lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Ongelooflijk: voorwaarden nieuwe NS abonnementen kosten ons €2700
Gepost door: Allissey (IP Gelogd)
Datum: December 14, 2011 02:39PM

Wij zijn trouwe klant van NS maar nu zijn we echt gedupeerd door NS. Ik zoek meer mensen die dit mee maken: dan kunnen we ons verenigen.

Wat is er gebeurd: ik zocht een abonnement voor mijn vrouw om dagelijks naar Amsterdam te reizen. Via de NS website vond ik het nieuwe abonnement "Altijd Vrij" onder het kopje Jaarabonnementen. Daar staan ook de voorwaarden: "Opzeggen is mogelijk na de eerste drie maanden" (kijk maar zelf: staat er nu nog). Nergens staat dat de voorwaarden zijn gewijzigd.

Toen mijn vrouw onverwacht een nieuwe baan aangeboden kreeg in onze woonplaats wilde ik dus het abonnement opzeggen. Helaas, zegt NS, die voorwaarde geldt niet voor onze nieuwe abonnementen. De voorwaarden zijn gewijzigd. Ze erkennen zelfs schriftelijk dat de website voor onduidelijkheid zorgt ("we geven uw suggestie door aan de betreffende afdeling") maar ze blijven erbij: het abonnement wordt niet ontbonden.

Dat kost ons € 2700,- voor een duur abonnement dat we niet nodig hebben en ook niet mogen teruggeven.

Ik vind het echt ongelooflijk dat een gerenommeerd bedrijf als NS dit zo kan maken.

Wie heeft dit ook meegemaakt? Misschien meer succes gehad bij NS?

Re: Ongelooflijk: voorwaarden nieuwe NS abonnementen kosten ons €2700
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: December 19, 2011 11:35PM

Wellicht is het een idee om je opmerking/klacht bij reizigersvereniging ROVER te plaatsen?

Re: Ongelooflijk: voorwaarden nieuwe NS abonnementen kosten ons €2700
Gepost door: Rajo (IP Gelogd)
Datum: February 16, 2012 06:27PM

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Verschillende brieven aan de NS hebben niet mogen baten. Zijn jullie al verder gekomen?


Re: Ongelooflijk: voorwaarden nieuwe NS abonnementen kosten ons €2700
Gepost door: Geert (IP Gelogd)
Datum: April 13, 2012 06:39AM

Voorleggen aan het juridisch loket. Een winkel is ook verplicht zijn producten te verkopen voor de prijs op het schap, zolang er geen overduidelijke fout is gemaakt zoals 10 .00 euro i.p.v. 1.000 euro. Zodra publiciteit dreigt wordt NS al snel schappelijker.

Re: Ongelooflijk: voorwaarden nieuwe NS abonnementen kosten ons €2700
Gepost door: De Makarov (IP Gelogd)
Datum: July 13, 2012 12:24PM

Wij hebben hetzelfde mee mogen maken, heel veel geruzzie, heel veel correspondentie zelfs tot incasso procedures aan toe en Juridisch loket en alles inbegrepen.
Uiteindelijk hadden wij geen zin meer om te vechten tegen een groot bedrijf die toch niks van ons aannam.
We hadden de volledige prijs inclussief incasso geld betaald en vervolgens netjes gevraagd in een brief of ze ons abbonement konden stopzetten.

Maar zelfs dit weigeren ze te doen en blijven de datum van geldigheid voor een ongebruikte en onnodige abbonement doorpushen. Ik was echt van streek toen ik dat hoorde en vroeg die mevrouw of ze proberen hem tot en met december op deze manier door te laten lopen zodat ze hem weer onnodig een jaar kunnen verlengen.

Dit is echt van het dolle. Dit is hetzelfde als dat ik de AH binnenloop om een brood te kopen en er word een tweede in mijn handen gedrukt die ik OOK MOET kopen, want dat zijn de winkel voorwaarden, je maakt er ruzie over omdat je niks hebt aan dat brood, het is teveel en je hebt al niet zoveel geld, maar je merkt dat t niet helpt en je hebt er geen tijd en zin in dus betaal je maar die tweede ongewenste brood na 15 minuten dicsussie. Maar dan krijg je te horen dat je de winkel nog niet uit mag....er is namelijk meer dan 10 minuten voorbij gegaan tijdens jullie discussie en dat betekend dat u nog een derde stuk brood MOET halen.

Gelukkig zit er een telefoonlijn tussen mij en die medewerkers....gelukkig voor hun dan.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: