook NS niet!
Allemaal een gevolg van het feit dat onze eisen steeds hoger worden, liefst elke 5 min. een trein, en overstappen willen we ook niet, waardoor wissels vaak "om" moeten, wat bij slecht weer sneller fout kan gaan! Eigenlijk is NS het slachtoffer van z'n eigen frequentie, ik heb nog geen land gezien waar zoveel treinen rijden als hier !!!!

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: February 7, 2012 07:26PM

@Kruijn: met een uitgedunde dienstregeling veel beter? Je was zeker niet op Amsterdam Sloterdijk tijdens de avondspits? Dat was gewoon een grote mensenmassa en lang niet iedereen kon de trein in. Leuk als ze dan maar om het half uur gaan rijden.

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: February 7, 2012 08:10PM

@L: het is Krijn, gèèn kruijn, niet erg hoor.
Nee, ik was niet op Sloterdijk. Vervelend dat ze "maar" 1x per half uur gaan, voor Nederandse begrippen erg weinig. Hopelijk wordt het snel allemaal weer beter, zoals vanouds. Niemand bij NS vindt de huidige situatie leuk, en zal er alles aan doen, maar om alles maar zo af te branden zoals nu gebeurt is gewoon buiten proporties! Laten we proberen het leed zoveel mogelijk te verzachten. Maar je zult tevens toe moeten geven dat de gemiddelde Nederlander een geboren zeikert is!

Muziekliefhebbers, dit màg je niet missen: [www.youtube.com]

Gewoon de allerbeste band die

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: February 7, 2012 08:13PM

Nederland nu kent: KAYAK, Anywhere but here!

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: February 7, 2012 09:57PM


www.kayakonline.nl

En wat dacht je hiervan ? :

Thalystreinen moeten door vriesweer omrijden De Nederlandse Spoorwegen hebben problemen met het vriesweer, maar ook bij onze zuiderburen moeten nu de Thalystrenen als gevolg van de hevige vrieskou gedwongen omrijden.




Zo kunnen de Thalystreinen tot 11 februari als gevolg van de weersomstandigheden van afgelopen weekeinde tijdelijk geen gebruik maken van de Waalse verbinding (Bergen-Charleroi-Namen-Luik) en eveneens niet van de verbinding Brussel-Oostende met bestemming Parijs.

Daarom zal de capaciteit van de trein tot 10 februari dagelijks worden beperkt op het traject tussen Brussel en Parijs en omgekeerd.

"Door het huidige vriesweer dringen onderhoudswerken zich op", zo laat een woordvoerder van Thalys weten in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. De Thalystreinen die de verbinding met Parijs maken, zullen de Vlaamse stations Gent, Brugge en Oostende net zoals de Waalse stations Bergen, Charleroi, Namen en Luik tijdelijk niet meer aandoen. De reizigers wordt gevraagd naar Brussel te komen.


Beperkte vertraging

"De vertragingen voor de reizigers zullen beperkt blijven, maar hun traject zal minder comfortabel zijn omdat ze in Brussel moeten overstappen", aldus Thalys.

De snelle treinen van en naar Keulen met bestemming Parijs zullen nog wel in Luik stoppen. De reizigers die hun plaats hebben gereserveerd, zullen van de wijziging per sms verwittigd worden. In de betrokken stations zullen ook informatie-affiches hangen.

De capaciteit van de trein die dagelijks vanuit Parijs om 17.58 uur vertrekt met bestemming Brussel werd voor de helft verminderd, net zoals de trein vertrekkend vanuit Brussel om 18.37 uur met bestemming Parijs.


Haha! Dacht dat alles in het buitenland zo geweldig geregeld was, èn vèèl beter dan hier?

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Koos Keijzer (IP Gelogd)
Datum: February 7, 2012 10:09PM

Onbeschrijfelijk hoe een ritje van 2x 200 km (retour Rotterdam Alexander - Enschede) via Rotterdam (eerst twee keer met metro daar ook dat niet werd verzorgd door NS), rit naar Den Haag, rit naar Leiden, rit naar Schiphol en vandaar met veel oponthoud zonder over te hoeven stappen tot Enschede. Gelijk maar weer terug door ruim 3 uur vertraging en weinig goede berichten over de terugreis. Had een leuk bezoekje aan mijn dochter daar gepland, die vanuit Duitsland naar Enschede was gekomen. Bij elkaar nog geen 10 minuten gezien. Terug werd bij Deventer al duidelijk dat het mis was en werd mijn treinstel uit de dienstregeling gehaald. Zeer beperkte informatie. Trein richting Roosendaal, via Zutphen, Dieren, Arnhem, Elst, Nijmegen, Oss, Den Bosch was enige optie. In Den Bosch was het toch weer mogelijk om naar utrecht en van daar naar Rotterdam te reizen (met giga veel extra oponthoud natuurlijk). Hoe kan het het dat verantwoordelijke mensen bij NS en op het departement (Schulz) op hun plaats kunnen blijven zitten. Pure incompetentie!

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: February 7, 2012 10:38PM

Nou Koos,

Als je denkt de oplossing te hebben; ga in de direktie zitten!
We wachten af wat jij er van maakt!

Gr. Krijn Vermeer.

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: theo (IP Gelogd)
Datum: February 8, 2012 02:54PM

ik bied mijzelf aan bij deze!

gratis tip !!!
eigenlijk heeft de ns zelf al een oplossing bedacht door er minder treinen over de wissels te laten rijden.
en als ze nu iets slimmer zijn verhogen ze het aantal treinen tot het moment dat de wissels gaan vastvriezen
NS blij ,Reizigers blij

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: February 8, 2012 07:54PM

In Zwitserland is alles beter
Een voorbeeld nemen aan de situatie in Zwitserland is ook geen optie. Hoewel de situatie in Nederland en Zwitserland vergelijkbaar is, werkt de Zwitserse netbeheerder met een veel grotere begroting.

"We hebben ongeveer evenveel sporen en reizigers als in Zwitserland. SBB Net heeft een begroting die anderhalf keer zo hoog is. Het kost dus gewoon meer geld. Dan is de vraag of je dat wil of niet."

Hij vervolgt: "Tegelijkertijd is het zo dat in Zwitserland treinen óók gewoon vertraging hebben bij dit soort toestanden. Het is niet zo dat daar de treinen doorrijden alsof er niets aan de hand is. Je zult nooit komen op een niveau dat er echt niets meer gebeurt."

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: February 9, 2012 12:21AM

In Polen rijden de treinen echt niet een keer per drie uur, Krijn. Neem bijv. de trein van Warschau naar Krakow, een ritje van een uurtje of zeven. Vertrekt ieder uur, hier het bewijs:


[nowy.rozklad-pkp.pl]

NS en Prorail schieten gewoon tekort. Het wordt tijd voor een flinke reorganisatie. Er zitten teveel incompetente figuren daar en dan heb ik het niet over de gewone NS-er, ik weet heus wel dat die zijn best doet.
Als er een nieuwe club aantreedt, kunnen ze meteen beginnen met het verbeteren van de informatievoorziening. De reiziger weet niet meer waar-ie aan toe is. Ik reis al jaren met de trein en heb al heel vaak meegemaakt dat er bij verstoringen en calamiteiten gewoon nauwelijks informatie wordt gegeven. De NS-er zelf weet het vaak ook niet. Dat kan echt beter en dat lijkt me voor de NS-medewerkers ook veel prettiger werken. Zie dit maar als opbouwende kritiek. We willen toch allemaal dat het goed loopt?


Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: theo (IP Gelogd)
Datum: February 9, 2012 09:23AM

ALLE ex- staatsbedrijven zijn ,zie nuon, kpn, ziekenfonds en nog meer?,zijn verslechteringen.We weten het allemaal wel maar niemand gaat demonstreren

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: February 9, 2012 08:41PM

@Johnny53:

Ja, dàt snap ik!
Mensen komen altijd met dit soort voorbeelden, alhoewel de gem. Nederlander raar op z'n neus zou kijken met 1 verbinding p/u.
Je noemt nu de 2 grootste steden van Polen op.
Deze route heb ik zelf meer dan 1x bereden.
Kijk eens wat verder naar de wat kleinere plaatsen.
Net als die meneer die vond de Spaanse spoorwegen helemaal geweldig. Ja, de AVE tussen Madrid en Barcelona & Valencia had hij het over. Probeer eens naar Murcia of Cartagena te komen, toch ook geen kleine dorpjes, 5 treinen per dag!
Dat het beter moet zal elke NS-er beamen, ben blij dat je snapt dat de gewone man op de werkvloer niets liever wil, en daar voor zover in zijn/haar vermogen z'n best voor zal doen.

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: harry (IP Gelogd)
Datum: February 12, 2012 03:17PM

ja beste mensen,

het gras is altijd groener bij de buren.
bij de buurlanden en in de rest van de wereld is het allemaal veel beter geregeld hahaha.
wat zijn er toch veel mensen kortzichtig, net of alleen nederland in de winter problemen hebben.
in veel landen lopen op het station geen mensen die je informatie kunnen verstrekken, dan zeggen we wel als er wat is dat we er niks aan hebben maar deze mensen op de stations zijn er gelukkig wel hier wat veel landen niet hebben op de stations.
blijf met zijn alle lekker roepen dat het ergens beter is als hier, dat het in het buitenland beter is.
we blijven met vele allemaal lekker zeiken om niks.
het is nu 2 dagen een puinhoop geweest en verder een uitgedunde dienstregeling op bepaalde trajecten ja beter een paar treinen minder en dat we weten dat het rijdt dan heel veel treinen waarvan we in de file staan omdat het niet geheel vlekkeloos gaat maar er blijven genoeg treinen over om mee te gaan.
we hebben het in nederland niet slecht hoor.
hier hebben we tenminste fatsoenlijke treinen en op veel trajecten veel treinen rijden.
waar doen we moeilijk over met zijn alle.

maar het zin in deel van de mensen ja het zeiken klagen zeuren, en die groep verziekt het voor de rest.
en door de media wordt het ook lekker erger gemaakt dan dat het is.

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Joris (IP Gelogd)
Datum: February 13, 2012 11:45PM

Beste mensen,

ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen.
Allereerst wil ik laten weten dat wat de NS doet op het gebied van service, klantgerichtheid, stiptheid en betrouwbaarheid gewoon niet door de beugel kan. Als je dit soort capriolen in menig sector uithaalt kost dit je als bedrijf je geloofwaardigheid en uit eindelijk zelfs de kop. Om nog maar te zwijgen over bonussen De mensen van het spoor mogen nog blij zijn dat ze salaris krijgen want als het aan mij lag zouden ze een bakkie koffie bij de kiosk kunnen halen voor de "moeite". Daarnaast zijn er meer landen waar men het begrip "echte" sneeuw kent. of deze landen plannen hun winters decenia van te voren... of ze begrijpen gewoon beter dan de NS waar de problemen liggen. Als er hier maar het woord sneeuw klinkt Komt de NS al met Excuses dat ze niet meer kunnen rijden..... hallo treinen rijden op spoor.....,,,,,maar op dit argument komt de ns met het volgende, de wissels kunnen het neerspattende ijs dat van de onderkant van de wagons komt niet aan en zouden hierdoor defect raken... Dit vind ik een erg vreemd en onveilig gevoel als een beetje ijs wat op een wissel komt al schade oplevert .... dan wil ik niet weten wat een wagon die zijn hele gewicht over 4 wielen met een opppervlakte van max 20cm2 doet wanneer deze over een wissel rijdt... afin... Dan hebben we ook het vingertjes wijzen van de NS en prorail... In plaats van problemen oplossen gaan deze 2 "instanties" elkaar beschuldigen.. hier heb je als reiziger dus niets aan. Dan de stipheid... bij een normale baan kennen ze het begrip "NS-mentaliteit" niet ... dit houd in dat je baas 1x te laat komen accepteert, 2x al storend wordt en deze de derde keer zegt voor jou 10 anderen. erg lullig als je van het openbaar vervoer afhankelijk bent.
Ik heb hierbij een tip voor de Nutteloze spoorwegen en PrutRail. begin alvast meet een plan van aanpak voor de winter van 2020 misschien dat het dan tegen die tijd ooit een keer goed komt.....

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: February 14, 2012 04:29PM

Als je het allemaal zo nutteloos en prutserig vindt, waarom maak je er dan nog gebruik van?
Als ik het allemaal zó vreselijk zou vinden, maakte ik er geen gebruik meer van! Lekker inconsequent.
Kennelijk is het normaal gesproken niet zo "vreselijk" als steeds beweerd wordt, want de treinen zitten alle dagen steeds propvol!!!!!! Zo te zien is de trein schijnbaar toch een beter alternatief voor andere vervoersvormen. Oh ja, nog even dit: "in België is het vèèl beter" whahahaha, laat me niet lachen. Kijk hier maar eens: [twitter.com]

Re: Winterse omstandigheden bij prorail
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: March 23, 2012 06:48PM

Om op bovenstaande reactie van Krijn terug te komen. Feit is dat je betaald voor een dienst. En in dit geval keuze uit een beperkt aantal aanbieders. Op het moment dat deze dienst niet naar de gestelde normen wordt geleverd doet een bedrijf tekort.
Wij als consument kunnen hier ontzettend weinig invloed op uitoefenen helaas. Vergelijk het met een transportbedrijf. Er worden voorwaarden vastgelegd, betaald en als gevolg daarvan vind er transport plaats.
Op het moment dat de transport hierbij in gebreke valt zullen er direct kosten in rekening worden gebracht richting de transporteur, winter of geen winter. En dan heeft NS nog maar een rail waarbij de andere treinen al enigzins georganiseerd op een ander spoor of tijdsvak worden gepland. Dus fair enough lijkt me.
De wissels etc. zijn natuurlijk een stuk gevoelig qua seizoensinvloeden. Maar ook hiervoor zijn oplossingen.
NS is echter teveel gefocust op bonussen door het geld voor onderhoud hierin te verwerken met in het achterhoofd dat de overheid nog wel wat toegeeft.

Het mooie aan de problemen die ontstaan zijn de oplossingen die NS aanbiedt. Geen dus. We laten nog maar 3 treinen rijden in plaats van 6 omdat we denken dat het volgende week kan gaan vriezen. Ons probleem opgelost, betrouwbaarheid stijgt richting 100%. De media trapt hier vervolgens in door te schrijven dat de tekortkomingen van NS afgelopen jaar meevielen. Nogal logisch, 3 treinen plannen in plaats van 6.

Meer toezicht en reorganisatie door een derde partij/persoon is hierbij de meest verstandige oplossing. Natuurlijk op kosten van NS.







Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: