lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
ov-chipkaart
Gepost door: h. nieuwenhuizen (IP Gelogd)
Datum: October 10, 2010 09:25PM

ik woon in Tsjechië, kom af en toe in Nederland voor afspraken. Zo ook 8 oktober j.l. Gelukkig wist ik nog van de vorige keer dat ik geen strippenkaart, maar een ov-chipkaart nodig had voor de Zuidtangent (bus) van Schiphol naar Haarlem.De buschauffeur vertelde me dat ik die ook voor de trein kon gebruiken. Hij adviseerde me ook dat ik bij station Haarlem het best de kleine ingang kon gebruiken; het Stationsplein is helemaal afgesloten. Ik doe dat; en proberen in te chippen. OV-chipkaart doet het niet. Dan maar een ticket kopen: automaat is vastgelopen, doet het niet. Dan andere automaat; mijn bankpas pakt niet. Ik probeer cash te betalen:kan alleen met muntgeld, ik heb papiergeld. Ik zoek Inlichtingen loket: is bij de hoofdingang, staan hekken voor, dan moet ik zeker 10 minuten omlopen; dan kom ik te laat. Ik heb al twee treinen naar Leiden gemist. Kan uiteindelijk met hulp van andere reiziger kaartje kopen. Conducteur in de trein vertelt mij dat ik chipkaart had moeten activeren via Internet. Hoe moet ik dat weten? Nergens Inlichtingenloket, nergens informatie. Ik kom speciaal uit Tsjechië gevlogen om hier een examen te doen; examen heb ik hierdoor bijna gemist.In Tsjechië koop ik gewoon een treinkaartje aan een loket BIJ EEN MENS.
Als de ov-chipkaart in een overgangsfase zit, dan moeten er alternatieven zijn en IEMAND die je kan helpen als alle techniek weigert. Dit is zo ongastvrij!
Ik heb trouwens 's avonds geprobeerd om ov-chipkaart te activeren via Internet, maar dit is niet gelukt; het is erg ingewikkeld.Voor mensen die geen geroutineerde Internetters zijn of buitenlanders is het heel onduidelijk.

Re: ov-chipkaart
Gepost door: jac . klein (IP Gelogd)
Datum: October 13, 2010 09:52AM

Beste H.Nieuwenhuizen,
Ook als Nederlander die hier al 60 jaar woont is het een groot raadsel waarom die Ov-chipkaart zo nodig moest.
Heeft al een miljard Euro gekost maar is dus een groot DRAMA.
De verantwoordelijk minister is inmiddels opgestapt en heeft nu de touwtjes in handen gegeven aan een 'politiek- vriendje'.
Dat kan allemaal in Nederland.
Zelf heeft mijn vrouw laatst willen uitchecken maar toen las zij in venstertje "u bent al in gecheckt' Dat wist zij natuurlijk wel , maar zij wilde uitchecken. Lukte niet, om te voorkomen dat zij de maximale reis-rit extra kwijt zou zijn is ze maar (Om half 1 s'nachts) naar het dichts bijzijnde station gefietst en daar lukte het wel (kost wel 1.20 euro) en daar ga je weer geen 2 A 4tjes voor vol schrijven om dat geld terug te krijgen
Samengevat; ov-chipkaart is een grote tragedie , heeft al heel veel geld gekost en is een smerige dievenbende!
Excuses aan u, dat u in 'Bananerepubliek' Nederland met dit soort praktijken te maken krijgt.

Re: ov-chipkaart
Gepost door: mlahm (IP Gelogd)
Datum: October 28, 2010 03:25PM

kreeg heel aardig van de ns medewerker een tegoedbon - wil graag een compliment geven over de vriendeijke ns medewerker - tussen denBosch en Tilburg- maar kan niet op de site komen. met vriendeiijke groet, M.Lahm

Re: ov-chipkaart
Gepost door: E.M.Gerris (IP Gelogd)
Datum: November 3, 2010 10:30AM

Ben 75 jaar, heb al jaren een kortingskaart, maar sinds ik reis met de ov-chipkaart wordt vol tarief afgerekend! Om het teveel betaalde terug te krijgen moet ik eerst weer met de bus naar het station en dat kost dan weer 2 x bustarief ook met chipkaart! Geen overstaptarief want niet terug binnen de tijd! En daar dan weer afrekenfouten.!
Zo kan ik de burger ook wel kaal plukken. Bedankt overheid!!! Jullie maken de burger zo machteloos dat ie uit pure frustratie op de PVV gaat stemmen. Houdt toch eens op met al dat overbodige geldverslindende geautomatiseer en geliberaliseer. Kom achter je pc vandaan en uit je callcenter en wordt weer eens gewoon verstandig nadenkend en hendelend mens.

Re: ov-chipkaart
Gepost door: Jan vd Kommer (IP Gelogd)
Datum: June 17, 2011 05:17PM

Ik ben een Nederlander, ik probeer mijn OV chipkaart te activeren. Ik moet nadat ik in Station Schagen informatie heb ingewonnen, het volgende opgekregen: Bij service balie van Station Alkmaar, Hoorn of Den Helder tijdens de openingstijden kan ik mijn OV chipkaart activeren. Ik moet alle informatie uit de brief bij mijn OV chipkaart bij mij hebben. Dit is de brief, mijn persoonlijke chipkaart en een geldig legitimatiebewijs. PS voor het opladen heb ik ook nog mijn pinpas nodig. Voor ouderen zonder vervoer is dit dus de eenvoudigste weg om met een kortingskaart van openbaar vervoer gebruik te kunnen maken. Dit is voor de omgeving van Niedorp, de rest van Nederland moet eerst maar uitvinden wat een midden groot station is alleen daar kan je je pas activeren.

Met vriendelijke groet, Jan.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: