lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Nieuw alternatief voor reizen in het openbaar vervoer: De OV-Stripkaart
Gepost door: Bertus (IP Gelogd)
Datum: September 20, 2010 11:02AM

Door de vele problemen die zijn ontstaan bij de invoering van de OV-CHIPkaart is er nu een handig en simpel alternatief: De OV-stripkaart
Deze nieuwe manier van reizen in het openbaar vervoer neemt alle problemen weg die bij de invoering van het automatische chipsysteem zijn ontstaan.
De kaart is gebaseerd op technieken die in het verleden goed gewerkt hebben en biedt vele voordelen t.o.v. het chipsysteem.

De voordelen op een rij:

- U vergeet nooit meer om uit te checken
- U weet precies hoeveel een ritje kost
- U kunt met meerdere mensen op een kaart reizen
- U kunt zonder problemen overstappen
- Beschikbaar in twee tijdloze kleuren (blauw & roze)
- De OV-Stripkaart is tot elk gewenst formaat op te vouwen
- De OV-Stripkaart is ongevoelig voor computerstoringen
- De OV-Stripkaart is volledig recyclebaar dus goed voor het milieu

De OV Stripkaart zal vanaf 1 oktober 2010 landelijk worden ingevoerd en is te koop bij alle kiosken op trein- en busstations en via de website www.ov-stripkaart.nl. De kaart is beschikbaar in twee verschillende kleuren (Roze en blauw) en kan direct worden gebruikt. Meer informatie vindt u op www.ov-stripkaart.nl

Reizigersorganisatie Roover heeft al te kennen gegeven enthousiast te zijn over de OV-Stripkaart. 'De problemen met de CHIPkaart stapelden zich op. Reizigers klaagden steen en been over fouten bij het opladen van de kaart, de ondoorzichtige tariefstructuur en de ingewikkelde procedures voor terugbetaling van teveel betaald reisgeld. We zijn blij dat er nu een helder alternatief is voor de reiziger' aldus Sanne van Gaal (Woordvoerder van reizigersorganisatie Roover.)

Ook Omroep MAXXX geeft aan met grote vreugde de landelijke introductie van de OV-Stripkaart te omarmen. 'De introductie van de OV CHIPkaart heeft voor veel verwarring gezorgd onder onze achterban. Vele ouderen begrepen de CHIP-techniek niet en moesten hiervoor een cursus volgen. Ook vergaten vele mensen om uit te checken. De OV Stripkaart is tenminste duidelijk herkenbaar en zorgt voor helderheid in de tariefstructuur. Wat is er nu simpeler dan het bijhouden van de afgestempelde strippen. De mensen weten precies waar ze aan toe zijn.'

Studentenvakbond LSVd is tevreden met dit alternatief en uit marktonderzoek van Maurice den Hondt is gebleken dat ten minste 69,3654433389% van de studenten reeds een voorkeur heeft voor de OV-Stripkaart. Dit is een ongekend groot aantal en de verwachting is dat in de komende maanden meer en meer studenten de OV-Stripkaart zullen omarmen.

Bent u benieuwd naar het nieuwe manier van reizen in het openbaar vervoer kijk dan op www.ov-stripkaart.nl

Re: Nieuw alternatief voor reizen in het openbaar vervoer: De OV-Stripkaart
Gepost door: Rolf (IP Gelogd)
Datum: September 20, 2010 11:21AM

Ik kan niet zeggen dat mijn eerste ervaringen met de OVchipkaart erg goed waren. Op mijn allereerste dag op weg naar mijn nieuwe studie in Amsterdam gebruikte ik dus ook mijn OVchipkaart voor het eerst. Dat was op 30 augustus. Ik wist dat het studentenreispakket wat er inmiddels al wel opstond pas inging op 1 september, maar ik wist niet beter dan dat je op vertoon van het kaartje sowieso 40% korting hebt. Ik heb dus een kortingskaartje Arnhem-Amsterdam gekocht en liet deze samen met mijn OVkaart zien aan de conducteur toen ik gecontroleerd werd. Deze vertelde mij toen dat de OVkaart niet geldig was en dat ik dus zonder geldig vervoersbewijs reisde. Er viel verder niet te praten met mevrouw en voor ik het wist had ik een boete van 35 euro + de prijs van een volledig kaartje van ongeveer 15 euro bovenop de prijs van ongeveer 10 euro die ik al voor het kortingskaartje had betaald te pakken. Een beetje begrip kan je ook niet verwachten van die conducteurs. Kan iemand mij helpen met wat ik nu het beste kan doen? Kan door een klacht bij ns in te dienen bijvoorbeeld het volledige of gedeeltelijke bedrag van de boete kwijtgescholden worden? Of moet ik hiervoor bij een andere organisatie zijn? Tenslotte is de bedoeling van de studentenOVchipkaart dat men gratis heen en weer naar de studie kan reizen en niet dat het 4 keer zoveel kost.

Mvg,

Rolf



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: