lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Mierenneukende controlepost
Gepost door: King (IP Gelogd)
Datum: July 23, 2010 04:12AM

Beste mensen,

Ik kan me er niet overheen zetten wat er net een kwartier geleden om 3:45 is gebeurd op station Eindhoven. Een vriend van mij heeft om privé zaken een pasfoto nodig en dacht om 12:00 op station Eindhoven eraan te komen. Daar aanwezig kwamen wij erachter dat wij alleen over briefgeld beschikte en de pasfoto cabine dat briefgeld accepteerde defect was. Hierop besloten wij om na de studenten avond alsnog langs te gaan met gepast geld. Na een gezellige nachtje kwamen wij terug met de veronderstelling dat er geen problemen zouden ontstaan. Maar helaas kwamen wij een controle post met 2 (hoogwaarschijnlijk laag/niet opgeleide) conducteurs die het zeer prettig vonden om eindelijk hun macht een keer uit te oefenen. De conducteurs in kwestie (1 leek op een oempaloempa en de ander op charlie chaplin) hadden een zogenaamde hek geplaatst net een meter voor de pasfoto cabines. Mijn kamaraad die geen vlieg kwaad zou doen, stelde zich gelijk open voor en vroeg aardig of hij gebruik kon maken van de cabine, waar direct een harde nee op geantwoord werd. De éne meter zou teveel zijn en bleef na discussie steevast bij zijn besluit.

Hierop konden wij zo erg opwinden. Hoezo NS mierenneukers, moeilijk doen om zo iets kleins.. Het is dat wij sociaal en beschaafd zijn. Door dit soort zaken ben ik zeer trots op Nederland en NS.... NOT!!

Re: Mierenneukende controlepost
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: July 23, 2010 10:06AM

Als je dit zo leest komt het idd misschien een beetje kinderachtig over van die controleurs. Toch wil ik het voor hen opnemen. Je weet n.l. niet wat voor rot-ervaring zij misschien net daarvoor gehad hebben. Mensen wensen je tegenwoordig om het minste geringste de meest vreselijke dingen toe! Als dat net gebeurd is krijg je zo een houding van: nu pik ik niets meer, ze kunnen van mij het rambam krijgen. Ik kan het natuurlijk niet voor 100 % beoordelen, maar je geeft zelf aan flink aan de boemel te zijn geweest. Misschien is dat de reden? En om deze controleurs die tenminste nog werken voor hun geld zo laagdunkend neer te zetten (ze hebben wèl BOA!) getuigt ook niet echt van fatsoen, maar goed, je bent boos en het is midden in de nacht geschreven. (alcohol?)

Re: Mierenneukende controlepost
Gepost door: King (IP Gelogd)
Datum: July 23, 2010 10:26AM

Ik geef toe dat ik wel een aantal biertjes op had, maar dit was dermate gering dat het mijn kunnen niet heeft beïnvloed. Overigens waren wij van begin tot eind fatsoenlijk gebleven en hebben gewoon van persoon tot persoon hierover gediscussieerd. Ook een verzoek om hun namen te weten werd geweigerd. Sterker nog, na enkele minuten lieten zij mensen door met vervoersbewijs en dus stelde wij ook voor om een kaartje te kopen naar Best van €1,40. Hierop werd geantwoord: "Je mag er niet langs, omdat de trein van best nog niet vertrekt. Kom maar terug om 5 uur". Toen brak mijn klomp, en begon ik om de zieligheid te lachen.

Dat ik denigrerend spreek over de betreffende heren, heeft deels te maken met de situatie. De houding van conducteur Oempaloempa was provocerend te noemen met gevouwen armen en een zeer koel gezichtsuitdrukking (gangster).

Nogmaals, het gaat niet om de kleinigheid van een pasfoto, maar het principe dat er om 1 meter moeilijk gedaan wordt. Overigens was de station hal gewoon vrij toegangbaar en had hun hek had net zo goed 1 meter naar achter gekund. Geen vlieg die er last van zou hebben.

Re: Mierenneukende controlepost
Gepost door: Henk (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 12:18PM

Door NS-ers omlaag te halen, wil wel wat zeggen over jouw opleiding. Waarschijnlijk niet veel bereikt (of geleerd).



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: