Ten eerste: gaaf om te lezen dat iemand van 79 goed kan omgaan met internet!
Wellicht is het een idee om de NS een berichtje te sturen om hiermee rekening te houden bij het ontwerp van de volgende dienstregeling? Als je naar ns.nl gaat, bij het zoekbalkje 'klacht' intikt en dan op 'open het e-mail formulier' oid klikt, dan kun je op die manier een suggestie/klacht/opmerking sturen als ik het goed heb.
Overigens zou je ook een conducteur kunnen aanspreken in de trein met de vraag of de aansluiting even kan wachten. Het verschilt van conducteur tot conducteur, maar ik heb het wel eens meegemaakt dat het gewoon wordt geregeld.
Daarnaast weet ik niet of je er in aanmerking voro komt, maar op de website van NS en via een telefoonnummer kun je als reiziger op een station reisassistentie aanvragen. Als je daarvoor in aanmerking komt, is het in ieder geval wel een oplossing om met een (zware) koffer de korte overstap wel te halen.