Vanmorgen om 6:22 op station eindhoven.
De intercity naar maastricht van 6:32 staat al klaar.
De deuren zijn open en de lichten aan.
De mensen gaan naar binnen en wachten op het vertrek.
Na twintig minuten wachten, dus tien minuten te laat
vertrekt de trein eindelijk.
Dit is al de zoveelste keer dat we vele minuten te laat zijn, deze trein
start in eindhoven , dus er is geen smoesje dat er elders
vertraging was. Alleen omdat de conducteur te laat was,
komen honderden mensen te laat op hun werk.
Nog afgezien van de invloed die deze vertraging heeft op
de andere treinen, alleen omdat de meneer de conducteur
niet op tijd kan zijn.
het is wel heel makkelijk om alleen de conducteur de schuld te geven he.
er is ook nog een machinist die dat ding moet rijden he.
en als het sein niet veilig komt mag de trein ook niet weg.
maar het is wel makkelijk om alleen de conducteur de schuld te geven.
beetje een bekrompe gedachten, en echt van ik kijk niet verder dan mijn neus lang is en ik geef de conducteur de schuld maar want dat is het makkelijkste.
Als de machinist er niet was dan waren de deuren niet open en de lichten niet aan.
Waarom zou er een sein zo lang op rood staan ?
Dit is de eerste trein die 's morgens in die richting vertrekt,
bovendien zou er dan wel iets omgeroepen zijn.
We hebben al heel vaak gezien dat of de conducteur of de machinist
minuten te laat bij de trein aankomt.