lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Stilte cabine
Gepost door: Duncan (IP Gelogd)
Datum: October 10, 2011 11:55AM

Graag een verzoek dat de machinist bij elke reis omroept dat mensen kijken of ze in de stilte cabine zitten en of ze zich daar aan willen aanpassen.

Te vaak komt het voor dat mensen praten of lawaai maken in de stilte cabine. Dit is zeer ergerlijk.
Ook is het geen excuus als de trein vol is, mensen horen zich dan nog steeds aan te passen als ze in de stilte cabine zitten.

Re: Stilte cabine
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: October 19, 2011 08:39PM

Nou het is toch wat, mensen die praten! Er moest een boete op staan.

Ademhalen mag nog wel?

En je hebt ze vast zelf aangesproken? Nee, natuurlijk niet, daar zijn we te laf voor!

Dat moet iemand anders maar doen!

Krijn Vermeer.

Re: Stilte cabine
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: November 3, 2011 11:59PM

Krijn vindt eigenlijk dat de reiziger het werk van de NS-er moet opknappen. Zelf is hij daar te lui voor en daarom noemt hij Duncan maar laf.
De klacht van Duncan is terecht en het is de taak van de NS medewerker, of dat nou een machinist, conducteur of wat dan ook is, er op toe te zien dat de regels worden nageleefd. Het is veel te makkelijk dit maar weer op de reiziger af te schuiven.
Gewoon je werk doen, Krijn!

Re: Stilte cabine
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: November 4, 2011 04:27AM

Doe niet zo stom, ik ben gèèn conducteur!
En nu doe je net of alle conducteurs lui zijn, erg kortzichtig.

Krijn Vermeer

stile
Gepost door: pippo de clouwn (IP Gelogd)
Datum: July 27, 2012 12:20PM

nou ik spreek ze daar wel op aan, en reken maar van yes dat ze stil zijn, anders storm ik er gewoon op af hahaha

Re: stile
Gepost door: Lijn (IP Gelogd)
Datum: January 11, 2013 02:25PM

In een stiltecoupe is het gewoon STIL punt! Iedereen die daar anders over denkt ga lekker ergens anders zitten!

Re: Stilte cabine
Gepost door: dikke Barry (IP Gelogd)
Datum: March 28, 2013 04:15PM

stiltecoupe is gewoon stil zijn anders ergens anders zitten.

Dikke Barry staat anders wel ff op naar die bijdehanterikken hahahaha


Re: Stilte cabine
Gepost door: Flower (IP Gelogd)
Datum: March 28, 2013 07:31PM

Nou nou zeg, wat is dit voor iets onbeschofts?

De stilte cabine is ontworpen voor mensen die hun tijd graag benutten, ook al zitten ze in de trein.
Persoonlijk ben ik zeer actief reiziger wat inhoud dat ik per dag vier uur in de trein zit. Dit doe ik niet voor mijn lolletje, maar voor mijn werk. Vier uur is een halve werkdag, bedenk eens even wat U kunt doen in die tijd?
Ja, nou precies. Ik kan dus ook een hoop doen, behalve als er mensen door mijn werk heen lopen te blaten.

Ga eens even terug toen U iets aan het doen was waarbij U zich verschrikkelijk goed moest concentreren, misschien was U bezig om te studeren voor een toets, of een rapport aan het opstellen voor iets wat heel belangrijk is, of misschien was U bezig met een onderzoek waarbij U iemand het leven kan redden. Ik overdrijf misschien even wat bij het schetsen van een situatie. Maar neem even zo'n situatie in Uw hoofd en bedenk dan even dat er complete stilte is, behalve twee mensen die over het weer praten, of over het nieuwe shirtje wat er gekocht is, werkzaamheden, ergernissen, klachten, het eten van vanavond of wat dan ook. Ziet U in dat dat doodgewoon erg afleidend is? Niet? Dan een hopeloos geval zonder empathie whatsoever.

Ademhalen mag prima. Een andere die ik ooit gehoord heb van een man op leeftijd die ik, overigens zonder trillende knietje, overslaande stem of extreme zweet uitstortingen, wel gewoon even netjes aansprak. 'Sorry meneer, heeft U gezien dat dit een stilte coupe is?' Zijn reactie was ronduit agressief, waardoor ik meteen begrijp dat sommige mensen dat eventjes niet willen aanhalen op het moment dat ze gewoon aan het werk willen zijn, en de meneer vroeg mij of de trein zelf dan niet ook eventjes wat minder hard moet rijden, "want dat geraas moet toch ook teveel lawaai maken, niet?"
Geluid is niet het probleem, meneer, het is taal wat mensen afleidt. Of beukende muziek die zich door koptelefoons blaast. Snap dat.

Om toch nog even terug te gaan naar ´stilte cabines zijn ontworpen voor´. Openbaar vervoer is voor iedereen, ook voor mensen die doof zijn, mensen die niet kunnen lopen, mensen die zichzelf graag een hoorbeschadiging aandoen, mensen die gezellig willen kletsen met de persoon naast hen, maar ook voor mensen die graag in stilte zitten, daar zijn regels voor. Dit is niet alleen een kwestie van fatsoen en rekening houden met uw medemens, maar ook een simpele situatie van ´je aan de regels houden´. Regels zijn er niet voor niets. U gaat toch ook niet, alleen omdat U het belachelijk zou kunnen vinden, geen treinkaartje kopen? Of iets heel anders, gewoon omdat U het er niet eens bent met de prijs, eventjes de halve supermarkt leegroven. Ik hoop trouwens dat U niet rookt? Dan vindt U het vast vervelend als iemand die naast U staat een sigaret rookt en de hele tijd de rook recht in Uw mond blaast?

Wat ik al zei, ik overdrijf misschien een beetje, maar dat is precies wat U deed met ´mag ademhalen nog wel?´

Re: Stilte cabine
Gepost door: dikke Barry (IP Gelogd)
Datum: April 3, 2013 03:28PM

Beste Flower,

als ik in de stilte coupe zit, hebben de mensen 2 keuzen, of stil zijn, of lekker ergens anders gaan zitten.

Re: Stilte cabine
Gepost door: Gerardes (IP Gelogd)
Datum: December 27, 2014 04:46PM

Ik kan hier een boek over schrijven. Mooi bedacht, die stiltecoupés, maar er is altijd wel iemand die het of niet weet of er maling aan heeft. Soms spreek ik degene beleefd aan, maar ik denk steeds meer 'laat maar' . Ik mijd die zones als de pest, omdat het niet werkt. Het idee dat het even wordt omgeroepen steeds, vind ik een hele goede. Vaak weten mensen het namelijk ook niet.

Re: Stilte cabine
Gepost door: Pootie Tang (IP Gelogd)
Datum: March 21, 2016 10:05PM

Zit ik laatst in de stilte coupe met mijn sletje. Ik heb haar natuurlijk keihard in haar kont geneukt, want dat vind zij het lekkerst. Gaat die slet keihard zitten kreunen.
Een andere griet komt naar ons toe en roept of het wat stiller kan.
Dus ik heb haar slipje weggerukt en mijn lul keihard in haar kont gestopt.
Je kon merken dat ze daar nog maagd was, want het was heel krap.
Dus ik haar kont keihard aan het neuken.
Gaat die griet ook keihard kreunen en schreeuwen.

Moraal van dit verhaal: Als je in je kont word geneukt, dan ga je ook kreunen en schreeuwen of je in een stiltecoupe zit of niet.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: