lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Cees (IP Gelogd)
Datum: August 2, 2010 04:07PM

Belt dochter op : de stoptrein van Utrecht naar Amersfoort is door de machinist op een rangeerterrein gezet, en die man is weggegaan ! Deuren op slot, niemand kan eruit ! Probeer dan maar eens iemand telefonisch te pakken te krijgen om je dochter te bevrijden ! Machinist was vergeten om te kijken of er nog mensen in de trein zaten....... mochten ze na bijna half uur wachten teruglopen over de sporen naar station Utrecht ! Mooi boel hoor NS !

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: August 2, 2010 08:20PM

Òf lekker stom van je dochter! Ze had ook gewoon in Utrecht C uit kunnen stappen, zo'n groot station kun je niet missen.
Elk verhaal kent 2 kanten! Heel vaak wordt omgeroepen in de trein dat deze trein hier eindigt en dat iedereen uit moet stappen. Dan heb je types met onvermijdelijke headphones die dat daardoor niet horen en lekker op hun gemak van de muziek blijven genieten! In dat geval had het trein-personeel idd er op moeten toezien dat de trein daadwerkelijk leeg was! Shame on you! Ook gebeurt het dat men als een blinde kip zonder kop helemaal hysterisch de trein in rent denkende "dit is MIJN trein" ondanks de aankondiging NIET INSTAPPEN/NO BOARDING op de witte aanwijsborden en op de trein zelf! Als dat deel van de trein net schoon geveegd is, en de conducteur wordt afgeleid door andere werkzaamheden, verdwijn je eigen schuld dikke bult naar het opstelterrein! Heb je weer wat spannends te vertellen op de volgende verjaardag, wàt een belevenis!!!!!!!!!! Whahahaha! Veel sterkte met de geestelijke verwerking!

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: August 2, 2010 08:21PM

Bedoel Amersfoort

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Cees (IP Gelogd)
Datum: August 3, 2010 04:38PM

nee hoor beste Krijn, is echt dé fout van onze ( ! ) NS !

alle mensen kregen verontschuldigingen aangeboden, ikzelf werd 's avonds nog gebeld met de verontschuldigingen.......

machinist moest de trein op rangeerterrein zetten, maar "vergat " door de trein naar achteren te lopen om te controleren of er nog mensen aanwezig waren.......

ach, ook een machinist maakt dus wel eens fouten !

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Anaclara (IP Gelogd)
Datum: August 4, 2010 04:20AM

@Krijn. Waar om reageer je nu niet terug? Dat zou je sieren! Kennelijk was de conclusie en reactie op het verhaal van Cees iets te snel en kort door de bocht ... Niets is onfeilbaar, ook de NS niet, hoe fijn ze als werkgever kunnen zijn of hoe goed of niet goed het treinverkeer door hen wordt geregeld. Ik ben een regelmatige treinreiziger en merk dat er de laatste jaren veel meer problemen zijn met het treinverkeer dan zeg 10, 15 jaar geleden. Laat de NS met deze site haar goed doen en 'm vooral goed lezen! Prima informatiebron om na te gaan hoe je je dienstverlening kunt verbeteren. Zo zou ik het zien althans!

Welgemeend fijne dag nog, Krijn ;-)

Groet, Anaclara

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: August 4, 2010 12:55PM

Anaclara, daar heb je helemaal gelijk in. Als NS kan je inderdaad met dit soort sites (en met vele andere dingen, zoals het NS Panel) kijken hoe je je dienstverlening kan verbeteren.
Alleen het valt mij helaas op dat als je een constructieve opmerking maakt (of het nu via het NS-contactformulier is of via het NS Panel of wat dan ook), er over het algemeen weinig tot niets mee wordt gedaan.

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: August 4, 2010 03:28PM

Was deze regel jullie nog niet opgevallen????

"In dat geval had het trein-personeel idd er op moeten toezien dat de trein daadwerkelijk leeg was! Shame on you!"

Shame on you was dus bedoeld richting NS-personeel!

Gr. Krijn.


Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Alette (IP Gelogd)
Datum: August 6, 2010 12:35AM

Krijn

Ik zat dus in die trein en je kan ons wel de schuld geven dat wij van die types zijn met koptelefoons op maar als op de trein zelf staat zwolle en op de borden boven het perron en zelfs de gele borden staat dat de trein die op het perron staat naar zwolle gaat dan stap je in

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: August 6, 2010 06:25AM

Alette

"Dan heb je types met onvermijdelijke headphones die dat daardoor niet horen en lekker op hun gemak van de muziek blijven genieten! In dat geval had het trein-personeel idd er op moeten toezien dat de trein daadwerkelijk leeg was! Shame on you! "

Zie bovenstaand.
Snap je nu nog niet dat ik jullie in dit geval gelijk gaf?

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: August 8, 2010 01:39PM

Krijn: je berichtjes hebben over het algemeen zo'n negatieve lading, dat het niet echt verbazingwekkend is dat mensen de positieve deeltjes niet echt oppikken.
Probeer mensen op een constructieve wijze op hun fouten te wijzen en te helpen in plaats van iedereen af te kraken. Dat ene berichtje waar je onlangs dat telefoonnummer gaf was al een goede stap voorwaarts. smiling smiley

Zie dit als constructieve kritiek. smiling smiley

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: August 8, 2010 05:07PM

Haha! Ja, hoor, ik zit echt op een persoonlijke beoordeling van jou te wachten! Je verbeeld je nog al wat!
Bemoei je met je kippen of wordt een oud wijf, en wordt eens volwassen door gewoon je naam prijs te geven en je niet te verschuilen achter een pseudoniem! Kijk, zò doe jij dus, en kom jij over op de lezers. Bovendien heb ik jou zelf tot nu toe weinig constructiefs zien plaatsen dus als iemand geen recht tot commentaar heeft ben jij dat zelf wel!

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: August 8, 2010 06:00PM

Wat een verschrikkelijke lul is die Krijn toch! NS maakt een domme fout en Krijn geeft ijskoud de reiziger zelf de schuld. Wat een onbenul. "Bemoei je met je kippen of wordt een oud wijf" schrijft-ie doodleuk. Waarschijnlijk werkt Krijn bij NS en komt-ie uit Amsterdam of zo. Die vinden alles wat niet in Amsterdam woont boeren. NS, veel sterkte met zulk personeel. Niet alleen is hij dom, maar ook nog eens bot.

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: August 8, 2010 07:15PM

Ehmmmm.....dus aan dit niveau moet ik me aanpassen? Prima, @johnny53: ik weet nog wel een aantal vernietigende neersabelende krachttermen voor je, maar weet je wat? Je bent het niet waard, haha! Bekiek het maar! Whahahaha!

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: August 8, 2010 07:28PM

"Bekiek het maar" schrijft Krijn. Hij heeft een beetje moeite met Algemeen Beschaafd Nederlands en gebruikt dus maar het dialect van het boerendorp waar hij vandaan komt.
Het bizarre "Whahahaha! " waar hij telkens mee afsluit doet mij vermoeden dat deze man aan wanen en hallucinaties lijdt. Een ontspoord figuur, om maar in spoortermen te blijven. Ik hoop voor NS dat deze man geen klantcontacten heeft.

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 12:36AM

Misschien post ik niet altijd iets constructiefs, maar ik probeer niet over te gaan tot scheldkanonades en persoonlijke aanvallen.

Overigens zit ik ook niet te wachten om een persoonlijke beoordeling over je te geven. Maar slechts wat tips om het gebruik van dit forum voor anderen (en wellicht voor jezelf) ook wat aangenamer te maken.
Als je echt voor de NS werkt, dan bewijs je je werkgever een grotere dienst door constructief op de klachten en opmerkingen van mensen in te gaan, in plaats van alles meteen de grond in te porren of met niet relevante voorbeelden erbij te halen.

En de reden dat ik niet met mijn echte naam wil posten is vrij simpel. Omdat je naam dan terecht komt op Google. Als je bijvoorbeeld “Krijn Vermeer” intikt bij Google, dan zie je zo nsstress.nl terug. winking smiley

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: jac. petit (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 09:36AM

Zo'n blunder van machinist (conducteur?) heeft veel gevolgen voor de gedupeerde reizigers. Lijkt mij niet logisch er dan van alles en nog wat 'bij te halen' zoals Vermeer doet, dit siert deze 'woordvoerder van de N.S. ' niet!!

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 10:36AM

Deze website is er voor iedereen en heeft niets met iemands werkgever of wat dan ook te maken. Ook ben ik geen "woordvoerder" van NS. Dat er kritische noten gekraakt worden is logisch, maar dat mag dan ook van beide zijden! Nu denken sommigen hier dat je alleen maar NS af mag kraken, maar zodra iemand een tegengeluid laat horen worden de kanonnen bij wijze van spreken al in gereedheid gebracht. Er zijn hele leuke en lieve reizigers, maar ook hele vervelende die de boel stagneren en onaangenaam maken en zelfs vertragingen veroorzaken. Daar probeer ik naast het commentaar wat voorbeelden van te geven. Of die nu relevant zijn of niet. Dat is dagelijkse praktijk! Kennelijk wil niemand hier horen dat dit daadwerkelijk heel vaak speelt, en moet NS altijd maar het onderspit delven. Ik ben geen conducteur, maar geloof me, als je dit wel bent is het heel moeilijk om nog klantgericht en vriendelijk te blijven na de zoveelste grove belediging! Dat tegengeluid wil ik hier een beetje laten klinken, en zal ik ook blijven doen, ondanks dat sommigen daar moeite mee hebben. En over grof gesproken, heb je al gezien hoe meneer Johnny53 me noemt? Terwijl ik sommigen er ook van verdenk verschillende namen te gebruiken, volgens mij gewoon èèn en dezelfde persoon! Maar goed, ook dat is (gelukkig) èèn van de vrijheden van deze site!

Gr. Krijn.

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Henk (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 12:06PM

De wereld vergaat...

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 01:46PM

Krijn: je hebt inderdaad lieve reizigers en je hebt vervelende reizigers. Maar je hebt ook uiteraard ook vervelend treinpersoneel en lief treinpersoneel (en ja, die van de laatste categorie heb ik ook vaak genoeg meegemaakt! Er lopen echt schatten van mensen rond bij de spoorwegen!).

Het gaat mij er niet om of je tegengeluid geeft. Het gaat er om hoe mensen (dus niet alleen jij) hier met elkaar omgaan. Of het nu mensen zijn die een 'tegengeluid' geven of mensen zijn die klagen, het kan wat mij betreft allemaal op een wat socialere manier zonder dat iedereen iedere keer de grond in wordt geboord, terecht of onterecht.

Zelf vind ik tegengeluid juist een goed iets. Ik ben zelf ook lid van een ander OV forum waar mensen wat 'normaler' om met elkaar gaan, zowel OV-personeel als de 'normale' reiziger. Als je daar een opmerking plaatst over iets dat misgaat bij het spoor, dan krijg je gewoon normaal uitleg hoe het in elkaar zit zonder dat daar een scheldorgie ontstaat.

Wellicht is het een idee om hier een apart topic over te maken?

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Wouter (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 03:21PM

Ik ben het helemaal eens met Krijn, ik reis al vele jaren met de NS en ondervind eigenlijk nooit echte problemen. De meeste problemen worden echt veroorzaakt door medereizigers en door Prorail die zijn zaken niet op orde heeft.
Het probleem is gewoon dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Vele mensen geven overal de NS maar de schuld van terwijl zij in de meeste gevallen ook niks kunnen doen aan de problemen. Maarja de mensen willen nu eenmaal niet de waarheid horen dat het door een andere partij (prorail, medereizigers etc.) veroorzaakt wordt.
Krijn heeft het gewoon over de waarheid maar die is voor sommige mensen blijkbaar nogal hard....

Groeten een tevreden NS-reiziger.

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 03:37PM

Krijn is zelf begonnen met de grofheden en gaat nu jammeren. Waar het om gaat is dat je op deze site je mening kunt geven over wat er goed gaat bij NS en wat niet. Als je iets signaleert wat niet goed is, krijg je zowat de halve NS over je heen. Het is overduidelijk de meeste reacties van NS medewerkers komen. Ik heb al eens eerder geschreven dat het wel lijkt alsof men niet tegen kritiek kan. Als iemand een klacht heeft, zoals Cees dan moet je die klacht niet bagatelliseren maar serieus nemen. Pas dan ben je klantgericht bezig. In het "gewone" bedrijfsleven weet men dit al lang, maar bij de gemiddelde NS-er moet dit nog doordringen.
Ik reis zelf al jaren met de trein en heb zelden problemen. Het treinpersoneel is over het algemeen vriendelijk en behulpzaam. Ook ik weet dat er reizigers zijn die de boel verzieken (laatst nog iemand zonder kaartje die een enorme stampij maakte en zelfs begon te spugen) maar dat is gelukkig een kleine minderheid. De Jan Modaal onder de reizigers wil gewoon op tijd op zijn werk komen en op tijd weer thuis zijn. Dan kan er in dit traject iets fout gaan waar NS geen schuld aan heeft. Zo heb ik zelf een keer onderweg een ongeluk met een personenauto meegemaakt en een "springer". Dat is natuurlijk enorm stressvol voor het treinpersoneel. Ik moet zeggen dat de NS medewerkers de reizigers goed informeerde en de vertraging tot een minimum beperkte.
Maar er gebeurt ook wel eens iets waar NS wel degelijk iets aan kan doen. Deze site staat vol met voorbeelden. Toegegeven, sommige klachten gaan nergens over. Maar andere klachten zijn terecht. Dan moeten de reagerende NS-ers deze klachten niet wegwuiven of weghonen en de schuld voor de zoveelste keer weer op Prorail , de reiziger, de normvervaging of voor mijn part het weer schuiven.

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 05:34PM

Uiteraard zijn er ook veel positieve ervaringen met de NS, maar die komen nauwelijks ter sprake op sites zoals deze. Ik heb zelf ook goede ervaringen met treinen die stipt op tijd vertrekken, personeel die uber-vorlijk door de coupe's komen en die bereid is te helpen, ga zo maar door.
De NS kent haar zeer goede dagen, maar ook zeer slechte dagen met storingen, slechte communicatie en verwarring bij de reiziger (en een deel hiervan komt waarschijnlijk ook door RpoRail).

Johnny: dat bij slechte ervaringen het halve NS-personeel over je heen krijgt is niet altijd eht geval. Op dat andere forum waar ik lid van ben proberen ze juist dingen uit te leggen of kijken met gefronste wenkbrauwen naar dingen die inderdaad fout gaan en niet goed worden aangepakt.

Mijn punt uiteindelijk is: kunnen we elkaar gewoon als volwassenen behandelen, of je nu een reiziger of personeelslid bent, of je nu met je echte naam of met een nickname op dit forum post?

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 06:11PM

Wat mij betreft wel, L.
Waar het mij echter om gaat is dat NS-ers niet meteen in de aanval gaan als er kritiek op "hun" NS wordt geleverd. Sommige zaken bij NS zijn gewoon niet goed geregeld. Ik doel hier met name op de informatievoorziening. Het komt hier regelmatig voor dat een trein uitvalt of vertraging heeft. Dan hoor je dus helemaal niets. Ook regelmatig: kapotte luidsprekers in de trein.
Een paar jaar geleden ging ik terug met de trein van 's-Hertogenbosch naar Nijmegen. Het was een warme dag geweest. Plotseling,iets voorbij station Ravenstein,stond de trein boven op de remmen. In de verte zagen we rook. Een kleine moeite om dan even te melden wat er aan de hand is, denk ik dan. Maar nee hoor, helemaal niks. Later bleek dat een stel a-socialen een brandende rol tapijt op het spoor had gelegd. Vertraging: bijna twee uur! Geen info, niks! Dat moet echt anders.
Ik denk dat het publiek veel meer begrip voor de problemen bij NS zou hebben als er goed wordt gecommuniceerd. Gewoon vertellen wat er aan de hand is dan begrijpt de reiziger het heus wel. Maar aub
geen smoesjes of verhullend taalgebruik. Op het station hier hoor je nogal eens: dames en heren, de trein van 11:45 zal vandaag niet vertrekken. Punt. Waarom niet wordt niet medegedeeld. Nog zo'n truc is niet zeggen dat de trein vertraging heeft (klinkt te negatief) maar zeggen dat de trein over 10 minuten vertrekt.
Dit soort mededelingen jaagt de reiziger in het harnas.
Ben overigens benieuwd welk forum je bedoelt, L...




Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: pxycho (IP Gelogd)
Datum: August 12, 2010 12:15PM

zit nite zo te zeuren Cees, lopen is goed voorje!

Re: trein op rangeerterrein gezet en vergeten !
Gepost door: Alette (IP Gelogd)
Datum: August 14, 2010 05:04PM

Ik zat dus in die trein maar ja.
Ik reis zelf 3 dagen in de week met de trein naar School toe en ik heb tot nu toe ook nog nooit problemen gehad met de Ns ik zit altijd graag in een trein.. Er zijn genoeg mensen die nooit problemen ondervinden en dat betekent dat de ns goed hun werk doet toch? Maar dit vond ik gewoon te ver gaan en daarom klaag ik



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: