lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
automaten plat door blikseminslag: toch 39,- betalen in d etrein
Gepost door: Maarten Verbrugge (IP Gelogd)
Datum: July 11, 2010 08:00PM

Zaterdag 10/07: door een blikseminslag liggen alle kaartautomaten in Woerden plat;. ook het loket is dicht.
Het station ligt er geheel onverlicht bij; zelfs de stempelautomaten zijn buiten werking. Toch laat de conducteur mij Euro 39,- extra betalen wanneer ik zonder afgestempeld kaartje de trein instap. Dat kan ik terugvragen, vertelt hij me. De moeite die me dat kost, zal hem een zorg zijn.

Echt klantvriendelijk, die NS. Hoe dom kun je je personeel opleiden?

Re: automaten plat door blikseminslag: toch 39,- betalen in d etrein
Gepost door: patrick (IP Gelogd)
Datum: July 18, 2010 12:34PM

beste maarten,

hoe dom kun je je personeel opleiden?
hoe dom is de regeling die de regering heeft ingesteld van de 35 euro boetenbeleid?
ns kan daar niks aan doen het is wat de regering heeft ingesteld.
de conducteur kan alleen maar een kaartje uitschrijven met 35 euro boete erop.

boetebeleid is dus niet van ns maar van de regering.
en het boete beleid wordt door iedere vervoerder toegepast omdat het eenmal zo is ingesteld.

Re: automaten plat door blikseminslag: toch 39,- betalen in d etrein
Gepost door: George (IP Gelogd)
Datum: July 19, 2010 05:56PM

Beste Patrick,

En dat is nou net waar de NSB ook dacht van befehl ist befehl.
Als je nadenkt dan zou je het kunnen zien als dat een toilet juffrouw iemand MOET beboeten als hij (laat ik wat geks zeggen) naast de pot heeft gepist.
Als de regering jou werkomstandigheden opzettelijk bemoeilijkt, dan is het verstandig die regel naast je neer te leggen.

De regering weet niet waar zij het over hebben, het moet enkel zo lijken alsof zij dat wel doen.

Nederland word gevormd door de nederlanders.
Als de nederlander het best vind om elkaar de poot uit te draaien, dan moet je niet raar opkijken als je in een rot land komt te wonen.

Re: automaten plat door blikseminslag: toch 39,- betalen in d etrein
Gepost door: Ronald (IP Gelogd)
Datum: July 28, 2010 03:54PM

Zaterdag 10/07: door een blikseminslag liggen alle kaartautomaten in Woerden plat;. ook het loket is dicht.
Het station ligt er geheel onverlicht bij; zelfs de stempelautomaten zijn buiten werking. Toch laat de conducteur mij Euro 39,- extra betalen wanneer ik zonder afgestempeld kaartje de trein instap. Dat kan ik terugvragen, vertelt hij me. De moeite die me dat kost, zal hem een zorg zijn.

Echt klantvriendelijk, die NS. Hoe dom kun je je personeel opleiden?


Goed ten eerste lees ik hier dat het gaat om een onafgestempeld kaartje.....Maar Maarten ik lees nergens in terug of je de moeite hebt genomen de conducteur op te zoeken of dat de conducteur je tegenkwam tijdens zijn controleronde.

Ten 2de kunnen conducteurs alleen uvb's uitschrijven met de voorgedrukte wettelijke verhoging van 35 euro.UVB staat voor uitstel van betaling.

Re: automaten plat door blikseminslag: toch 39,- betalen in d etrein
Gepost door: René (IP Gelogd)
Datum: August 4, 2010 05:39PM

Jongens niet mekkeren. Ik kan me best voorstellen dat Maarten zich gepakt voelt. Maarten, ik vraag je om begrip, een conducteur wordt heel vaak belazerd met allerlei smoezen. Het zijn/haar taak niet om rechter te spelen (heeft deze reiziger wel gelijk of niet gelijk). Het is handig van te voren even de conducteur op te zoeken en niet zijn bezoek af te wachten want daarmee laad je de verdenking op je dat je er een gratis ritje van probeerde te maken ook al had je echt gelijk met die automaat.
Ik wil je geloven dat de automaat echt uitgevallen is en alle andere op het station ook (zolang er nog één werkt heb je niet echt je best gedaan om een kaartje te krijgen). In dat geval kun je bij klantenservice een verzoek indienen tot restitutie van die boete. Er kan namelijk van minuut tot minuut gecontroleerd worden of inderdaad alle automaten uitgevallen waren. Is dat het geval krijg in verreweg de meeste gevallen de boete kwijtgescholden.
Dat had de conducteur je trouwens ook kunnen vertellen

Re: automaten plat door blikseminslag: toch 39,- betalen in d etrein
Gepost door: Henk (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 12:09PM

Erg hoor.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: