lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
overvolle treinen door proef
Gepost door: Sandra (IP Gelogd)
Datum: September 21, 2010 07:52AM

Sinds dit schooljaar moet één van mijn kinderen naar Amsterdam voor zijn studie. Hij had er erg veel zin in en begon vol enthousiastme. Hij moet, net als veel anderen, s'morgens bizar vroeg weg. De eerste 3 kwartier gaan op de fiets, er rijden hier nou eenmaal geen bussen. Tot dan gaat alles prima. Maar op station Krommenie, blijkt dat de trein niet rijdt. Gelukkig is hij ruim op tijd vertrokken en kan wachten op de volgende trein. De volgende trein zit echter zo stampvol dat hij en de andere reizigers er onmogelijk in kunnen. Kan het nog net wel dan wordt er omgeroepen dat de trein langzamer gaat rijden vanwege de veel te grote hoeveelheid mensen en de risico's die dat met zich mee brengt, of de trein moet stoppen omdat er mensen onwel zijn geworden. Dit kan natuurlijk altijd een keertje gebeuren, maar in die 4 weken dat mijn zoon aan zijn nieuwe studie is begonnen is het wekelijks minstens 3 van de 5 keer voorgekomen en komt hij elke keer te laat. Dit kost hem inmiddels studiepunten en leverd een heleboel frustratie op.
Tot mijn grote verbazing hoorde ik dat NS bezig is proeven te doen met nieuwe KORTERE treinstellen.
Het lijkt me nu toch wel duidelijk dat dit niet het gewenste resultaat opleverd!!!

Re: overvolle treinen door proef
Gepost door: Harrie (IP Gelogd)
Datum: September 21, 2010 08:25AM

De wegen zitten voller dan de treinen.

Re: overvolle treinen door proef
Gepost door: Sandra (IP Gelogd)
Datum: September 21, 2010 11:52AM

Ben het met je eens Harrie dat het geen oplossing is om dan maar de auto te pakken.
Maar dat het niet fijn is om elke keer te laat te komen omdat er gewoonweg geen plaats in de trein is, en dan bedoel ik echt niet een zit plaats maar een STA plaats voor een slanke persoon, daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn?

Re: overvolle treinen door proef
Gepost door: Anthony (IP Gelogd)
Datum: September 21, 2010 06:37PM

Nou Sandra ik geef je groot gelijk. Ik zit ook elke dag op datzelfde traject en ik reis al jaren dagelijks met de trein. Maar wat ik nu mee maak sinds september en op dit traject heb ik nog nooit gezien. Mensen die onwel worden in de trein omdat iedereen te opgepropt wordt. Inderdaad iedere dag veeeeeeeeeel te laat. En dan gezellig op de terugweg weer. De conducteurs roepen de afgelopen week zelf al om dat ze ook geklaagd hebben bij het hoofdkantoor, maar dat er tot nu toe nog niks aan gedaan wordt. Nou als zelfs NS medewerkers dit zeggen, betekent het wel wat.

Ik ga zodra mijn abonnement is afgelopen wel lekker met de auto want ik sta liever een half uur in m'n eentje stil in mijn auto dan dat ik stil sta tgen 8 andere mensen aan.

Re: overvolle treinen door proef
Gepost door: Anita (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2010 03:51PM

Hoi Sandra,

Erg herkenbaar (helaas) .Ook mijn zoon overkomt dit, alleen stapt hij in Koog-Bloemwijk in.
Dus de trein zit nog voller en hij heeft al 2 keer een trein moeten laten schieten omdat het gewoonweg vol was. Ik kan hier met mijn pet echt niet bij, de bedenkers moeten zelf maar eens een paar weken meedraaien.
Wordt er ook nog omgeroepen de trein naar A'dam centraal komt over een kwartier, nee er valt gewoon weer eens een trein uit. Hoop echt voor iedereen die dit traject per trein reist dat het snel weer een beetje normaal is.

Re: overvolle treinen door proef
Gepost door: Sandra (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2010 08:36PM

Zou het klagen dan toch helpen?
De afgelopen dagen is de trein 2 keer zo lang en ze rijden weer optijd! Fijn!

Re: overvolle treinen door proef
Gepost door: mczwen (IP Gelogd)
Datum: September 28, 2010 01:31PM

Helaas helaas, vandaag was het weer drama op het traject Uitgeest - Amsterdam
Midden in de spits rijdt er dan "gewoon" een sprinter niet dus de eerstvolgende zit weer bommetje vol.
HOELANG PIKKEN WE DIT NOG.
We betalen allemaal grof geld aan die oplichters van de NS, maar op dit traject mag je blij zijn als je een STA-PLAATS kunt bemachtigen.
Laatst sprak ik met een conducteur van de NS en die zei zelfs dat het te belachelijk voor woorden is en dat we als reizigers ons ongenoegen kenbaar moeten maken aan de NS.

Re: overvolle treinen door proef
Gepost door: A. Schneider (IP Gelogd)
Datum: October 4, 2010 05:51PM

Vandaag was het weer zover, voor de zoveelste keer. Door een kapotte trein bij Krommenie, reden er weer geen sprinters. Ik reis van Koog-Zaandijk naar Amsterdam Sloterdijk en weet dan al van te voren dat het weer proppen wordt op de terugreis. De NS weet dat er in de spits veel mensen op deze route rijden en toch zetten ze een piepklein treintje in, dit kan ik niet begrijpen. Kan het management niet rekenen dat in de spits meer mensen rijden dan in de daluren. Zal de NS het dan nooit leren...

Re: overvolle treinen door proef
Gepost door: Harrie (IP Gelogd)
Datum: October 5, 2010 03:14PM

Nee die leren dat niet.

Re: overvolle treinen door proef
Gepost door: marjon (IP Gelogd)
Datum: October 25, 2010 06:28PM

Vandaag voor de zoveelste keer in een overvolle trein gezeten vanaf Koog -Zaandijk naar Amsterdam centrum.
Het is te belachelijk voor woorden, treinen die uitvallen, de volgende die te laat komt, en dan een korte sprinter, waar de mensen als haringen in een ton vervoerd worden, Varkens hebben het met transport nog beter!! En als klap op de vuurpijl een bericht in de spits, dat 1e klas reizen beboet wordt, ook n overvolle treinen. Ik denk dat de conducteur, die het lef heeft om een bon uit te schrijven,(als het lukt om te schrijven in een overvolle trein) meteen gelynched wordt.xc



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: