lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
NS Fiets klacht
Gepost door: Peter (IP Gelogd)
Datum: September 13, 2010 08:23PM

Sind een paar jaar heb ik een fietskluis op station Veenendaal-de Klomp.
Dit had ik besloten nadat in 3 maanden tot 2 keer toe een fiets van mij daar was gestolen.

Nu liep mijn huidige abonnement 9-9-2010 af en wilde ik deze opzeggen.
Dat moest op de volgende manier: Plak de sleutel goed op een stevig stukje karton en voeg er een begeleidende brief bij. Dit alles heb ik netjes uitgevoerd en opgestuurd naar NS. Ik had in deze brief ook mijn borg t.w.v 40 euro teruggevraagd.

Nu kreeg ik vorige week ineens een brief van de NS, waarin ze aangaven dat ze de sleutel niet hebben ontvangen en dat ik daarvoor een boete van 50 euro krijg. Omgerekend met de 40 euro borg, moet ik ze dus nog 10 euro betalen.
Vreemd want ik heb het gestuurd zoals ze hadden aangegeven en ben ik dan verantwoordelijk als er onderweg iets met de envelop gebeurd?

Maar eens met de NS gebeld, na mijn verhaal verteld te hebben, moest ik erg lang wachten(overleg wat ze zullen doen?) waarna ze zei dat ze mij de 10 euro zouden kwijtschelden. Maar de 40 euro borg, nee die hebben ze toch echt nodig voor het slot en krijg ik niet. Ik heb aangegeven het hier niet blij mee te zijn, maar ze gaf aan dat ik het hiermee moest doen.

Naar aanleiding hiervan heb ik maar besloten om deze klacht hier neer te leggen.
Zijn jullie het eens met de NS of heb ik gelijk dat ik daar niet voor hoef op te draaien?

Re: NS Fiets klacht
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: September 14, 2010 09:07AM

Vreemde situatie als dus wel het geld maar niet de sleutel is ontvangen! Althans, zo begrijp ik het van je. Wel is het zo dat je bij dit soort acties toch altijd beter onder rembours kunt versturen om iig iets van bewijs in handen te hebben. ( website: Het is niet verplicht maar dan is het wél erg belangrijk dat u de sleutel goed vastplakt op een stevig karton (zodat deze onderweg niet verloren gaat) en in een stevige enveloppe verzend ) Maar dan nog kunnen ze beweren dat of het geld, of de sleutel niet ontvangen zijn! Vind het sowieso heel gek dat je het op deze manier moet afhandelen. Maar zo staat het in de voorwaarden op www.nsfiets.nl maar dan nog heb je geen poot om op te staan!

Gr. Krijn.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: