lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Boetes door de (studenten)OVchipkaart
Gepost door: Rolf (IP Gelogd)
Datum: September 20, 2010 11:28AM

Ik kan niet zeggen dat mijn eerste ervaringen met de OVchipkaart erg goed waren. Op mijn allereerste dag op weg naar mijn nieuwe studie in Amsterdam gebruikte ik dus ook mijn OVchipkaart voor het eerst. Dat was op 30 augustus. Ik wist dat het studentenreispakket wat er inmiddels al wel opstond pas inging op 1 september, maar ik wist niet beter dan dat je op vertoon van het kaartje sowieso 40% korting hebt. Ik heb dus een kortingskaartje Arnhem-Amsterdam gekocht en liet deze samen met mijn OVkaart zien aan de conducteur toen ik gecontroleerd werd. Deze vertelde mij toen dat de OVkaart niet geldig was en dat ik dus zonder geldig vervoersbewijs reisde. Er viel verder niet te praten met mevrouw en voor ik het wist had ik een boete van 35 euro + de prijs van een volledig kaartje van ongeveer 15 euro bovenop de prijs van ongeveer 10 euro die ik al voor het kortingskaartje had betaald te pakken. Een beetje begrip kan je ook niet verwachten van die conducteurs. Kan iemand mij helpen met wat ik nu het beste kan doen? Kan door een klacht bij ns in te dienen bijvoorbeeld het volledige of gedeeltelijke bedrag van de boete kwijtgescholden worden? Of moet ik hiervoor bij een andere organisatie zijn? Tenslotte is de bedoeling van de studentenOVchipkaart dat men gratis heen en weer naar de studie kan reizen en niet dat het 4 keer zoveel kost.

Mvg,

Rolf

Re: Boetes door de (studenten)OVchipkaart
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: September 22, 2010 09:35AM

Als de pas op 01/09 ingaat heb je op 30/08 idd nog geen recht op voordeeluren-korting. Je gaf het antwoord zelf al. Zelfde geldt voor een nieuw voordeeluren-abonnement. Dat geeft je ook geen recht om 2 dagen voor de ingangsdatum met korting te reizen, ook al heb je de kaart/pas al in huis! Wel loont het om bezwaar te maken tegen de 35 euro boete, en evt. teveel betaald kaartje. Als je niet bekend staat als notoire zwartrijder wordt die meestal wel kwijtgescholden! Dat die conductrice mensen niet meer gelooft op hun mooie blauwe ogen kan ik me wel voorstellen. Vooral als je weet dat deze mensen dag in/dag uit bestookt worden met de grofste leugens! Kijk op www.ns.nl voor de adressen. Uiteindelijk lag de schuld dus eigenlijk bij jezelf, niet bij die kaart! Je had alleen de regels (nog) niet goed begrepen!

Gr. Krijn.

Re: Boetes door de (studenten)OVchipkaart
Gepost door: Harrie (IP Gelogd)
Datum: October 5, 2010 03:16PM

Foei toch.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: